Niels II zei:
Bij Daisycon kan je onder Tools > Conversie tracking > Search engine je google-conversietrackingcode invoeren. Je ziet dan in je Adwords account het conversiepercentage per keyword.
Ik snap niet zo goed waarom ze daar niet wat meer aandacht aan schenken, ik wist dat eerst ook niet, pas sinds ik die functie heb ontdekt bij Daisycon doe ik het e.e.a. bij ze..
pietervangils zei:
Om alles echt goed door te meten zul je gebruik moeten maken van sub-id's (bij tradedoubler noemen ze dit EPI bij Tradetracker weer Referentie tracking etc.). Ik ben zelf aan het testen met http://tracking202.com/, het systeem zou moeten werken zoals hieronder beschreven (al ben ik er nog niet helemaal uit)
Tracking202 werkt prima voor leadcampagnes, met een vaste vergoeding. Voor sale campagnes met variabele inkomsten werkt het niet helemaal lekker. Overigens is Tracking202 helemaal gratis, maar heb je geen inzicht in wat ze zoal met jouw data doen.
Je kunt ook voor Prosper202 kiezen, dit is hetzelfde als tracking202 alleen dan kun je het op je eigen server installeren, voordeel hierbij is dat alle gegevens dus in je eigen database komen. Maar de tool zelf is verder helemaal ge-encrypt, je kunt er dus zelf geen wijzigingen in de phpcode aanbrengen helaas.
Ik gebruik prosper202 zelf nu een maand of 3 en ben er redelijk enthousiast over, het geeft vooral meer inzicht in welke zoekwoorden nu echt voor de conversie zorgde!
Misschien plaats ik nog eens een uitgebreide review van prosper202 online..