Hoeveel clicks vinden jullie genoeg om conclusies te trekken over merchant?

Rohal

Nieuw lid
6 mrt 2012
81
0
0
#1
Einde van de maand nadert en zoals altijd een goed moment om je gepromote merchants is te bekijken en zien hoe ze presteren. Maar wat vinden jullie genoeg clicks om een conclusie over het al dan niet verwijderen van een merchant te nemen? Wat vinden jullie een goede samplesize?

Ik heb bijvoorbeeld een aantal nieuwe merchants waarbij ik een 100-200 tal clicks heb bij gegenereerd deze maand. Ze presteren ondermaats maar sample is waarschijnlijk veel te klein? Best wachten tot 300-500 clicks? Mss zelfs nog meer.
 

suho

Nieuw lid
31 aug 2010
208
0
0
#2
Rohal zei:
Einde van de maand nadert en zoals altijd een goed moment om je gepromote merchants is te bekijken en zien hoe ze presteren. Maar wat vinden jullie genoeg clicks om een conclusie over het al dan niet verwijderen van een merchant te nemen? Wat vinden jullie een goede samplesize?

Ik heb bijvoorbeeld een aantal nieuwe merchants waarbij ik een 100-200 tal clicks heb bij gegenereerd deze maand. Ze presteren ondermaats maar sample is waarschijnlijk veel te klein? Best wachten tot 300-500 clicks? Mss zelfs nog meer.
Afhankelijk van het seizoen en niche waar je in zit kun je het beste een beslissing nemen als je de campange wat langer gedraaid hebt. Een maand is imo niet heel erg representatief.
 

PJ

Nieuw lid
28 feb 2008
1.417
0
0
#5
Rohal zei:
Ik heb bijvoorbeeld een aantal nieuwe merchants waarbij ik een 100-200 tal clicks heb bij gegenereerd deze maand. Ze presteren ondermaats maar sample is waarschijnlijk veel te klein? Best wachten tot 300-500 clicks? Mss zelfs nog meer.
Ik weet niet wat voor conversie jij verwacht als je na 100-200 clicks al conclusies meent te kunnen trekken. 300-500 is in dezelfde orde van grootte: statistisch volstrekt irrelevant. Je hebt echt veel en veel meer data nodig.

Nieuwe merchants draaien bij ons mee op de minst aantrekkelijke posities: alleen wie niks vindt bij merchants die zich al hebben bewezen zal op hun links klikken. Op die manier kost uittesten weinig: die bezoekers waren al uitgekeken. Zodra de 5.000 clicks zijn gehaald draait de merchant mee op basis van de gerealiseerde opbrengst per click. Is die te laag, dan verdwijnt hij automatisch van de pagina's. Op deze manier voorkom je dat je in positieve of negatieve zin reageert op toevalstreffers.
 
10 sep 2010
448
0
16
#6
Zodra de 5.000 clicks zijn gehaald draait de merchant mee op basis van de gerealiseerde opbrengst per click. Is die te laag, dan verdwijnt hij automatisch van de pagina's.
Dan ontstaat er een lege plek die sowieso niks opbrengt. Maar ik verwacht dat bij jou die lege plek weer automatisch ingevuld wordt met iets anders.

Wil je dat geheim verklappen, want ik wil ook wel een automatisch systeem dat sneller kan ingrijpen dan de webmaster. ;D
 

Rohal

Nieuw lid
6 mrt 2012
81
0
0
#7
PJ zei:
Rohal zei:
Ik heb bijvoorbeeld een aantal nieuwe merchants waarbij ik een 100-200 tal clicks heb bij gegenereerd deze maand. Ze presteren ondermaats maar sample is waarschijnlijk veel te klein? Best wachten tot 300-500 clicks? Mss zelfs nog meer.
Ik weet niet wat voor conversie jij verwacht als je na 100-200 clicks al conclusies meent te kunnen trekken. 300-500 is in dezelfde orde van grootte: statistisch volstrekt irrelevant. Je hebt echt veel en veel meer data nodig.

Nieuwe merchants draaien bij ons mee op de minst aantrekkelijke posities: alleen wie niks vindt bij merchants die zich al hebben bewezen zal op hun links klikken. Op die manier kost uittesten weinig: die bezoekers waren al uitgekeken. Zodra de 5.000 clicks zijn gehaald draait de merchant mee op basis van de gerealiseerde opbrengst per click. Is die te laag, dan verdwijnt hij automatisch van de pagina's. Op deze manier voorkom je dat je in positieve of negatieve zin reageert op toevalstreffers.
Ok merci, dacht wel dat je minstens toch 500-1000+ clicks nodig had, goed om te zien dat het inderdaad zo is, hopelijk doen ze beter deze maand.
 

Rohal

Nieuw lid
6 mrt 2012
81
0
0
#8
Rohal zei:
PJ zei:
Rohal zei:
Ik heb bijvoorbeeld een aantal nieuwe merchants waarbij ik een 100-200 tal clicks heb bij gegenereerd deze maand. Ze presteren ondermaats maar sample is waarschijnlijk veel te klein? Best wachten tot 300-500 clicks? Mss zelfs nog meer.
Ik weet niet wat voor conversie jij verwacht als je na 100-200 clicks al conclusies meent te kunnen trekken. 300-500 is in dezelfde orde van grootte: statistisch volstrekt irrelevant. Je hebt echt veel en veel meer data nodig.

Nieuwe merchants draaien bij ons mee op de minst aantrekkelijke posities: alleen wie niks vindt bij merchants die zich al hebben bewezen zal op hun links klikken. Op die manier kost uittesten weinig: die bezoekers waren al uitgekeken. Zodra de 5.000 clicks zijn gehaald draait de merchant mee op basis van de gerealiseerde opbrengst per click. Is die te laag, dan verdwijnt hij automatisch van de pagina's. Op deze manier voorkom je dat je in positieve of negatieve zin reageert op toevalstreffers.
Ok merci voor de info, dacht wel dat je minstens toch 500-1000+ clicks nodig had, goed om te zien dat het inderdaad zo is en blijkbaar is dat nog steeds aan de lage kant, hopelijk doen ze beter deze maand.
 

PJ

Nieuw lid
28 feb 2008
1.417
0
0
#10
willie wortel zei:
Dan ontstaat er een lege plek die sowieso niks opbrengt. Maar ik verwacht dat bij jou die lege plek weer automatisch ingevuld wordt met iets anders.
Dan schuiven recentere merchants die worden uitgeprobeerd een plekje omhoog. Zijn die er niet en is de pagina nog niet overvol dan kan er een oproepje voor de nieuwbrief komen, een extra link naar een verwante eigen site of de ultieme catch all: adsense. En dat laatste is sowieso de bottom line: als een merchant per klik niet meer opbrengt dan adsense dan verdwijnt hij sowieso en mag Google delen in de winst.

Lege plekken die niets opbrengen zijn sowieso niet nodig. Het is eerder een kwestie van beperken opdat de bezoeker niet verdwaalt in de vele mogelijkheden die geld opbrengen.
 

Romac35

Eet het, en je weet het!
21 okt 2010
340
0
0
www.wpwijzer.nl
#11
@PJ volgens mij heb ik het je weleens eerder gevraagd, maar ik ben het antwoordt kwijt. Welk automatisch systeem gebruik jij? Is dat iets off the shelfe of is dat op maat gemaakt? Ligt eens een tipje van de sluiert op ;D
 

Caroline

Nieuw lid
20 nov 2008
44
0
0
#12
Dat hangt af van de gemiddelde opbrengst van een verkoop. Als dat bijvoorbeeld maar 10,- is dan wil je heel snel de eerste verkopen zien. Bij orders met 100,- commissie of meer kan je het wellicht wel een paar 100 kliks geven. N.b. soms testen we dan nog wel andere producten van dezelfde merchant.
 

PJ

Nieuw lid
28 feb 2008
1.417
0
0
#13
Romac35 zei:
@PJ volgens mij heb ik het je weleens eerder gevraagd, maar ik ben het antwoordt kwijt. Welk automatisch systeem gebruik jij? Is dat iets off the shelfe of is dat op maat gemaakt?
Ik zie je vraag nu pas.

De meetsystemen (en de daarin geïntegreerde biedsystemen) behoren tot de kern van het bedrijf, dus die ontwikkelen we in huis. Het betreft zulke essentiële zaken dat de kennis daarvan altijd aanwezig moet zijn, omdat je niet van derden afhankelijk wilt zijn als je daar aanpassingen aan wilt maken.

Hetzelfde geldt overigens voor het importeren, filteren, checken en presenteren van feeds.

Van buiten komen alleen zaken als scripts waarop forums draaien en scripts voor reviews en de opslag daarvan. Hoewel die ook stevig worden aangepast zijn die toch wat algemener. Wel draait ook dat op eigen servers en hebben we zowel intern als extern back-ups daarvan opgeslagen.

Wat wel volledig extern is, zijn tools om de bereikbaarheid van de sites te meten en het deel van de statistieken dat we deels voor hetzelfde doel gebruiken: even van buitenaf kijken of alles nog goed draait.

De informatie die je gebruikt op je sites en de manier waarop je dat doet (selectie, presentatie, ...) plus het meten van de behaalde resultaten en het daarop aanpassen van bijvoorbeeld je adwords-biedingen zijn essentieel. In feite is dat de directe neerslag van je bedrijfsstrategie: daar wil je geen schijven tussen hebben waar je afhankelijk van bent.