Grappige ticket uitwisseling met Djoser

xipe

Nieuw lid
31 mrt 2008
650
0
16
#1
Hi all,

Ik merkte bij toeval (de feed laadde niet meer) dat ik was afgewezen door Djoser.
Niet dat ik dat heel erg vond, want ik had er al in geen jaar een sale van, maar wat ik niet correct vond, is dat ze dat deden zonder zelfs maar een bericht te sturen.

Ik heb toen in het Tradetracker systeem een ticket aangemaakt, waarop ik na 18 dagen een antwoord kreeg:
:)

Geplaatst door xipe op 01-02-14 om 10:40
Hallo,

Zie ik nou goed dat ik ben afgewezen voor Djoser?
Niet dat ik ooit een conversie zag, maar ik vind dit heel vreemd en ik zou graag de reden hiervan willen weten.

Met vriendelijke groet,
xipe
......................
Geplaatst door Djoser op 18-02-14 om 14:28

Beste xipe,

Er is een (redelijk rigoureuze) herkeuring geweest, maar bij nader inzien zou deze site wel weer goedgekeurd kunnen worden.

Graag horen we of je dit wil of niet.

Met vriendelijke groet,
Djoser
......................
Geplaatst door xipe op 18-02-14 om 18:40
Beste Djoser,

Ik denk er nog even over. Het draait de laatste tijd namelijk erg lekker met andere merchants.

Met vriendelijke groet,
xipe
......................
Geplaatst door Djoser op 19-02-14 om 12:40

Beste xipe,

Dat is uiteraard prima, dan keur ik je voor nu weer af.

Groet,
Djoser
......................
Geplaatst door xipe op 19-02-14 om 13:06

Beste Djoser,

Hartelijk dank hiervoor.

Groet,
xipe
 

sun

Nieuw lid
13 jan 2012
83
0
0
#2
Zoiets deden ze bij mij vorig jaar ook, ik had het aanbod net actief ingevoegd met eigen content op stuk of 25 pagina's, best mooi geworden, zetten ze me op afgewezen zonder een woord van uitleg. Ze zullen met goede argumenten moeten komen wil ik ze ooit nog terugnemen.
 

xipe

Nieuw lid
31 mrt 2008
650
0
16
#3
sun zei:
Zoiets deden ze bij mij vorig jaar ook, ik had het aanbod net actief ingevoegd met eigen content op stuk of 25 pagina's, best mooi geworden, zetten ze me op afgewezen zonder een woord van uitleg. Ze zullen met goede argumenten moeten komen wil ik ze ooit nog terugnemen.
;D
 

TD

Nieuw lid
25 jul 2010
90
0
0
www.goedkoper.com
#5
Je had het zelf ook wel iets netter kunnen brengen Xipe. Houd er daarbij rekening mee dat bedrijven niet heel hard voor je werken als ze geen geld aan je verdienen. Is misschien frustrerend voor jou, maar zo werkt het nou eenmaal.
 

xipe

Nieuw lid
31 mrt 2008
650
0
16
#6
TD zei:
Je had het zelf ook wel iets netter kunnen brengen Xipe. Houd er daarbij rekening mee dat bedrijven niet heel hard voor je werken als ze geen geld aan je verdienen. Is misschien frustrerend voor jou, maar zo werkt het nou eenmaal.
ok TD, de volgende keer zal ik het netter brengen. iets als:
"
Geachte Djoser,
Zou u mij, als ik u niet ontrief, misschien mogen vragen waarom u mij heeft afgekeurd voor uw programma?
En u heeft het vast heel druk, dat is zeker de reden waarom ik hiervan geen bericht heb ontvangen.
"

Hard werken hoeft Djoser voor mij niet. Dat heb ik trouwens wel voor hun gedaan, door hun baggerfeed iedere keer weer tot iets werkbaars om te toveren.

En verdiend hebben ze wel aan mij hoor. Want ik heb aardig wat traffic naar ze doorgestuurd.
Naar de reden dat hier het laatste jaar geen sale uit is voortgekomen, is het gissen.
btw, er zijn wel wat sales via mijn site gemist door Djoser in het verleden. Daar moest ik ze dan eerst fijntjes op wijzen, alvorens die in het systeem kwamen...

En gefrustreerd ben ik niet hoor. Ik heb een heleboel merchants waarmee ik fijn samenwerk en waarmee ik behoorlijk wat sales scoor! En met reizen tikt dat lekker aan.
;)
 

DikkieD

Nieuw lid
25 okt 2007
973
0
0
#8
Ik herken mij hier in.

Een van mijn sites was er ook zomaar uitgegooid. Zo'n 1500 kliks naar ze gezet in 2013....niet veel vergeleken anderen, maar genoeg voor mij om in elk geval verbaast te zijn. Jammer dat ze dit niet even slim aanpakken door bv een mailing naar de affiliates te sturen oid. Het ontbreekt aan de wil om op een prettige wijze samen te werken; behalve natuurlijk top-affiliates waar ze wrs andere regelingen mee hebben. Ik vind het spijtig...maar het lijkt een trend...
 

PJ

Nieuw lid
28 feb 2008
1.417
0
0
#10
xipe zei:
En verdiend hebben ze wel aan mij hoor. Want ik heb aardig wat traffic naar ze doorgestuurd.
Ze verdienen natuurlijk geen cent aan de traffic die je doorstuurt. Verdienen doen ze pas als die traffic ook converteert. Net als jij, mits die sales goed aan je worden toegekend.

Naar de reden dat hier het laatste jaar geen sale uit is voortgekomen, is het gissen.
Dat is inderdaad gissen.

er zijn wel wat sales via mijn site gemist door Djoser in het verleden. Daar moest ik ze dan eerst fijntjes op wijzen, alvorens die in het systeem kwamen...
Ik kan het me niet permitteren om individuele sales na te lopen en merchants er al dan niet fijntjes op te wijzen als ze iets missen. We rekenen gewoon af op resultaat: wat brengt een geleverde bezoeker op. En hoe jij dat resultaat behaalt zoek je maar lekker zelf uit. Het maakt mij geen donder uit of je niet verkoopt, sales niet goed registreert of sales afkeurt: in alle gevallen heb je er jezelf mee, want je verdwijnt vanzelf buiten beeld.

En dan moet ik zeggen dat Djoser hier binnen het betreffende segment behoort tot de best converterende merchants, gemeten in opbrengst (gebaseerd op uitbetaling) per geleverde bezoeker. Dat zit rond de euro per klik. Dus kennelijk hebben Djoser (en Tradetracker via wie we met hen samenwerking) hun zaakjes toch behoorlijk op orde.

De vraag is natuurlijk waarom dat er bij jou heel anders uitzag. Leverde je bijvoorbeeld wel de juiste bezoekers of stuurde je ongericht veel bezoekers door die eigenlijk een zonvakantie zochten en alleen dataverkeer gebruikten zonder ooit iets te kopen?

Misschien is het ook een indicatie dat het mij nooit is opgevallen dat ze een baggerfeed hebben. Met de nodige filters (maar die gebruiken we voor iedere feed) lukt het prima om hun reisaanbod goed te presenteren. In tegenstelling tot veel andere aanbieders hebben ze keurig een uniek plaatje per reis, de titels en de categorie-aanduiding is ook niets mis mee en de beschrijving van de reizen is gedetailleerd en aantrekkelijk. Daar moet je toch echt mee uit de voeten kunnen als je relevante bezoekers hebt.
 

sun

Nieuw lid
13 jan 2012
83
0
0
#11
Rond de euro per klik is netjes of eigenlijk vrij hoog vind ik, van de tig merchants heb ik zo'n resultaat maar bij 1 merchant.
 

Gumtree

Nieuw lid
13 apr 2008
178
0
0
#12
Ook hier redelijk wat traffic naar Djoser gestuurd en van de ene op de andere dag, kreeg ik vanuit het TT systeem een mail dat al mijn sites waar Djoser op stond waren afgewezen wegens "onjuiste doelgroep" Misschien een eye-opener voor mij want het programma converteerde eigenlijk voor geen meter.

Laat ze het lekker bij het dikke plaatjes boek houden en een dure kraam op de vakantiebeurs. De "dure" reizen converteren de laatste tijd erg slecht, op enkele uitzonderingen na, ondanks dat de traffic de laatste 3 jaar meer dan verdubbeld is.
 

PJ

Nieuw lid
28 feb 2008
1.417
0
0
#13
muggetje zei:
De "dure" reizen converteren de laatste tijd erg slecht, op enkele uitzonderingen na, ondanks dat de traffic de laatste 3 jaar meer dan verdubbeld is.
Dan kun je je inderdaad afvragen of je wel de juiste bezoekers trekt voor die reizen. Ik heb met een aantal sites een andere keus gemaakt, omdat ik geen al te dik belegde boterham zie in de vechtmarkten met hun lage marges. Wil je daarin iets verdienen dat ook maar een beetje de moeite waard is dan moet je een enorm volume draaien om tientjes te sprokkelen. Het is mij het werk en het advertentiegeld niet waard.

Juist in het segment dure reizen zie ik meer mogelijkheden en die converteren ook een stuk beter. Maar natuurlijk wel omdat de sites daarop toe zijn gesneden. Dat publiek zul je iets anders moeten bieden dan een prijsvergelijker, want die doelgroep is uit op een unieke ervaring en niet op een paar weken zon voor zo weinig mogelijk geld. Daar moet je je hele opzet bij aanpassen en je zult ook de nodige expertise in huis moeten hebben om die doelgroep te bedienen.

Als product erbij, dus naast goedkope zonvakanties, zal de conversie voor duurdere reizen laag zijn. De uitstraling van je site is dan eenvoudig verkeerd omdat het "goedkoop", "extra voordelig" en "aanbieding" om aandacht schreeuwt en dat is niet wat die doelgroep zoekt, dus die klikt eerder op de back button dan op een link.
 

Gumtree

Nieuw lid
13 apr 2008
178
0
0
#14
PJ zei:
muggetje zei:
De "dure" reizen converteren de laatste tijd erg slecht, op enkele uitzonderingen na, ondanks dat de traffic de laatste 3 jaar meer dan verdubbeld is.
Dan kun je je inderdaad afvragen of je wel de juiste bezoekers trekt voor die reizen. Ik heb met een aantal sites een andere keus gemaakt, omdat ik geen al te dik belegde boterham zie in de vechtmarkten met hun lage marges. Wil je daarin iets verdienen dat ook maar een beetje de moeite waard is dan moet je een enorm volume draaien om tientjes te sprokkelen. Het is mij het werk en het advertentiegeld niet waard.
Op zich converteren de verre bestemmingen goed, alleen viel Djoser opvallend op in het niet converteren. De prijzen van de Djoser reizen liggen vaak ruim boven de prijzen van de naaste concurrenten in het zelfde segment en eerlijkheidshalve de bestemmingen waarop ik mijn richt zijn niet bepaald crisisbestendig.

Juist in het segment dure reizen zie ik meer mogelijkheden en die converteren ook een stuk beter. Maar natuurlijk wel omdat de sites daarop toe zijn gesneden. Dat publiek zul je iets anders moeten bieden dan een prijsvergelijker, want die doelgroep is uit op een unieke ervaring en niet op een paar weken zon voor zo weinig mogelijk geld. Daar moet je je hele opzet bij aanpassen en je zult ook de nodige expertise in huis moeten hebben om die doelgroep te bedienen.
Mee eens. Expertise is in huis, en het vergt veel tijd en effort om die bezoeker ook vast te houden een bezoeker is tegenwoordig eerder geneigd om rond te kijken, en een cookie is erg snel overschreven.

Daar zijn in mijn geval door mij bij het programma van Djoser misschien verkeerde beslissingen genomen. Keerzijde is dat ook Djoser op mijn bestemmingen minder actief is geworden. (zoals nog wat andere verre reizen specialisten) ook gebaseerd op de feedback die ik terug kreeg van bezoekers van mijn site.

Als product erbij, dus naast goedkope zonvakanties, zal de conversie voor duurdere reizen laag zijn. De uitstraling van je site is dan eenvoudig verkeerd omdat het "goedkoop", "extra voordelig" en "aanbieding" om aandacht schreeuwt en dat is niet wat die doelgroep zoekt, dus die klikt eerder op de back button dan op een link.
 

PJ

Nieuw lid
28 feb 2008
1.417
0
0
#15
muggetje zei:
Op zich converteren de verre bestemmingen goed, alleen viel Djoser opvallend op in het niet converteren. De prijzen van de Djoser reizen liggen vaak ruim boven de prijzen van de naaste concurrenten in het zelfde segment
Dezelfde bestemming is niet hetzelfde segment. Je kunt op dezelfde bestemming in een groot gezelschap per touringcar rondgereden worden, je kunt er in een klein gezelschap in een minibus rondreizen of misschien zelfs in een landrover met een eigen chauffeur en gids. Dat maakt qua beleving en prijs nogal een verschil.

Dan kun je overnachten in een redelijk anoniem hotel, in een luxe lodge of juist in een tentje of in een daktent op je 4x4. Ook dat maakt qua beleving en prijs nogal een verschil.

En dan kan het ook nog dat je een wandel- of fietsvakantie kiest. Ook weer met alle variatie in luxe qua gemak (zoals bagagevervoer, waarvoor eventueel zelfs dragers worden ingeschakeld) en overnachtingsmogelijkheden.

Iedere combinatie die je daartussen maakt creëert een ander segment en bedient een andere doelgroep. En dat hoeven dus beslist geen concurrenten te zijn, zelfs niet als ze in dezelfde prijsklasse zitten. Je kunt in hetzelfde prijssegment en op dezelfde bestemming een goedkope reis organiseren voor backpackers, die graag genoegen nemen met wat minder luxe en in een tentje slapen als ze maar wel mooie wandelingen (die best zwaar mogen zijn) kunnen maken met een goede natuurgids en er tussendoor nog wat sportieve activiteiten worden georganiseerd die lekker afmattend zijn. In hetzelfde prijssegment kun je ook mensen in een grote groep per bus rond laten reizen die alleen de hoogtepunten willen zien, genoeg hebben aan een niet te inspannende excursie en willen overnachten in anonieme maar redelijk comfortabele accommodaties. Zelfde prijsklasse maar een totaal ander segment met een heel ander soort klanten. Waarschijnlijk in doorsnee wat grijzer of wat meer obees maar zeker geen backpackers of voormalige backpackers. En dan heb je ook nog mensen die zich inmiddels wat meer kunnen permitteren, nog net zo kwiek zijn als backpackers maar zich aan het eind van de dag toch liever in een luxe (maar authentiek ogende) lodge laten verwennen dan een tentje op te zetten.

Dat zijn allemaal segmenten die je anders moet benaderen, net zoals de reisorganisaties dat doen. Niet alleen de toon waarmee je ze aanspreekt is totaal verschillend (een jeugdige thrillseeker spreek je anders aan dan iemand met dieper gaande interesses) maar ook de informatie die je geeft en het niveau daarvan. De een moet je niet vervelen met teveel informatie maar vooral sfeer bieden: de big five zien, locals ontmoeten, wildwaterkanoën en chillen on the beach in één vakantie! De ander moet je juist zeer gedetailleerde informatie bieden omdat hij iets wil zien van het leven ter plaatse maar geen zin heeft om met vijf toeringcarladingen tegelijk een nepbruiloft bij te wonen die speciaal voor toeristen wordt opgevoerd.

Er kunnen qua toonzetting en informatie die je biedt dan ook heel veel factoren een rol spelen waardoor de ene reisorganisatie bij jou beter converteert dan de andere. Wat in ieder geval geen oplossing is is om proberen zo neutraal mogelijk te zijn, want een oude wijsheid zegt: wie iedereen als doelgroep neemt bereikt uiteindelijk niemand. Je kunt wel een paar verwante doelgroepen tegelijk proberen te bedienen maar veel segmenten sluiten elkaar echt uit. Als je je bijvoorbeeld sterk richt op het segment van Fox dan kun je er donder op zeggen dat Djoser slechter converteert en vice versa.
 

Gumtree

Nieuw lid
13 apr 2008
178
0
0
#16
PJ zei:
muggetje zei:
Mooi verhaal en keiharde waarheid!

de bestemmingen waarop ik mij richt hebben momenteel en de voorgaande jaren weinig last gehad van de recessie, sterker nog ze komen er nog sterker uit. Dat betekend dus dat het een duur vakantieland is voor ons Europeanen.

Als vervolgens op een forum een reiziger uit de boeken doet dat de reizen worden uitgevoerd door een subcontractor die zelf de reizen van Dj. aanbiedt voor iets meer dan de helft en daarmee de lege stoelen in de bus kan opvullen dan is het snel bekeken. Nederlanders zijn reislustig maar als er een voordeeltje te halen is dan zijn ze ook snel te vinden. Daar doet geen enkele toonzetting of uitstraling iets aan.
 

PJ

Nieuw lid
28 feb 2008
1.417
0
0
#17
muggetje zei:
Nederlanders zijn reislustig maar als er een voordeeltje te halen is dan zijn ze ook snel te vinden. Daar doet geen enkele toonzetting of uitstraling iets aan.
Je hoeft ook niet te proberen die reizen te verkopen...

En Nederlanders die snel te vinden zijn voor een voordeeltje? Dat valt nogal mee. Nederlanders (hoe avontuurlijk ze zich ook voordoen) kiezen vooral voor veiligheid en zekerheid, vandaar dat de verzekeringsbranche hier zulke goede zaken doet: iedereen is oververzekerd.

Die subcontracter kan die reizen wel voordelig (zonder vlucht?) aanbieden maar zorgt hij ook voor repatriëring als zich een ramp voordoet? Is hij aangesloten bij de SGR? Of bij de geschillencommissie? Of heeft hij hier zelfs maar een kantoor waar je achteraf kunt reclameren?

En dat die lage prijs op een forum bekend wordt gemaakt, dan heeft dat werkelijk geen enkel meetbaar effect. Omdat appels met peren worden vergeleken. En omdat het niet bepaald een ontdekking is: op zijn minst als er ergens staat "reizen in een internationale groep" zou je zelf al op het idee kunnen komen om een goedkoop alternatief te zoeken.

Ik heb eens een stel heel leuke boerderijtjes in Tsjechië gehuurd. Dat kostte me ter plaatse gemiddeld 200 euro per week. Diezelfde boerderijtjes zijn te huur via een grote Nederlandse bemiddelaar in vakantiehuizen. Dan betaal je zo'n 850 tot 1200 per week. Daar komen ook nog eens schoonmaakkosten, reserveringskosten en weet ik wat bovenop. En hoe denk je dat de gemiddelde Nederlander zo'n boerderijtje huurt? Neemt die rechtstreeks contact op met de verhuurder? Gaat die lekker op de bonnefooi? Je hoeft je auto met Nederlands kenteken maar op een dorpsplein te zetten om een kop koffie te drinken en bij terugkomst zitten de aanbiedingen om accommodatie te huren bij bosjes onder je ruitenwissers. Maar nee, de Nederlander die zogenaamd op een koopje uit is huurt gewoon via een Nederlandse organisatie omdat hij dat niet aandurft.

En natuurlijk ben je dan veel duurder uit. De bemiddelaar drukt mooie brochures, adverteert en bezoekt beurzen om jou attent te maken op dat mooie boerderijtje. Hij handelt de reserveringen af en doet er een handige routebeschrijving bij. Heb je vragen, dan kun je het bemiddelingskantoor bellen. En om de kwaliteit te garanderen inspecteert hij de accommodaties van tijd tot tijd. Al dat werk gebeurt tegen Nederlandse prijzen en salarissen. Net als alle andere overheadkosten. Waaronder niet in de laatste plaats de commissie die ik ontvang, omdat die vakantiehuizen via een van mijn sites worden verhuurd.