Heeft Klingel.nl het moeilijk?

fgielen

Nieuw lid
19 aug 2007
507
0
0
#1
Het lijkt erop dat na Otto.nl ook Klingel behoorlijk last heeft van de crisis. Gisteren via M4N een keuringsronde geweest van Klingel waarbij 32 leads zijn gekeurd en er 32 zijn afgekeurd. Dit is een afkeur van 100%!

Ik kan me voorstellen dat adverteerders last hebben van de crisis maar dit ligt er wel heel erg dik op als je het mij vraagt. Iemand een idee voor complete transparantie in het keuringsbeleid tussen adverteerder en affiliate?
 
12 jul 2012
287
0
0
#2
Mee eens, ik heb namelijk ook wel eens sterk mijn twijfels bij keuringen door adverteerders.
Ik denk alleen dat dit niet transparant te maken is, maar als een afkeur te hoog is dan kun je ook gewoon het programma stoppen bij deze adverteerder.. Het gaat er toch altijd om wat er overblijft onder de streep!
 

ouwesmurf

Nieuw lid
25 jan 2008
3.028
0
0
wfsidee.nl
#3
met de vorige spreker eens ;)
Iemand een idee voor complete transparantie in het keuringsbeleid tussen adverteerder en affiliate?
compleet is mission impossible.

Wat ik een twijfelachtig signaal vind is de prominente aanbieding op de frontpage van WTL reizen.
Daarmee is je reisklant weg, en tweedens, die wtlreizen werkt ook met PostNL, ECI, BeterHoren etc. , zit iemand bij die consultant is bij wtlreizen, die ook verbonden is aan eci. Kennelijk iemand die op 'kundige'wijzge loge wil zitten. Niets op tegen.
Maar dan wordt Klingel - is hun keus - een minder interessante partner imho. :-\
 

m4n

zanox-M4N | Straight to performance
7 dec 2005
125
0
0
www.m4n.nl
#4
Beste Fgielen,

Onze account manager voor o.a. Klingel, Ilse van den Berg, heeft inmiddels contact met je gehad over de redenen van afkeur van de sales. Ook zij vond het aantal afkeuringen aan de hoge kant, daarom heeft ze Klingel gevraagd om toelichting. Ze heeft bovendien bij Klingel aangegeven dat een hoge afkeur een programma onaantrekkelijker maakt voor publishers.

Een veelvoorkomende reden van afkeur is in ieder geval de solvent check van de consument. Klingel is daarom bezig met de ontwikkeling van een systeem/toepassing die vooraf van de bestelling bekijkt of de consument voldoende solvent is. Hiermee zal het aantal afgekeurde sales naar verwachting dalen.

Hieronder een opsomming van de redenen van afkeur van Klingel:

  • De koper weigert de order van de Parcel service aan de deur.
  • Annulering ? De consument heeft de order geannuleerd via mail, fax of telefoon.
  • Klingel bekijkt of de consument bekend is bij Bureau Krediet Registratie. Als de rekening niet solvent is van de consument, keuren zij de order af.
  • Ontdubbeling: interne afkeur omdat de sales 2x is geregistreerd.

Met vriendelijke groet,

zanox-M4N
 
18 mrt 2008
341
0
0
www.showbizzsite.be
#5
Zien jullie de solvent check als een middel om het aantal goedgekeurde sales de hoogte in te krijgen? Volgens mij is dat geen oplossing. Het enige wat er gaat gebeuren is dat er minder sales zullen geregistreerd worden. En ja, als je dan plots maar 10 geregistreerde sales per maand hebt, dan kunnen er ook maar 10 afgekeurd worden. Een idioter antwoord bestaat er niet, sorry.
 

ouwesmurf

Nieuw lid
25 jan 2008
3.028
0
0
wfsidee.nl
#6
bij Duitse bedrijven komt steeds meer naar voren het bedrijf AddTraxx / Explido , wat het hele tracking-traject doet.

Gevoelsmatig lijkt me - analoog aan wat showbizzsite aangeeft - het méér voor de hand liggen dat de ontdubbeling tegen alles wat los en vast zit ( bijv. Criteo Google cs) de achterliggende reden is. Zó slecht is het nu ook weer niet met de solventie in Nederland, waar op zich Klingel nou niet direkt aktief is in Telecom, eigenlijk alleen mode en woningtextiel, plus een doorverwijzing naar reizen zie boven.

En laten we welwezen : noch Criteo, noch Google laten zich afschepen tegen toekenning richting affiliates, sterker, geklikt betekent betalen. punt.
Dus zoals PeterH ook zegt : tel je zegeningen en anders inruilen. ;D
 

PJ

Nieuw lid
28 feb 2008
1.417
0
0
#7
Afkeuren omdat een klant niet solvent blijkt is je bedrijfsrisico afwentelen op affiliates: zij hebben een sale gerealiseerd, de rest is jouw probleem en komt voor jouw rekening.

Het is net zo mallotig als reisorganisaties die afkeuren omdat ze het minimum aantal klanten om een georganiseerde reis door te laten gaan niet hebben gehaald. Dat is toch zeker hun probleem en niet het mijne. Het is de reisorganisatie die gefaald heeft om voldoende reizigers te verzamelen en het is aan de reisorganisatie om extra te adverteren of om met kortingen te komen om de reis alsnog beter geboekt te krijgen. Ik heb daar geen invloed op en wil dan ook zeker niet delen in de schade: ik heb mijn klanten geleverd en wil daarvoor mijn vergoeding. Ze zeggen toch zeker ook niet tegen Google dat ze helaas geen klikvergoeding kunnen betalen omdat de reis niet doorgaat? En ze zeggen toch ook niet tegen de kranten dat ze om dezelfde reden de advertenties helaas niet kunnen betalen?

Affiliate marketing wordt te vaak gebruikt om bedrijfsrisico af te wentelen. En de netwerken gaan blijkbaar als slaafjes akkoord, omdat de geleverde bezoekers hen tenslotte geen cent hebben gekost.
 
12 jul 2012
287
0
0
#8
PJ zei:
Afkeuren omdat een klant niet solvent blijkt is je bedrijfsrisico afwentelen op affiliates: zij hebben een sale gerealiseerd, de rest is jouw probleem en komt voor jouw rekening.
Beetje kort door de bocht natuurlijk, tegenwoordig is de slagzin van affiliatemarketing 'no cure no pay'. Lever jij veel verkeer aan die niet solvent is dan zal jij ook meer last hebben van deze afkeur. Logisch toch? Vooral als je je bedenkt dat laagwaardig verkeer veel geld kan kosten. Veel retouren en veel niet solvent. Moet je dat nou allemaal alsnog vergoeden? Een reden dat veel partijen GPT uitsluiten.

Vind je dat het onterecht is dat sales worden afgekeurd dan kun je met een adverteerder in gesprek om te zien of je er samen uit komt. Voeg jij -naar hun mening- wat toe dan zullen ze je echt niet kwijt willen. Zo niet dan moet je weer op zoek naar een andere adverteerder.
 

fgielen

Nieuw lid
19 aug 2007
507
0
0
#9
M4N zei:
Klingel is daarom bezig met de ontwikkeling van een systeem/toepassing die vooraf van de bestelling bekijkt of de consument voldoende solvent is. Hiermee zal het aantal afgekeurde sales naar verwachting dalen.
Helaas zijn ze hier reeds zéér lang mee bezig zoals mij veel eerder ook al eens is gecommuniceerd.
Voorlopig zie ik dit gegeven als een "afwimpeltje".

PeterH zei:
Lever jij veel verkeer aan die niet solvent is dan zal jij ook meer last hebben van deze afkeur. Logisch toch?
Idd een goede reden om veel sales af te keuren. Lekker gemakkelijk en geen haan die er naar kraait.

PeterH zei:
Vooral als je je bedenkt dat laagwaardig verkeer veel geld kan kosten.
Laagwaardig verkeer bestaat niet. Een klik is een klik en een sale is een sale.

PeterH zei:
kun je met een adverteerder in gesprek om te zien of je er samen uit komt.
Mee eens, maar dan moet de adverteerder hier wel voor open staan. 2x deze adverteerder rechtstreeks benaderd en geloof maar als rasechte Limburger in perfect Duits.
Maar helaas geen feedback. zegt eigenlijk al genoeg.