El Dorado zei:
Als men nou een vergoeding zou krijgen als iemand een proefpakket aanvraagt, zou het interessant zijn, maar dat je pas een vergoeding krijgt als iemand 6 maanden lid blijft maakt het minder interessant om zo'n campagne te promoten.
Jouw probleem begrijp ik volkomen. Maar als ik direct, althans zonder regulering, uitga tot betalen van de vergoeding zou men eenvoudig kunnen frauderen. Bijvoorbeeld door zelf honderden of duizenden proefpakketten aan te vragen en dan 4,10 (8,00 - 3,90) over te houden. Dat is mijn probleem.
De opdrachtgever gaat pas na 6 maanden winst maken. Die wil dus zeker zijn dat hij alleen leads krijgt (koopt) met klanten die langer lid blijven en niet alleen het proefpakketje bestellen.
Kunnen we een modus bedenken die voor beide partijen bevredigend is? Bijvoorbeeld door bij afsluiten een deel van de vergoeding over te maken van na 6 maanden de rest? (Ik verzin maar wat.) Of wanneer blijkt dat mensen massaal afhaken na het proefpakket om dan die vergoedingen te verrekenen met de lopende maand.
Is dat een goed idee?
Het gaat er uiteraard om dat zowel de opdrachtgever en de afilliate er beter van worden. Een Win-Win situatie.