Invito, Intreza, Manfield, Dolcis, Scapino en Pro-Shoes starten bij Daisycon!

17 okt 2011
55
0
0
#1
Bij Daisycon zijn 6 nieuwe schoenenprogramma uit de MacIntosh groep live gegaan, namelijk Invito, Intreza, Pro-Shoes, Manfield, Dolcis en Scapino.

Vergoedingen per programma vind je onderstaand:

Pro-Shoes: 8%, 12% en 16% CPS
Manfield:6% en 14% CPS
Invito: 15% CPS
Scapino: 8%, 12% en 16% CPS
Dolcis: 4% en 14% CPS
Intreza: 15% CPS

Aanmelden voor deze programma's kan hier: .

Programmavoorwaarden:
o Geen SEM toegestaan
o Cashback en gpt partijen zijn niet toegestaan om het programma te promoten, tenzij toestemming van Invito.
o Kortingscode sites zijn niet toegestaan om het programma te promoten, tenzij toestemming van Invito.
o SEA/zoekmachine marketing en direct doorlinken naar Invito is in zijn geheel niet toegestaan.
o Sites die stimuleren tot klikken voor vergoeding (GPT) zijn niet toegestaan. Cashback is niet toegestaan, tenzij anders overeengekomen.
o Mailings mogen alleen in overleg verstuurd worden.
o Direct linking, Typosquatting, cookie dropping misleiding en andere onrechtmatige manieren van verkeer en/of orders genereren en doorsturen zijn verboden.

Met vriendelijke groet,

Channel Fashion
Daisycon
 
25 jan 2008
3.028
0
0
wfsidee.nl
#2
Soms vind ik het commerciele leven somber, vooral wanneer de zon hoog staat.

Was nog even bij een touroperator, en die geeft aan op diens site, dat wanneer je telefonisch kontakt wilt opnemen ( als klant ! ) dat dàt de klant 80 cent kost. Hoe kun je het een klant ontmoedigen, nou zo.

Een beetje analoog aan wat hierboven staat, heb de woorden niet geteld,
maar het gaat overwegend om datgene "wat niet mag". ;)

Maar wat voor publishers toch wel interessant is, heb ik gister al genoteerd bij de identieke boodschap van jullie concollega: Tradetracker

en dan doel ik vooral op het onderdeel "retargeting". Daar maakt een merchant zich niet populair mee, althans, niet in mijn ogen. 8)

Maar jullie melden het niet, iets beters geregeld ten behoeve van de publishers ? Vast wel, maar ik zie het graag even bevestigd. ;D
 
17 okt 2011
55
0
0
#3
Beste Ouwe smurf,

Deze adverteerder maakt gebruik van een meetmethode die afwijkt van de standaarden zoals aanbevolen door het PAN in de Code of conduct voor conversieattributie en ontdubbelen van transacties. Als netwerk trachten wij onze klanten van een zo goed mogelijk advies te voorzien, echter is de klant eindverantwoordelijk voor de instellingen van het programma. Hierover communiceren wij zo duidelijk en helder mogelijk zodat de affiliates zelf een goede afweging kunnen maken of ze een programma willen promoten.

De kanalen waarop deze adverteerder ontdubbelt:
- Last Cookie Count zonder Catch all
- SEA (alleen non-brand/generic)
- Retargeting
- Vergelijkers

Deze adverteerder ontdubbelt in feite de transacties op alle betaalde kanalen (affiliate, CPC). Ze ontdubbelen niet op Branded Search, e-Mail, Organic en Direct.

Met vriendelijke groet,

Daisycon Fashion
 
12 jul 2012
287
0
0
#4
Er staat ook een hoge vergoeding tegen over en ze vangen kortingscode verkeer zoveel mogelijk af (zoals met http://www.manfield.com/kortingscode). Volgens mij dus helemaal geen verkeerd programma :)
 
25 jan 2008
3.028
0
0
wfsidee.nl
#5
Dank voor de uitgebreide beantwoording, DaisyconFashion.
echter is de klant eindverantwoordelijk voor de instellingen van het programma
daar zijn we het wèl over eens.

Dan en alleen dàn kun je samen een deal sluiten, en deals sluit je met gelijkwaardige partners en met gelijkwaardige kansen op winst, eens ?

De kanalen waarop deze adverteerder ontdubbelt, alsboven :
[1] Last Cookie Count zonder Catch all . Ik verwijs hiervoor naar de uitleg van Rick de Vlieger ( ook van Daisycon ) , kan daar niets aan toevoegen anders dan deze zin te benadrukken : "Naast dat het oneerlijk is, hoef ik denk ik niet uit te leggen dat dit funest is voor een affiliateprogramma."

[2] SEA (alleen non-brand/generic) , ga ik niet diep op in, adverteerder moet zelf weten of hij zijn/haar partners in 1 campagne ook wil beconcurreren zonder te bieden op eigen merk, maar toch. In mijn optiek moet je dat niet in één activiteit onderbrengen.

[3] Retargeting , een soort ziekenhuisbacterie. Je schakelt affiliates in voor een campagne, maar óók retargeting-affiliates die automatisch getipt worden door de adverteerder !! om alsnog de klant die bezocht maar nog niet kocht, te belagen binnen 0.00000002 seconden na vertrek voor de eerstkomende 4 weken minstens. Ben je dan vóór of tegen de kans dat gewone publishers ook nog wat kunnen verdienen binnen de campagne.

[4] Vergelijkers ............ heb u even ? U , adverteerder , màg natuurlijk uw datafeed bij ons inleveren a raison van een klikvergoeding, mompelen Google, Bing, Beslist, Vergelijk , etc etc

Tja. heb toch iets anders in gedachten bij een zakelijk gelijkwaardige deal. Lijkt mij geen smakelijke Bossche Bol.

En nee, Peter, hierover
Er staat ook een hoge vergoeding tegen over en ze vangen kortingscode verkeer zoveel mogelijk af (zoals met http://www.manfield.com/kortingscode). Volgens mij dus helemaal geen verkeerd programma
zijn we het niet eens.

Dan mag er een iets hogere verhoging staan genoteerd, maar wat heb je aan een hoofdprijs die nooit wordt uitgekeerd ? Ik herinner nog even aan de uitspraak van Rick de Vlieger in diens blog over "eerlijk".

We praten al jaaaaaaaren over het volwassen worden van de markt.
Dit knelt als een loensende eksteroog ;D
 

Kier

Nieuw lid
15 jan 2011
56
0
0
#6
Waarom nu al oordelen over een campagne waarvan je nog niet zeker weet hoe die performed... welke EPC/eCPM/welke andere meetwaarde dan ook score deze campagne gaat halen.

DIt soort campagnes voeg ik vaak gewoon toe (in de hoop dat al die flut regeltjes niet al te veel invloed gaan hebben op de cijfers). NA een x aantal kliks wordt er geevalueerd en indien de cijfers niet zijn zoals ik wil dat ze zijn, liggen ze er gewoon af. Kleine kans dat ze dan nog terugkomen, zelfs niet als ze de voorwaarden alsnog aanpassen.
 
25 jan 2008
3.028
0
0
wfsidee.nl
#7
Kier zei:
Waarom nu al oordelen over een campagne waarvan je nog niet zeker weet hoe die performed... welke EPC/eCPM/welke andere meetwaarde dan ook score deze campagne gaat halen.

DIt soort campagnes voeg ik vaak gewoon toe (in de hoop dat al die flut regeltjes niet al te veel invloed gaan hebben op de cijfers). NA een x aantal kliks wordt er geevalueerd en indien de cijfers niet zijn zoals ik wil dat ze zijn, liggen ze er gewoon af. Kleine kans dat ze dan nog terugkomen, zelfs niet als ze de voorwaarden alsnog aanpassen.
zie de opmerking van Rick de Vlieger en mijn laatste 2 regels hierboven.
Daarom
 

Kier

Nieuw lid
15 jan 2011
56
0
0
#8
Een volwassen markt beperkt zich mijn inziens tot feiten en data (ook wel resultaten genoemd) in plaats van onderbuik gevoel. En die feiten zie ik in dit topic, over de hier benoemde campagnes, niet staan. Ik zie alleen stemmingmakerij.... niet echt volwassen.

ouwesmurf zei:
Kier zei:
Waarom nu al oordelen over een campagne waarvan je nog niet zeker weet hoe die performed... welke EPC/eCPM/welke andere meetwaarde dan ook score deze campagne gaat halen.

DIt soort campagnes voeg ik vaak gewoon toe (in de hoop dat al die flut regeltjes niet al te veel invloed gaan hebben op de cijfers). NA een x aantal kliks wordt er geevalueerd en indien de cijfers niet zijn zoals ik wil dat ze zijn, liggen ze er gewoon af. Kleine kans dat ze dan nog terugkomen, zelfs niet als ze de voorwaarden alsnog aanpassen.
zie de opmerking van Rick de Vlieger en mijn laatste 2 regels hierboven.
Daarom
 
25 jan 2008
3.028
0
0
wfsidee.nl
#9
Kier : Waarom nu al oordelen over een campagne waarvan je nog niet zeker weet hoe die performed... welke EPC/eCPM/welke andere meetwaarde dan ook score deze campagne gaat halen.
Kier : beperkt zich mijn inziens tot feiten en data
voor je gemoedsrust, Scapino/Intreza liep al bij M4N en loopt bij Zanox.

Kier : DIt soort campagnes voeg ik vaak gewoon toe (in de hoop dat al die flut regeltjes niet al te veel invloed gaan hebben op de cijfers). NA een x aantal kliks wordt er geevalueerd en indien de cijfers niet zijn zoals ik wil dat ze zijn, liggen ze er gewoon af. Kleine kans dat ze dan nog terugkomen, zelfs niet als ze de voorwaarden alsnog aanpassen.
Daar zijn we ook blij mee.
Er zullen altijd ondernemers zijn die uitgaan van ervaringen van voorgaande jaren, mededelingen van netwerkmedewerkers die wat langer meelopen en daarover schrijven, evenals vele andere methoden van kennis vergaren.
Dat onderscheidt hen van andere ondernemers, die graag proefondervindelijk te werk gaan.

Het grote verschil is, dat ik geen waarde-oordeel schrijf over welke van beide methoden het beste is. ;D
Mag ieder gewoon helemaal zelf uitvinden.