Toevallig kreeg ik gisteren een mail binnen van een affiliate die bij me vroeg of het in een iframe weergeven van content eigenlijk niet een soort van cookie-dropping is.
Het is wellicht niet echt cookie-dropping in de vorm van het plaatsen van een cookie op de computer van een gebruiker zonder dat deze hier ook maar enige erg in heeft. Maar gezegd moet worden dat het op deze manier wel erg makkelijk is om een cookie te scoren van meerdere adverteerders.
Helemaal wanneer dit ook nog eens wordt ingezet als een navigatie methode, waarbij de gebruiker de pagina?s van meerdere adverteerders kan openen in 1 venster.
Deze praktijken zijn me wel eens vaker opgevallen en behalve de betrokken netwerken een mailtje sturen besteed ik er verder geen aandacht aan. Had hier vandaag dus ook niet eens een artikel aan willen wijden.
Maar wat schets mijn verbazing bij het zien van deze vandaag gelanceerde ?searchengine? die toevallig ook nog eens mijn voornaam draagt.
In de resultaten balk kun je heel eenvoudig zoeken naar bepaalde woorden op de websites van in dit geval touroperators. http://www.paul.nl/#/results?category_id=110&search=
Na het klikken op het icoontje van een andere adverteerder opent het resultaten venster in een iframe. Hiermee wordt in de meeste gevallen dus gewoon een affiliate link naar de betreffende adverteerder aangeroepen.
Wat vinden jullie hiervan, is het een acceptabele vorm van affiliate marketing? Zo ja, dan zul je mij er verder niet meer over horen en het in dat geval zelf ook maar gaan toepassen op enkele concepten.
Of nee, in dat geval ben ik benieuwd naar de redenen waarom niet!
Het kan niet een kwestie zijn van de ene affiliate mag/doet het niet, en de voor een ander is het niet toegestaan.
Het is wellicht niet echt cookie-dropping in de vorm van het plaatsen van een cookie op de computer van een gebruiker zonder dat deze hier ook maar enige erg in heeft. Maar gezegd moet worden dat het op deze manier wel erg makkelijk is om een cookie te scoren van meerdere adverteerders.
Helemaal wanneer dit ook nog eens wordt ingezet als een navigatie methode, waarbij de gebruiker de pagina?s van meerdere adverteerders kan openen in 1 venster.
Deze praktijken zijn me wel eens vaker opgevallen en behalve de betrokken netwerken een mailtje sturen besteed ik er verder geen aandacht aan. Had hier vandaag dus ook niet eens een artikel aan willen wijden.
Maar wat schets mijn verbazing bij het zien van deze vandaag gelanceerde ?searchengine? die toevallig ook nog eens mijn voornaam draagt.
In de resultaten balk kun je heel eenvoudig zoeken naar bepaalde woorden op de websites van in dit geval touroperators. http://www.paul.nl/#/results?category_id=110&search=
Na het klikken op het icoontje van een andere adverteerder opent het resultaten venster in een iframe. Hiermee wordt in de meeste gevallen dus gewoon een affiliate link naar de betreffende adverteerder aangeroepen.
Wat vinden jullie hiervan, is het een acceptabele vorm van affiliate marketing? Zo ja, dan zul je mij er verder niet meer over horen en het in dat geval zelf ook maar gaan toepassen op enkele concepten.
Of nee, in dat geval ben ik benieuwd naar de redenen waarom niet!
Het kan niet een kwestie zijn van de ene affiliate mag/doet het niet, en de voor een ander is het niet toegestaan.