Keyword inkoop


  • Total voters
    0
2 mrt 2009
183
0
16
#1
Ik ben benieuwd naar hoeveel mensen direct traffic door sturen vanuit adwords of een ander programma.
En om te kijken of er behoefte is om een aparte sectie te maken voor adverteerders die dit toestaan, gezien niet iedereen er blij mee is.
 

PJ

Nieuw lid
28 feb 2008
1.417
0
0
#2
Als je bezoekers direct doorstuurt, wat voeg je dan toe? En wat voor belang heeft de merchant er dan bij dat hij tegen jou op moet bieden?
 
2 mrt 2009
183
0
16
#3
PJ zei:
Als je bezoekers direct doorstuurt, wat voeg je dan toe? En wat voor belang heeft de merchant er dan bij dat hij tegen jou op moet bieden?

Niet alle adverteerders zijn bezig met SEA en laten het open. Ik stuur liever rechtstreeks door dan dat ik er een landings paginatje tussen heb staan waar 80% afhaakt.

Echter is dat een andere discussie en ben ik meer benieuwd naar mensen die de meer waarde zien van een dergelijke lijst.
 
S

svteg

Guest
#4
Andere discussie of niet, ik vind het wel een interessante discussie, en dit is ook wel een mooie plek hiervoor :) Persoonlijk heb ik nog nooit adwords ingezet voor affiliate marketing (behalve wat test campagnes om snel wat bezoekers te genereren richting mijn sites), maar vanuit adwords verkeer direct naar de merchant sturen, hoeveel heeft dat nog met affiliate marketing te maken, en is de conversie ratio met direct verkeer daadwerkelijk hoger met al die oriƫnterende internetters en het grotere vertrouwen in natuurlijke zoekresultaten. Ik kan me voorstellen dat het in de ene niche beter scoort dan de andere, zoek je dan de merchants uit die impopulair zijn de 'normale' affiliates om zo maar een mooi plekkie te kunnen veroveren in de advertenties? Het proces van direct verkeer doorsturen en het eeuwige finetunen zal verslavend zijn, maar volgens mij ga je een probleem krijgen als veel meer affiliates dit gaan bezigen, helemaal als ze een dikkere portemonnee dan jij hebben.
 

NJM

Nieuw lid
14 feb 2007
321
0
0
www.boekvandaag.nl
#5
PJ zei:
Als je bezoekers direct doorstuurt, wat voeg je dan toe? En wat voor belang heeft de merchant er dan bij dat hij tegen jou op moet bieden?
Wij doen het alleen in heel nauw overleg met de merchant, waarbij we afspreken wat wel en niet te doen. In de praktijk zie je dat merchants die het in eigen beheer hebben het ook zo houden, maar als het aan een groot SEA bureau is uitbesteed willen ze er nog wel eens een gespecialiseerde affiliate naast zetten om de druk op te voeren en er zeker van te zijn dat alle mogelijkheden benut worden. Er is nooit sprake van een totale overlap en laat Google maar beslissen wie de beste en meest relevante campagne heeft. Als je die 2 campagnes (SEA bureau en affiliate) vergelijkt met de situatie waarin de merchant het helemaal zelf doet zul je zien dat de gemiddelde positie een stuk hoger zal zijn.