/- start rant -/
Wij hadden er 1, een onbekende. Ik vind het persoonlijk allemaal redelijk nepotistisch (als dat een woord is;-)).
Thuiswinkel.org vind ik persoonlijk de ergste, weiger dus ook hieraan mee te werken, echter, ik snap dat onwetende potentiele klanten nog wel hiernaar kijken, soms.
Ik ken meer verhalen van mensen die zijn belazerd op sites waar wél een keurmerk op stond, dan mensen die erbij gebaat waren dat er een keurmerk was. De betere scammer heeft ook geen moeite keurmerken gewoon te plaatsen, zonder lidmaatschap en derhalve de onwetende klant te naaien, so to speak.
Nu komt Beslist weer met een Keurmerk, leuk allemaal, ze moeten die reclame spotjes op TV toch ergens mee financieren. Ik vond de vergelijkingssites al een noodzakelijk kwaad, maar het wordt steeds erger: ze gaan allemaal eigen winkelwagentjes integreren, komen (let op) straks allemaal met een eigen keurmerk en wee diegene die er niet aan mee doet: dan ben je zeker en vast een onbetrouwbare winkeleigenaar, puur aanwezig om je klanten te benadelen en belazeren, toch? Het is een soort verkapte "bescherming", zoals de maffia winkeliers beschermt en maandelijks een bedrag komt ophalen. Dit is bescherming tegen een negatief imago, gegeven door de uitgevers van Keurmerken in the first place;-).
We gaan - helaas - een extra 'tab/link/deel' toevoegen over het "waarom is er geen keurmerk voor onze winkels".
Klanten kunnen ons bellen op een normaal 085 nummer tegen lokale tarieven, we bestaan dit jaar 17 jaar, we gaan nergens heen, iedereen kan op bezoek komen bij ons.
Ik snap dat zaken geld kosten, maar er is teveel en je krijgt te weinig. We 'kregen' een Magento Silver partner 'deal', we waren geinteresseerd (toch aardig als je je expertise middels een logo kunt laten zien), kosten? 2000$ per jaar voor het plaatsen van het logo. Wat krijg je ervoor? Nou, niks dus, het recht op logo gebruik. Zelfde geldt voor Google: een online expertise test doen om je klanten beter te helpen en meer geld? Goed, maar wel per les flink aftikken. Voorbeelden te over. Ik dwaal af...
Wat is het nut van een Keurmerk als iedereen er 1 (of veel meer) heeft? Precies, mooie feestjes en recepties voor de organisatoren. Als iedereen er 1 heeft, is het toch 'gewoon'. Als de fraudeurs het ook gewoon plaatsen, wat is dan nog het nut?
Gaan we (behalve wij dus;-)) terug naar de bannerfarms, maar dan vol met Keurmerken?
/- eind rant ;-) -/
Wij hadden er 1, een onbekende. Ik vind het persoonlijk allemaal redelijk nepotistisch (als dat een woord is;-)).
Thuiswinkel.org vind ik persoonlijk de ergste, weiger dus ook hieraan mee te werken, echter, ik snap dat onwetende potentiele klanten nog wel hiernaar kijken, soms.
Ik ken meer verhalen van mensen die zijn belazerd op sites waar wél een keurmerk op stond, dan mensen die erbij gebaat waren dat er een keurmerk was. De betere scammer heeft ook geen moeite keurmerken gewoon te plaatsen, zonder lidmaatschap en derhalve de onwetende klant te naaien, so to speak.
Nu komt Beslist weer met een Keurmerk, leuk allemaal, ze moeten die reclame spotjes op TV toch ergens mee financieren. Ik vond de vergelijkingssites al een noodzakelijk kwaad, maar het wordt steeds erger: ze gaan allemaal eigen winkelwagentjes integreren, komen (let op) straks allemaal met een eigen keurmerk en wee diegene die er niet aan mee doet: dan ben je zeker en vast een onbetrouwbare winkeleigenaar, puur aanwezig om je klanten te benadelen en belazeren, toch? Het is een soort verkapte "bescherming", zoals de maffia winkeliers beschermt en maandelijks een bedrag komt ophalen. Dit is bescherming tegen een negatief imago, gegeven door de uitgevers van Keurmerken in the first place;-).
We gaan - helaas - een extra 'tab/link/deel' toevoegen over het "waarom is er geen keurmerk voor onze winkels".
Klanten kunnen ons bellen op een normaal 085 nummer tegen lokale tarieven, we bestaan dit jaar 17 jaar, we gaan nergens heen, iedereen kan op bezoek komen bij ons.
Ik snap dat zaken geld kosten, maar er is teveel en je krijgt te weinig. We 'kregen' een Magento Silver partner 'deal', we waren geinteresseerd (toch aardig als je je expertise middels een logo kunt laten zien), kosten? 2000$ per jaar voor het plaatsen van het logo. Wat krijg je ervoor? Nou, niks dus, het recht op logo gebruik. Zelfde geldt voor Google: een online expertise test doen om je klanten beter te helpen en meer geld? Goed, maar wel per les flink aftikken. Voorbeelden te over. Ik dwaal af...
Wat is het nut van een Keurmerk als iedereen er 1 (of veel meer) heeft? Precies, mooie feestjes en recepties voor de organisatoren. Als iedereen er 1 heeft, is het toch 'gewoon'. Als de fraudeurs het ook gewoon plaatsen, wat is dan nog het nut?
Gaan we (behalve wij dus;-)) terug naar de bannerfarms, maar dan vol met Keurmerken?
/- eind rant ;-) -/