Hè gelukkig, weer een nieuw keurmerk.

dykwia

Nieuw lid
7 jun 2011
143
0
0
#1
/- start rant -/

Wij hadden er 1, een onbekende. Ik vind het persoonlijk allemaal redelijk nepotistisch (als dat een woord is;-)).

Thuiswinkel.org vind ik persoonlijk de ergste, weiger dus ook hieraan mee te werken, echter, ik snap dat onwetende potentiele klanten nog wel hiernaar kijken, soms.

Ik ken meer verhalen van mensen die zijn belazerd op sites waar wél een keurmerk op stond, dan mensen die erbij gebaat waren dat er een keurmerk was. De betere scammer heeft ook geen moeite keurmerken gewoon te plaatsen, zonder lidmaatschap en derhalve de onwetende klant te naaien, so to speak.

Nu komt Beslist weer met een Keurmerk, leuk allemaal, ze moeten die reclame spotjes op TV toch ergens mee financieren. Ik vond de vergelijkingssites al een noodzakelijk kwaad, maar het wordt steeds erger: ze gaan allemaal eigen winkelwagentjes integreren, komen (let op) straks allemaal met een eigen keurmerk en wee diegene die er niet aan mee doet: dan ben je zeker en vast een onbetrouwbare winkeleigenaar, puur aanwezig om je klanten te benadelen en belazeren, toch? Het is een soort verkapte "bescherming", zoals de maffia winkeliers beschermt en maandelijks een bedrag komt ophalen. Dit is bescherming tegen een negatief imago, gegeven door de uitgevers van Keurmerken in the first place;-).

We gaan - helaas - een extra 'tab/link/deel' toevoegen over het "waarom is er geen keurmerk voor onze winkels".
Klanten kunnen ons bellen op een normaal 085 nummer tegen lokale tarieven, we bestaan dit jaar 17 jaar, we gaan nergens heen, iedereen kan op bezoek komen bij ons.

Ik snap dat zaken geld kosten, maar er is teveel en je krijgt te weinig. We 'kregen' een Magento Silver partner 'deal', we waren geinteresseerd (toch aardig als je je expertise middels een logo kunt laten zien), kosten? 2000$ per jaar voor het plaatsen van het logo. Wat krijg je ervoor? Nou, niks dus, het recht op logo gebruik. Zelfde geldt voor Google: een online expertise test doen om je klanten beter te helpen en meer geld? Goed, maar wel per les flink aftikken. Voorbeelden te over. Ik dwaal af...

Wat is het nut van een Keurmerk als iedereen er 1 (of veel meer) heeft? Precies, mooie feestjes en recepties voor de organisatoren. Als iedereen er 1 heeft, is het toch 'gewoon'. Als de fraudeurs het ook gewoon plaatsen, wat is dan nog het nut?

Gaan we (behalve wij dus;-)) terug naar de bannerfarms, maar dan vol met Keurmerken?

/- eind rant ;-) -/
 

ouwesmurf

Nieuw lid
25 jan 2008
3.028
0
0
wfsidee.nl
#2
Dykwia,
met alle respect: je bent uit de tijd, man.
Elke "scheet" moet de klant tegenwoordig zelf betalen.
Een 'normaal' telefoonnummer? Waarom niet een 0900 nummer a raison van 1 eurootje per minuut.
Gewoon een gemeente bellen op een 14 nummer a raison van,
Zelfs de Consumentenbond helpt je aan een energie-veiling, wie helpt je dan nog tegen de Consumentenbond ?

Ik was ooit aktief in geldland.
Was 1 item dé spotprent : "sluit een verzekering die uitkeert wanneer je verzekering niet uitkeert "

Dus speel je in op de onzekerheid van de klant.
En omdat je op Beslist ook andere verkopers tegen kunt komen,
omdat je bij Wehkamp ook andere verkopers kunt tegenkomen,
en zoals Bol zegt tegen de klant wanneer die koopt van iemand die via het platvorm van Bol koopt : 'moet je niet bij ons zijn, maar bij die andere die dan wel via ons verkoopt , maar wij zijn niet thuis hoor .... "

Wie garandeert me dan, dat ik eigenlijk niet een keurmerk moet hebben, dat me helpt wanneer het andere keurmerk niet thuis is ?

Wie helpt me, wanneer zelfs de DigiD van de Overheid sprakeloos van onveiligheid is en ze snappen niet eens dat de gewone man en vrouw, de Henk en Ingrid van Wilders, nu in zak en as zitten in plaats van te smokkelen op Curacao.

Wie o wie ?

Dat is die ene Dykwia, die gewoon aan iedereen laat weten, dat Dykwia staat voor Dykwia, met heldere regels en heldere garantie, bel me maar op 085 alleen niet allemaal tegelijk en niet continu door blijven gaan, want dan komt ook Dykwia niet aan werken toe.

Dit is 2013. Vrij vertaald : 2 x vrijdag de 13e. Laat die gasten, laat ook al die collega publishers die vanwege Google een kassa-symbool op de website zetten omdat Google daar wel in zal stinken, immers adverteerders staan bovenaan in de SERP, de bron zogezegd en die kan Google wel vinden zelfs wanneer de bron droog staat....

Vooral dóórgaan. Dat zei die "oude" Barrie Stevens ook al. Bleef dansen, bleef lachen .. ;D
 

dykwia

Nieuw lid
7 jun 2011
143
0
0
#3
Ik ben blij te lezen dat ik niet de enige ben die vindt dat mensen naaien anno 2013 best jammerlijk is.
Vroeger was alles beter, zegt mijn evenoude zakenpartner altijd :)?
 

Fritsie

Nieuw lid
13 mei 2013
17
0
0
#4
Ik blijf me verbazen over de kwaliteit van de posts hier, zowel inhoudelijk als op taalkundig gebied. Waar vind je nog proza uit de vrije hand op dit niveau?

Ik stoor me ook aan de wildgroei in keurmerkenland, schreeuwende marketingrommel en wat dies meer zij, maar voel me dan een zeikerd die zich "niet zo druk" moet maken. Het is daarom een feest posts als deze (en de reacties daarop) te lezen.

-Een liefhebber en lotgenoot