Hulp bij voorwaarden affiliate programma

annabell

Nieuw lid
4 dec 2014
3
0
0
#1
Hallo allemaal,

Ik hoop dat iemand ons kan helpen met het volgende. Wij zetten momenteel een eigen network op met Post Affiliate Network als affiliate. De reden dat we ons niet via een Zanox of Daisycon werken is omdat zij geen campagnes van passende producten in hun portfolios hebben. We hebben nu al zelf een aantal webshops gevraagd mee te doen en zij zijn akkoord met een 15% PPS. Nu moeten we alleen nog onderhandelen over de overige voorwaarden, zoals bijvoorbeeld de geldigheidsduur van de cookies en binnen welke tijd de merchant de sale mag afkeuren. Zijn er nog meer zaken waar we nog meer rekening mee moeten houden?

Ik zat zelf te denken aan een cookietijd van 60 dagen, het gaat om premium woonaccessoires en meubels waarbij mensen vaak iets langer de tijd nodig hebben om een aankoop te doen. En ik dacht aan 45 dagen waarin de merchant, hun return policy is 30 dagen, de aankoop mag afkeuren. Is dit redelijk om te vragen?

Alvast hartelijk dank voor alle hulp!
 
12 jul 2012
287
0
0
#2
annabell zei:
Hallo allemaal,

Ik hoop dat iemand ons kan helpen met het volgende. Wij zetten momenteel een eigen network op met Post Affiliate Network als affiliate. De reden dat we ons niet via een Zanox of Daisycon werken is omdat zij geen campagnes van passende producten in hun portfolios hebben. We hebben nu al zelf een aantal webshops gevraagd mee te doen en zij zijn akkoord met een 15% PPS. Nu moeten we alleen nog onderhandelen over de overige voorwaarden, zoals bijvoorbeeld de geldigheidsduur van de cookies en binnen welke tijd de merchant de sale mag afkeuren. Zijn er nog meer zaken waar we nog meer rekening mee moeten houden?

Ik zat zelf te denken aan een cookietijd van 60 dagen, het gaat om premium woonaccessoires en meubels waarbij mensen vaak iets langer de tijd nodig hebben om een aankoop te doen. En ik dacht aan 45 dagen waarin de merchant, hun return policy is 30 dagen, de aankoop mag afkeuren. Is dit redelijk om te vragen?

Alvast hartelijk dank voor alle hulp!
Hi,

Loop anders nog even een programma na bij Zanox/Daisycon dan weet je zeker dat je niet iets vergeet.

Mijn toevoeging:
De cookietijd en keuringstermijn zijn prima. Die 45 dagen lijkt me trouwens niet toereikend om daadwerkelijk te keuren op retouren, ik heb laatst een tafel besteld bij de Trendhopper en dat duurde toch 4 maanden voor hij binnen was. Overigens zou ik hem niet langer instellen dan 45 dagen gezien dat voor een affiliate niet wenselijk is.
Misschien wel iets om rekening mee te houden.

Waar ik in ieder geval goed op zou letten is de inzet van verschillende advertentie mediums.
Wil je dat affiliates je kunnen promoten via:
- adwords
- Facebook advertising
etc.

Succes met je campagne!
 

annabell

Nieuw lid
4 dec 2014
3
0
0
#3
Hi Peter,

Dankjewel voor je reactie en je tip voor het vermelden van de advertentie kanalen en het nakijken van de voorwaarden van een campagne bij de grote netwerken! In dit geval nodigen wij als affiliate de merchants uit om mee te doen aan ons affiliate programma, omgekeerde wereld :)

Thanks,

Annabell
 
25 jan 2008
3.028
0
0
wfsidee.nl
#4
een 'abc-tje'
Ik zat zelf te denken aan een cookietijd van 60 dagen, het gaat om premium woonaccessoires en meubels waarbij mensen vaak iets langer de tijd nodig hebben om een aankoop te doen. En ik dacht aan 45 dagen waarin de merchant, hun return policy is 30 dagen, de aankoop mag afkeuren. Is dit redelijk om te vragen?
Zijn hierbij minstens 2 zaken die een rol spelen:
1- bij meubelen de doorgaans vrij lage levertijd, die bepaalde klanten toch niet willen, en/of de bijbehorende aanbetaling niet zien zitten, geheel of gedeeltelijk, al dan niet met waarborg;
2- omdat het vaak over méér geld gaat bij consumenten die er andere problemen mee hebben dan consumenten die al ruimschoots ver te voren roepen "Ja, ik wil" zoals bij de Iphone en andere electronische hebbedingen, heeft die andere groep consumenten dus een drempel.

a
Alleen al om die 2 redenen zou een 60 dagen cookietijd van mij langer mogen. Is een branche waar ze nog weinig in de gaten hebben dat er 'iets' aan het veranderen is anders dan de terminologie van sommige designers en stylisten.

Overigens zijn er bij diverse netwerken behoorlijk veel webwinkeliers beschikbaar met campagnes. Heb diverse webwinkels uit NL en BE meegemaakt die wegens gebrek aan aanmeldingen zich hebben teruggetrokken.
b
Rijst de vraag, wat voor speciaals zoek je dan ???

annabell : nodigen wij als affiliate de merchants uit om mee te doen aan ons affiliate programma, omgekeerde wereld
Is op zich niet voor het eerst, dat een affiliate publisher een eigen netwerk opzet. De meeste huidige netwerken hebben iets iets dergelijks op een of andere wijze in hun doopceel staan.
Dat is de truuc niet.
c
Veel ernstiger is, hoe om te gaan met reële of vermoede belangenverstrengeling. Over dat onderwerp zijn in verre achterliggende jaren discussies gevoerd , zeg maar "met het mes op tafel". Dat hoeven we niet meer over te doen, is door te bladeren. Ik geef je enkel een hint om daar gepast, met je opzet van het 'netwerk' - op te reageren, beter : te anticiperen.
Tenslotte is het volkje van publishers "gevoelig" voor zekerheden, omdat het vak al voldoende onzeker is.