Heb nu zelf drie ervaringen van webshops kort achter elkaar ( Chear, Its met Itsonline en de Bobshop ).
Heb ook, of op Twinckle of Emerce, een verhandeling gelezen van een marketingdeskundige, die daarin uitlegt dat het in ondernemerskringen van nu een bijna standaard item is:
waarom : de klant is sowieso heel vaak uit op een lage prijs, aftersales betekent geen loyaliteit automatisch;
en dus : er wordt een lage prijs geboden en uitermate geknepen op service / aftersales. Het maakt immers toch niet uit, de volgende keer biedt je weer laag en ben je weer spekkoopman.
Gelijk of niet ?
Neem onszelf, een gevoelig punt, ik weet het. Er worden drama's gemeld zoals met bepaalde telecombedrijven, en nu? Er wordt toch weer met ze gewerkt ?
Wanneer je je realiseert, dat de meerderheid van de klanten hun rechten als consument niet of nauwelijks kent, dat de medewerkers van genoemde bedrijven ze absoluut niet kennen, bijna het totaal van internet zich op korting richt, de uitverkoop op enkele momenten van het verleden zich nu uit in een "sale" het jaar rond ........
zullen we moeten leren leven met Haagse Bluf : een hoop produkt tegen een lage prijs en garantie tot de deur.
En dus wordt èn de klant èn de affiliate hier en daar afgeknepen. De affiliate heeft immers niet eens een consumentenrecht bedongen, ook geen zakelijk afdwingbaar recht. Alléén afdwingbaar wanneer je omzet bij diè adverteerder dermate hoog is, dat ...... vul maar in. 8)