Inkopen op merknaam KPN toegestaan?

Status
Niet open voor verdere reacties.
10 dec 2008
141
0
0
#21
Gelukkig promoot ik KPN niet en het spijt me dat ik dit moet zeggen maar ik vindt dit ronduit achterlijk.
Je kan toch niet iemand toestemming geven om op merknaam in te kopen?

1. Je betaald voor transacties die je anders ook al had gehad
2. Je kannibaliseert met publishers, die ervaren een slechtere conversie en promoten de campagne minder.
3. Effectief zal dit eerder het aantal transacties terug laten lopen dan omhoog helpen

Ik vind het ook uiterst dubieus dat kennelijk iemand dergelijk advies heeft gegeven en dat KPN er in trapt. KPN zou beter moeten weten en voor wat de adviseur betreft, er zullen wel andere belangen meespelen.
Overigens lijkt me dat het netwerk ook een rol heeft in deze en de klant dergelijk handelen zou moeten afraden.
Tot slot is het als publisher hypocriet je op deze wijze bezig te houden. Andersom zou je het ook niet waarderen als op deze wijze je transacties worden gestolen. Of wil de publisher beweren dat hij uit onwetendheid heeft gehandeld of dat deze argumenten niet onwaar zijn?

Het gaat me niet om het incident maar om de trend in het algemeen, want gedogen van inkopen op merknaam lijkt vaker voor te komen. Zo helpen een paar zakkenvullers een campagne naar de knoppen.
 

ries

Nieuw lid
16 nov 2009
39
0
0
#22
Ik zie het probleem niet zo,KPN geeft toestemming om de merknaam te gebruken aan LeadMedia en dus basta..

Die voorkeurspositie heeft Leadmedia afgedwongen door resultaten uit het verleden,en jouw conclusie dat ze betalen voor resultaten welke KPN anders ook had is niet correct,weleens aan gedacht dat LeadMedia meer expertise en kennis in huis heeft op gebied van SEO/SEA dan KPN zelf? Dus wat maakt het uit als ze Leadmedia toestemming geven voor het genereren van leads,is waarschijnlijk goedkoper dan wanneer ze Leadmedia moeten inhuren ;)

Kortom,zo belachelijk is het allemaal niet..
 

tijmen

Nieuw lid
27 dec 2006
42
0
0
#23
Raffiliate zei:
Gelukkig promoot ik KPN niet en het spijt me dat ik dit moet zeggen maar ik vindt dit ronduit achterlijk.
Je kan toch niet iemand toestemming geven om op merknaam in te kopen?

1. Je betaald voor transacties die je anders ook al had gehad
2. Je kannibaliseert met publishers, die ervaren een slechtere conversie en promoten de campagne minder.
3. Effectief zal dit eerder het aantal transacties terug laten lopen dan omhoog helpen
Ik vindt punt 1 en 2 wel erg tegenstrijdig met elkaar Als leadmedia dit niet zou doen dan gaan alle sales naar punt 1 en heb je nog die slechte conversie
 
10 dec 2008
141
0
0
#24
ries zei:
Ik zie het probleem niet zo,KPN geeft toestemming om de merknaam te gebruken aan LeadMedia en dus basta..

Die voorkeurspositie heeft Leadmedia afgedwongen door resultaten uit het verleden,en jouw conclusie dat ze betalen voor resultaten welke KPN anders ook had is niet correct,weleens aan gedacht dat LeadMedia meer expertise en kennis in huis heeft op gebied van SEO/SEA dan KPN zelf? Dus wat maakt het uit als ze Leadmedia toestemming geven voor het genereren van leads,is waarschijnlijk goedkoper dan wanneer ze Leadmedia moeten inhuren ;)

Kortom,zo belachelijk is het allemaal niet..
Als je niet zo'n moeite hebt met het afstaan van je verdiensten dan wil ik me rekeningnummer wel even geven.
Het is allemaal leuk en aardig voor KPN maar voor de overige publishers kost het gewoon transacties zolang KPN een affiliatenetwerk als meetkanaal gebruikt.

Daarbij zijn er prima afspraken te maken om van de meerwaarde van een partij te profiteren zonder op je merknaam in te laten kopen. Als dit de enige methode is waarop je een samenwerking kunt aangaan dan moet je bij jezelf te raden gaan of de partij in kwestie wel zo goed is als ze zelf beweren (we kunnen immers allemaal bedenken wat hun beste zoekwoord is). Want zeg nou zelf, als iemand echt goed is heeft hij dat toch niet nodig?
Als iedere adverteerder op eigen merknaam zou ontdubbelen met de affiliatesales dan kunnen we allemaal 20/30% afschrijven.

Als iedereen dit normaal vindt is het misschien een idee om dergelijk punten mee te nemen in de campagnevoorwaarden. Want net als met een korte cookietijd is dit ook iets waar men recht op heeft om te weten, het is immers van directe invloed op de resultaten.

@ tijmen; de transacties die men toch al had gehad zijn van bezoekers die via google bewust naar KPN gaan en op het eerste resultaat klikken. Hier zitten ook bezoekers tussen die via bijvoorbeeld een mobiele vergelijker (publisher) warm zijn gemaakt voor het product of zijn geholpen in hun keuze. Doordat er echter nóg een publisher tussen zit en enkel de laatste cookie telt kan de mobiele vergelijker deze transactie op zijn buik schrijven.

Gevolg: minder conversie, minder inkomsten dus minder te investeren.
Alternatieven: minder verkeer sturen, mindere positie voor de merchant of alleen de concurrentie promoten.
 
27 mrt 2009
200
0
0
#25
@Ries

Expertise van LeadMedia de reden dat ze mogen kopen op merknaam "KPN"? Als je denkt dat je expertise nodig hebt om op "KPN" in te kopen voor KPN dan klopt er iets niet helemaal. Tjonge jonge, daar moet je echt heel slim voor zijn hoor, had ik nooooooit bedacht om op KPN in te kopen :( Wel een hele goede tip hoor :(

Kom op nou zeg. Dit is gewoon goedkoop "jat de sale van een andere affiliate" werk. Als je echt goed bent kom je met keywords waar KPN zelf niet aan gedacht heeft. Maar zullen ze nu echt niet aan "KPN" gedacht hebben? Wat dat betreft ziet Raffiliate het wat mij betreft scherp.
 

mozilla

Nieuw lid
23 jan 2008
1.235
0
0
#26
weleens aan gedacht dat LeadMedia meer expertise en kennis in huis heeft op gebied van SEO/SEA dan KPN zelf
Dat vind ik wel een mooie hoor...
Paul zal echt wel z,n werk doen maar ik vind het opvallend dat zijn site LM een triest pagerank 2 heeft een trafficrank van likmevestje ,en 18 links in google.
maar dat zegt nog niets hoor...,maar pagerank 2 is wel aan de lage kant...
ik zie dat er zelfs een http://www.leadmedia.co.uk is , die heeft pagerank 3..
dat is al heel wat...
 

ries

Nieuw lid
16 nov 2009
39
0
0
#27
@loggerboy&raffiliate:

Het is inderdaad niet briljant om keywords gerelateerd aan KPN te gebruiken,maar jullie gaan voorbij aan het feit dat ik ook refereer aan de mogelijkheid dat Leadmedia/paul in het verleden een dermate succesvolle affliliate is geweest dat deze "deal"daar het resultaat van is...misschien heb ik dat niet helemaal uiteengezet in mn reactie...

Dus ophouden met die krokodillentranen,als affiliate ben je nu eenmaal afhankelijk van de merchants,op het gebied van goedkeuring,beschikbaarheid van promotiemateriaal,etc,etc.....en dus ook als KPN een,zeg maar, "preferred supplier" selectereert ;)
 
J

Joya

Guest
#28
mozilla zei:
weleens aan gedacht dat LeadMedia meer expertise en kennis in huis heeft op gebied van SEO/SEA dan KPN zelf
Dat vind ik wel een mooie hoor...
Paul zal echt wel z,n werk doen maar ik vind het opvallend dat zijn site LM een triest pagerank 2 heeft een trafficrank van likmevestje ,en 18 links in google.
maar dat zegt nog niets hoor...,maar pagerank 2 is wel aan de lage kant...
ik zie dat er zelfs een http://www.leadmedia.co.uk is  , die heeft pagerank 3..
dat is al heel wat...
Pagerank stelt niets meer voor, al enige tijd.


loggerboy zei:
Vandaag met KPN gebeld en die zegt dat ze dit enkel met LeadMedia doen omdat deze was gadviseerd door een onafhankelijke expert. Zijn naam is Paul S. Daar zakt bij mij nu de broek van af.  :-X
A; Wie en van welke afdeling heb jij bij KPN gesproken? Want voor het zelfde geld had je een of andere stagier aan de telefoon wat van de helft niets afweet of een ander figuur die al op tilt slaat als je hard CPL! tegen hem roept.

B; Jij schrijft dit verhaal op deze manier neer, voor het zelfde geld ging het verhaal; PS kwam binnen voor een vrijblijvend gesprek en bood de diensten van LM aan. PM is een SEO expert (of whatever) niet het bedrijf LM zelf.

C; Iedereen valt over PS (leuk als je naam overal te pas en te onpas is geschreven als het niet waar blijkt te zijn*) en LM heen. Maar niemand die even PS een belletje heeft gegeven? Niemand die zich even kan inhouden met reacties geven totdat hij** ook zijn verhaal heeft gedaan?

* Het is toch niet te geloven dat alle personen die zich hier melden, altijd zowel in affiliate wereld als de rest van de wereld zich altijd voor de volle 100% gedragen hebben zonder ooit maar 1x iets gedaan te hebben waar ze een (heel heel heel) (klein) beetje profijt van zouden kunnen hebben.
** Als er overal een logische verklaring voor is, is het altijd prettig dat je naam vervolgens wel op het internet gekwakt staat terwijl het misschien niet nodig had geweest. Paul S of PS had de boel ook wel duidelijk gemaakt.

Verder slaat het werkelijk nergens op dat mensen zich hier maar voor elke zucht moeten verantwoorden want als je dat niet doet dan ben je zn arrogante eikel of weet ik veel wat. Dan komt iedereen weer zeiken dat je VIP, reisje, blabla verdeling van affiliates en nog meer gezeik.
Als PS echt op een oneerlijke manier heeft gewerkt of werkt, dan komt dat echt wel uit en dan kan fijn iedereen hem om zn oren slaan met zijn zelf geschreven berichten over eerlijkheid en transparantie. KPN of Zanox zal er niet wakker om liggen, er zijn nog meer affiliates die dit doen.

loggerboy zei:
@Ries

Expertise van LeadMedia de reden dat ze mogen kopen op merknaam "KPN"? Als je denkt dat je expertise nodig hebt om op "KPN" in te kopen voor KPN dan klopt er iets niet helemaal. Tjonge jonge, daar moet je echt heel slim voor zijn hoor, had ik nooooooit bedacht om op KPN in te kopen  :( Wel een hele goede tip hoor :(

Kom op nou zeg. Dit is gewoon goedkoop "jat de sale van een andere affiliate" werk. Als je echt goed bent kom je met keywords waar KPN zelf niet aan gedacht heeft. Maar zullen ze nu echt niet aan "KPN" gedacht hebben? Wat dat betreft ziet Raffiliate het wat mij betreft scherp.
Net als een aantal andere merken is het niet moeilijk (in tegendeel) toestemming te krijgen om op die naam, of welke dan ook, te adverteren. Plus vaak genoeg gaan dit soort deals inc tracking met het bedrijf zelf en zit er niet nog eens een netwerk tussen (want die kost geld). Waarom nu niet, kan diverse redenen hebben.

En laat PS zelf ook even reageren*, ze hebben het al zo druk met een blog, evenement, webklik, SEO, stagiers, twitter en een borrel.

*Als die dat uberhaupt wel wil/wenst/zin in heeft, zover ik weet hoeft niemand hier een verantwoordelijkheid af te leggen tegen wie dan ook. Echt in Nederland, steek je je hoofd boven het veld, dan valt iedereen je gelijk aan ipv dat ze denken; hej, had ik dat maar gedacht/hoe kan ik ook zo groot/goed/slim/achterbaks/vulwatin worden / wat goed van ze/hem/haar / ik ga ook mijn best doen / ik ga vragen of ik iets mag/kan/doen / ik ga eens sociaal doen met medewerkers/op een borrel/ ga eens op de koffie bij mijn netwerk(en) ...

Affiliates boos omdat ze geen logo/naam mogen gebruiken..
In NL een paar affiliates die groot zijn, klein met onze buitenlandse vrienden... en jullie gaan zeiken over alles en nog wat...

Eerst maar eens met naam en rugnummers bloot dames en heren? Kunnen we fijn allemaal elkaar aanvallen, lijkt mij wel zo eerlijk...
 
S

svteg

Guest
#30
mozilla zei:
dear lord......heb jij tijd teveel ?
wij niet hoor om zo'n reply te lezen..
Pagerank stelt niets meer voor, al enige tijd.
en als klap op de vuurpijl ga je ook nog uit je nek lullen..
Leadmedia heeft bar weinig aan een hoge pagerank als zij offline de lucratieve afspraken maken. Dus in dit geval speelt de pagerank totaal geen rol en hoeft dus ook geen deel uit te maken in deze discussie. Is compleet off-topic, en veels te makkelijk.
 
10 dec 2008
141
0
0
#31
ries zei:
@loggerboy&raffiliate:

Het is inderdaad niet briljant om keywords gerelateerd aan KPN te gebruiken,maar jullie gaan voorbij aan het feit dat ik ook refereer aan de mogelijkheid dat Leadmedia/paul in het verleden een dermate succesvolle affliliate is geweest dat deze "deal"daar het resultaat van is...misschien heb ik dat niet helemaal uiteengezet in mn reactie...

Dus ophouden met die krokodillentranen,als affiliate ben je nu eenmaal afhankelijk van de merchants,op het gebied van goedkeuring,beschikbaarheid van promotiemateriaal,etc,etc.....en dus ook als KPN een,zeg maar, "preferred supplier" selectereert ;)
Ben je er bij geweest? Je lijkt immers wel heel zeker van je 'theorie'.

De reden van de deal doet er ook niet toe, het gaat om de gevolgen. Je kunt toch niet ontkennen dat het eerlijker was geweest wanneer ze dit anders hadden ingevuld.

Hiernaast kun je van alles bagatelliseren maar dit heeft niets te maken met normale campagnevoorwaarden. Hier kunnen publishers niet op anticiperen en zonder dat je het weet loop je misschien wel tientallen procenten aan omzet mis.
Gezien dit voor veel publishers het salaris of iig een aanvulling hierop is vormt dit een probleem en zolang het personeel bij TNT liever ontslagen ziet dan paar procent salaris in te 'moeten' leveren vallen de krokodillentranen mijns inziens ook wel mee.
 

mozilla

Nieuw lid
23 jan 2008
1.235
0
0
#32
Leadmedia heeft bar weinig aan een hoge pagerank als zij offline de lucratieve afspraken maken. Dus in dit geval speelt de pagerank totaal geen rol en hoeft dus ook geen deel uit te maken in deze discussie. Is compleet off-topic, en veels te makkelijk.
Ik vind niet dat je dit zo kan stellen.
Pagerank moet niet zomaar afgedaan worden alsof het niets meer is,kijk maar rond en zoek met google en dan vind je genoeg bewijs dat pagerank wel degelijk van belang is,maar voor de ene meer dan de andere.
 
27 mrt 2009
200
0
0
#33
Nee, laten we voor geen commentaar geven op PS. Stel je voor zeg.

Deal of geen deal, gegund of niet gegund, inkopen op merknaam is maar al te makkelijk scoren en ik zie het nog steeds als jatwerk van mijn en andermans eerlijke inspanningen.

En meneer KPN als u meeleest, misschien dat u (of Zanox) dan een officiele reactie kan geven of het wel of niet gewenst is dat een affiliate op merknaam inkoopt.
 

ries

Nieuw lid
16 nov 2009
39
0
0
#34
@raffiliate:...zucht :-\...nee ik ben er niet "bijgeweest" dus niet overal complot-theorien zien he ;)

Wat ik inmiddels nog het meest kwalijk aan deze zaak vindt is het feit dat hier de goede naam van een mede-affiliate zonder wederhoor van hemzelf aan gort wordt geholpen,Paul heeft notabene in een van zn reacties zn telefoonnummer gegeven voor nadere informatie!

Bel hem dan gewoon op als het je zo dwars zit allemaal maar ga niet zonder dat hijzelf een weerwoord kan geven zijn naam zwart maken..

Verder is dat het nadeel van je affiliate zijn,dat je altijd (in)direct afhankelijk bent van de beslissingen van merchants,take it or leave it!
 
27 mrt 2009
200
0
0
#35
@ries

ik vraag mij af waarom jij het zo opneemt voor Paul Schoenmakers? Ik heb het idee dat je om wat voor reden dan ook de stemming probeert te beinvloeden ten gunste van hem, terwijl het voor een ieder duidelijk is dat het inkopen op merknaam gewoon goedkoop cookie jatwerk is. Of je nou Paul Schoenmakers, of van mijn part de Paus bent, dit is gewoon een ordinaire vorm van cookiedropping. Paul Schoenmakers zou beter moeten weten.
 

ries

Nieuw lid
16 nov 2009
39
0
0
#36
@loggerboy:..begin jij nu ook al complot-theorien te zien ???....het is werkelijk waar te belachelijk voor woorden dat ik mij moet verantwoorden voor mijn mening,dit is een forum en dan kan het weleens zijn dat mensen een andere mening en inzicht hebben dan jij loggerboy..

En de reden waarom ik het zoals jij zegt, opneem voor leadmedia is het feit dat ik het not done vindt om een persoon/bedrijf negatief te neer te zetten op dit forum,nogmaals: als het je zo dwars zit informeer dan bij PS zelf,hij heeft notabene in dit topic zn telefoonnummer gegeven!
 

ries

Nieuw lid
16 nov 2009
39
0
0
#38
@loggerboy:....jaja nu snap ik de essentie van jouw verhaal niet....nou dat snap ik prima hoor,maar ik probeer je alleen duidelijk te maken dat:

- het niet zo netjes is om op dit forum iemand negatief neer te zetten zonder wederhoor te plegen ondanks dat de bewuste persoon dat heeft aangeboden

- Het uiteindelijk de merchant zelf is die bepaald of er wel of niet afwijkende/speciale of wat dan ook voor voorwaarden zijn voor welke affiliate dan ook...
 
26 jan 2008
43
0
0
#39
Dit heeft ook 2 kanten, als je op merknaam mag bieden (als enige) kan iedereen een leuke omzet halen. De meeste hebben immers wel ervaring met adwords / yahoo search.
Aan de andere kant, als je de kans hebt om het doen zou ik het ook doen.
Of dat eerlijk is t.o.v. de andere affiliates is wat anders. Daar zullen de meningen verdeeld over zijn.
Misschien tijd voor een topic, fair play onder de affiliates ;D (met een verwijzing naar http://www.affiliateblog.nl/fair-play-in-affiliate-marketing)

@ries
Waarom mag iemand zijn mening niet geven?
Lees zoveel topics dat iemand aan het zeiken op een netwerk of adverteerder, maar nu het op een affiliate is mag het opeens niet?
 

ries

Nieuw lid
16 nov 2009
39
0
0
#40
@vakantieboer:....huh??!....zeg ik ergens dat iemand zijn mening niet mag geven?!!....sterker nog loggerboy vond het blijkbaar vervelend dat ik een andere mening over heb!!

Het enige wat ik aan de kaart stelde was het zonder wederhoor(terwijl dit wel is aangeboden door PS!!) een persoon niet 1 of 2x,maar tot vervelens toe negatief neerzetten..

dus wel even goed de hele topic doorlezen aub!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.