Hallo allemaal

#1
Hallo allemaal,

Via deze wil ik mij graag aan jullie voorstellen.

Mijn naam is Marc Davids en samen met een compagnon zijn we de drijvende krachten achter www.transportopdracht.nl. Via deze website bieden wij opdrachtgevers de mogelijkheid om op een heel eenvoudige manier het tarief te berekenen voor wegtransport, zeevracht en express, staat deze aan dan kan men direct de zending bij ons boeken.

Na enkele weken ons verdiept te hebben in de mogelijkheden van affiliate marketing en dit forum gevolgd te hebben, is het nu dan ook de hoogste tijd om mezelf aan te melden.

Allemaal veel succes en goede verkoopcijfers toegewenst.

Met vriendelijke groet,

Marc Davids
 

ouwesmurf

Nieuw lid
25 jan 2008
3.028
0
0
wfsidee.nl
#4
Welkom Marc,

Begrijp uit de datering van de site, 2005 tot heden, dat de nodige basis is gelegd, maar een situatie als nu zal ongetwijfeld ook voor jullie nieuw zijn.
Mag ik daar ook uit begrijpen, dat er als adverteerder in affiliate-marketing gewerkt gaat worden en zo ja, zo ongeveer hoe ? ;D

Mocht de vraag wat onbescheiden overkomen, ik ben vooral geinteresseerd wanneer ondernemers bij de huidige transportproblematiek hierop in denken te kunnen spelen omdat de aanval nog altijd de beste verdediging is, maar er een zekere afhankelijkheid is van vraag en aanbod zijdens de andere partijen . 8)
 
#6
Hallo Ouwesmurf,

Mijn compagnon en ik zijn al vele jaren actief in de transport en logistiek sector. En sinds 2001 doen we dit als zelfstandige ondernemer.

We zijn sinds 2005 actief met onze webdienst www.transportopdracht.nl. In 2005 zijn we gestart met enkel europees wegtransport aan te bieden. In de loop van de tijd zijn de diensten internationaal zeevracht en worldwide express toegevoegd. Op dit moment werken we ook aan een dienst voor koeriersritten en we zijn in gesprek om het zelfde te doen voor luchtvracht.
Daarnaast lopen er gesprekken om met een partner in Duitsland en in Frankrijk te gaan werken.

Sinds het begin zijn we buiten de gebaande paden getreden en zijn onze eigen weg gegaan in het transportland. Wij geloven sterk in vernieuwing en een compleet andere benadering van de markt.

Wat je zeker de laatste jaren zag dat er alleen in wielen werd geïnvesteerd, meer vraag oplossen met meer auto's. Maar dat lost niets op en werkt alleen op de korte termijn. Samenwerken was een moeilijk onderwerp, iedereen kijk naar zijn eigen horizonnetje.

TransportOpdracht.nl probeert dit te doorbreken.

Wij merken nu, en dat komt zeker door de huidige financiële situatie, dat men anders naar de markt gaat kijken. We hebben over de maand januari een omzet stijging gezien van bijna 23% t.o.v. januari 2008. De transportsector ligt zeker niet op zijn gat, alleen staat er op dit moment dagelijks 1 op de 5 of 6 auto's bij de vervoerders stil. Maar de handel is er nog wel, alleen kijkt men nu wel naar alternatieven.

Wij geloven dat we met affiliatiemarketing, zeker nu, een belangrijke bijdrage kan leveren aan het vergroten van ons marktaandeel op de transport en logistieke markt. Vraag is er en zal er ook altijd blijven en aanbod is er, transportopdracht combineert deze twee op de meest efficiënte wijze. Met als resultaat een efficiëntere transportstroom, minder leegloop kilometers voor de transportsector en een betere bezettingsgraad van de auto's.

We zullen dan ook de komende periode hard aan de weg gaan timmeren om ons netwerk van affiliates uit te breiden en nodigen dan ook iedereen uit om met ons deze uitdaging aan te gaan.

Mochten er nog vragen zijn, of als jullie suggesties hebben dan kunnen jullie altijd met ons bellen of mailen.

Gr. Marc
 

mozilla

Nieuw lid
23 jan 2008
1.235
0
0
#7
ik wens je zeker veel succes al heb ik er als affiliate totaal geen vertrouwen om dit te verkopen.
maar anderen die een site hebben specifiek voor deze branche maken meer kans.
al weet ik weinig van transport ik kijk wel het nieuws van 3 zenders en over 1 ding zijn ze het eens en dat is dat de transport branche afbreekt,chauffeurs sturen ze naar huis,en staan wagens langs de kant..
dat is gewoon een feit.

ik zag trouwens ook nog een foutje,en wellicht is het beter om in je advertenties dezelfde vergoeding te bieden..

op marktplaats staat:

? 10,-- voor een boeking in de Europees wegtransport module en
? 15,-- voor een boeking in de Internationaal zeevracht module en
? 10,-- voor een boeking in de Worldwide Express module.
op jullie website staat :

? 10,-- voor een boeking in de Europees wegtransport module;
? 25,-- voor een boeking in de Internationaal zeevracht module en
? 10,-- voor een boeking in de Worldwide Express module;

de kans die een affiliate heeft om een klant aan te brengen is minimaal.
en in dat opzicht vind ik de vergoeding te laag en zou per orderwaarde c.q vracht moeten..
denk ik even hard op... ;D
 
#8
Hallo Mozilla,

Bedankt voor je reactie. Ik heb de advertentie op marktplaats aangepast.

Via één van onze affiliates hebben we in december vorig jaar 9 nieuwe klanten gekregen.
Deze boekten elk gemiddeld 3 zendingen per week in januari.
We hadden via hem 82 opdrachten voor de afgelopen maand binnen gekregen.
Dit was goed voor ? 820,--.

Het is dus echt de wet van de getallen. Zolang deze klanten bij ons blijven boeken zullen wij zijn deel uitblijven betalen. Stel dat de klant een jaar gebruik blijft maken van onze diensten en zij doen gemiddeld 2 boekingen per week dan is deze klant goed voor een uitkering naar de affiliate voor 2 x 48 week x ? 10,-- ? 960,--/jaar.

Onze affiliate houdt ons scherp dat we goede service blijven leveren en via hem hebben we de mogelijkheid om ons totale pakket van diensten aan te bieden.
De gemiddelde zending grootte voor het wegtransport deel bedraagt 2,3 pallets per zending.
 
25 jan 2008
3.028
0
0
wfsidee.nl
#9
ene...de hele vervoerssector ligt op z'n ..jeweetwel...
dit plus : de kredietcrisis raakt ons nu helemaal etc., heb het op dit forum en elders al eens vaker gemompeld :"voor een belangrijk deel zijn het journaille, statistiekleugenaars, politici etc " in belangrijke mate verantwoordelijk voor de dagelijkse rampspoed die via alle soorten pers over ons heen komt.

Zelfs al zou de economie met 4% krimpen, dan gaat nog altijd 96% door, toch ?

Al zouden we alleen al met eten , drinken , slapen en nog een paar primaire levensbehoeften doorgaan - en dat adviseer ik iedereen - dan is er voor transport een doel in het leven. Is natuurlijk wel iets anders : we zijn de laatste tijd en mede dankzij de accountancy gefocussed geraakt op doorschuiven naar de toekomst onder het mom van inflatie, en financieren op te verwachten groei.
Wanneer groei en inflatie tot 5% oplopen, ga je nu wel met de krimp 9% verliezen, maar moet je 9% niet van de 100 aftrekken. Gaan de bedrijven die toch al "knijp" zaten, wel onderuit, maar was ongetwijfeld toch wel gebeurd , maar komt het nu ongelukkig en tegelijkertijd op een verkeerd moment.

Ben het helemaal met Marc eens dat er zeker nu met een vernieuwde aanpak meer en nog steeds mogelijk is. Laten we niet vergeten, dat veel van de artikelen die wij promoten alleen dan bij de klant aankomt, indien er een transportsysteem is :-\ , zo niet, kunnen wij het ook schudden.
Nog 1 stap verder : wanneer wij en Marc 2 stappen harder gaan lopen en daarmee zorgen voor meer omzet, zitten we met z'n allen in no-time weer in de plus 8)
 

mozilla

Nieuw lid
23 jan 2008
1.235
0
0
#10
Vrachtwagens kwamen het laatste kwartaal van 2008 stil te staan en personeel werd overtollig, meldt Transport en Logistiek Nederland (TLN).
Een kwart van deze bedrijven had eind 2008 een personeelsoverschot en 30 procent overschot aan materieel. Aangezien de recessie ook Duitsland, België en Groot-Brittannië treft, nemen ook de transporten naar die landen af.
Hoe het in 2009 verder moet, is de vraag.
De transportsector luidt de noodklok over het wegvoer. Er dreigen massa-ontslagen. Ook door de lucht, over het spoor en over water worden minder goederen vervoerd. In deze regio overheerst eveneens somberheid.

Duizenden banen van vrachtwagenchauffeurs staan door de economische recessie op de tocht. Brancheorganisatie TLN wil snel een gesprek met het kabinet om over maatregelen te praten, bijvoorbeeld een versoepeling van de regeling voor werktijdverkorting. Maar ook elders in het transport ? de Rotterdamse haven, Schiphol, de binnenvaart en het spoor ? wordt pijn geleden.
mooier kan ik het niet maken..
 
25 jan 2008
3.028
0
0
wfsidee.nl
#11
En wat wou je hier nu mee duidelijk maken ? Concrete cijfers en achtergronden staan er niet in de quotes. Overschot, in relatie tot ? Er wordt minder vervoerd. Dat is voor een sterk transportgericht land fnuikend, maar exact waarom, is het einde oefening, kun je sturen zodat het opgelost kan worden. Staat er allemaal niet.

Op dit moment zijn er al weer volksstammen met vakantie, gaat met transport gepaard, dit weekend gaan er weer, plus een speciale volksstam die carnaval gaat vieren, zelfs voor de pilskes is transport handig, echt wel ;)

Daarnaast moet je soms ook even heen kijken door wat belangenclubs roepen, ik zei al iets over groeiverwachtingen die nu niet uitkomen, dat leidt tot stilstand, dat leidt helaas tot ontslagen, maar wanneer we nu met z'n allen vast gaan liggen, heeft alleen het uitvaartbedrijf "nog maar handel.... en transport".

Je hoort mij niet zeggen dat er niets aan de hand is, je hoort me wel zeggen dat er oplossing-gericht gepraat moet worden. En Marc heeft in dit verband tenminste visie gebaseerd op ervaring, kunnen we van onze regering niet direkt zeggen.

Je houdt je met aff-marketing digitaal bezig dus niet zichtbaar, maar stel je eens een verkoper voor van breedbeeld tv's, de hele ochtend ingezeept met de kredietcrisis, moet om 11:00 een tv verkopen........ met die crisiskop wordt het niet een plasmascherm maar een aquariumbeeld, waterverf. Koop gaat niet door. Wordt bij de volgende klant nog erger, immers de voorgaande misser bevestigt het beeld.
At the End of the day : in plaats van 6 uur, sluiten ze de winkel al om 5 uur, komt toch geen hond meer, 't is crisis. En zo wordt en blijft het crisis.
Gelukkig voor deze man/vrouw gaat het personeel-overschot gelden, wordt vervangen door iemand met een instelling : ok, dit was het dan, eerstvolgende tv gaat met een aanbieding de deur uit : klant betaalt de btw en wij de rest, immers, leuker kunnen wij het wel maken, we zijn toch niet gek ! ;D
 

mozilla

Nieuw lid
23 jan 2008
1.235
0
0
#12
feiten zijn feiten ouwesmurf, al kom je nogal obama achtig over...dat veranderd de situatie niet.
zat net eens wat te zoeken en het barst overal van de advertenties van vervoerders die zich aanbieden ladingen mee te nemen tijdens de ritten die ze al hebben....
ach ik ben de eeuwige positieveling.... ;D
 
19 feb 2009
58
0
0
#14
Direct de kosten in beeld.
Eenvoudig online boeken.
Transparant en Gebruiksvriendelijk.
Dat lees ik op de site.

Niet van toepassing want ik moet mij eerst registreren.
Dus niet direct de kosten in beeld, niet makkelijk online te boeken en helemaal niet transparant en gebruikersvriendelijk...

Na 10! minuten heb ik door dat ik ook als gast kan inloggen, jammer dat dit pas in 'blok' 4 bekend wordt gemaakt. Ondertussen ben ik al lang weg naar een andere site, zeg TNT of DHL.

En ja, 1 envelop tot 1 kilo voor 40 euro nog wat, is erg duur....

Toch succes ermee... Ons heb je er niet mee, op beide vlakken...