kleiner affiliates tellen niet meer mee

ram

Nieuw lid
4 feb 2009
182
0
0
#1
Vandaag zijn we door één van de adverteerders wegens te weinig sales er uit geknikkerd . :mad:

Dit was niet de eerste Ik krijg zo langzamerhand het gevoel dat kleine publishers niet meer mee tellen.

vraag je aan de netwerken om uitleg dan krijg je als antwoord:" beslissing van de adverteerder", bijstand nul komma nul

Zijn er meer die hier last van hebben ???
 
W

Wim

Guest
#2
Het gebeurt wel maar ik heb er geen 'last' van.
Het is toch zo dat ze zien wat ik zelf ook al zie dat de campagne niet loopt. Ik laat hem dan nog even staan maar had hem beter al lang kunnen verwijderen. Als de adverteerder dan wil stoppen, prima toch.
 

fgielen

Nieuw lid
19 aug 2007
507
0
0
#3
ram zei:
Vandaag zijn we door één van de adverteerders wegens te weinig sales er uit geknikkerd . :mad:

Dit was niet de eerste Ik krijg zo langzamerhand het gevoel dat kleine publishers niet meer mee tellen.

vraag je aan de netwerken om uitleg dan krijg je als antwoord:" beslissing van de adverteerder", bijstand nul komma nul

Zijn er meer die hier last van hebben ???
Deze week ook zo'n mail gehad betreffende Plutosport.
Hierin eindigen ze met "Mocht je overtuigd zijn dat je de komende periode wel actief zal zijn en verkeer naar Plutosport zal sturen, kan je contact opnemen met .."

Jarenlang goede resultaten, veel tijd in gestoken en sales gegenereerd voor Plutosport. Door omstandigheden is Plutosport wat achterop geraakt in onze lijsten.
Helaas zijn er een aantal adverteerders die via zo'n soort "dwangmail" je proberen te triggeren om meer sales te zetten voor hun campagne. Is natuurlijk niets mis mee commercieel gezien, maar dit kan ook op een respectvollere manier.

Ik zou er niet zo mee zitten als ik jou was, er zijn tenslotte (in mijn geval sport) webwinkels zat bij de netwerken.
 
S

SISPnl

Guest
#4
ram zei:
Vandaag zijn we door één van de adverteerders wegens te weinig sales er uit geknikkerd . :mad:

Dit was niet de eerste Ik krijg zo langzamerhand het gevoel dat kleine publishers niet meer mee tellen.

vraag je aan de netwerken om uitleg dan krijg je als antwoord:" beslissing van de adverteerder", bijstand nul komma nul

Zijn er meer die hier last van hebben ???
Ik heb dat gevoel ook wel wat, maar ik heb meerdere websites en merk vooral bij de websites die weinig omzet draaien ik ook weinig contact heb vanuit het netwerk.

Vooral netwerken heb ik moeite mee, maar adverteerders is dat veel minder. Netwerken doen veel minder moeite als je weinig omzet hebt. Je bent dan niet interessant meer...

Ik kijk daar doorheen en kijk gewoon of andere netwerken dezelfde aanbieders hebben. Netwerken interesseert dat niet zoveel schijnbaar, want ze doen er ook niks aan als je weggaat. Ik betrap me er ook op dat de websites die wel goed omzetten ook bij de betreffende netwerken weghaal.

Maar laat mij zeker niet door aanbieders dwingen meer te doen, omdat ze vinden dat we te weinig sales binnenhalen. Adverteerder kan zich ook actiever opstellen naar de publisher.
 

PJ

Nieuw lid
28 feb 2008
1.417
0
0
#5
SISPnl zei:
Maar laat mij zeker niet door aanbieders dwingen meer te doen, omdat ze vinden dat we te weinig sales binnenhalen.
Ik draai het altijd om, om de zaken in het juiste perspectief te zetten: als jij goed converteert en een goede vergoeding biedt, dan krijg je vanzelf een prominenter positie en dus meer bezoekers en sales. Wat heb je in de aanbieding om dat te bereiken?
 

7IP

Nieuw lid
8 dec 2007
461
0
16
www.7ip.nl
#6
Daar sluit ik me bij aan... als ik te weinig sales maak bij een adverteerder dan zorg ik er meestal wel voor dat ik hun eruit geschopt heb omdat ze gewoon kwalitatief niet goed zijn.

Marcus / 7IP
 

Kier

Nieuw lid
15 jan 2011
56
0
0
#7
Inderdaad. Je zou bij jezelf na moeten gaan waarom je te weinig sales maakt voor die adverteerder. Converteren ze slecht dan had je ze zelf er al uit moeten gooien. Stuur je niet genoeg traffic dan zal je zelf aan de bak moeten om dat te verbeteren.
 

Gumtree

Nieuw lid
13 apr 2008
178
0
0
#8
Je kunt de vraag natuurlijk ook omdraaien, zijn de grote merchants (adverteerders) wel interessant voor kleine affiliates?

Ik merk zelf dat ik meer omzet creëer met een kleine merchant dan met één van de grote jongens. Deze zijn momenteel zo enorm gefocused op ontdubbeling, andere kanalen en andere manieren van klanten binding.

Neem nu als voorbeeld de grote vliegticketsites. een klant die daar komt via "jou" site komt nooit meer terug de klant wordt namelijk overstelpt met nieuwsbrieven, facebook acties, en ga zo maar verder. Zodra de gegevens van de klant bij de merchant zijn ben je gewoon buitenspel gezet.

Er zullen vast nog affiliates zijn die er (veel) geld mee verdienen maar zodra een merchant adverteert in bushokjes en met dikke billboards en elk kwartier op de radio te horen is in één of ander reclame blok dan is deze voor mij niet meer interessant.
 

PJ

Nieuw lid
28 feb 2008
1.417
0
0
#9
muggetje zei:
Neem nu als voorbeeld de grote vliegticketsites. een klant die daar komt via "jou" site komt nooit meer terug de klant wordt namelijk overstelpt met nieuwsbrieven, facebook acties, en ga zo maar verder. Zodra de gegevens van de klant bij de merchant zijn ben je gewoon buitenspel gezet.
Vanwege de lage vergoedingen doe ik niks meer met vliegtickets, maar internationaal wel met vergelijkbare producten als vakantiehuizen, hotels en huurauto's. Ik werk daarbij alleen rechtstreeks samen met de merchant en alleen via white label-oplossingen. En dan is de eerste eis natuurlijk dat een klant mijn klant is en niet die van hen. Dus als er iemand nieuwsbrieven of reviews verstuurt, dan ben ik het. Ik wil namelijk ook het herhalingsbezoek hebben en een vergoeding voor een volgende sale.

Als iemand goede service levert en een goed merk opbouwt, dan is het hem van harte gegund als de bezoeker een volgende keer rechtstreeks bij hem boekt omdat hij meteen zijn site opzoekt. Maar mijn sale is en blijft van mij: dus ik ben degene die het recht heeft om zijn marketinginstrumenten in te zetten om er een mogelijke herhalingsaankoop uit te slepen. Ik krijg namelijk vergoed voor het realiseren van een verkoop, niet voor het leveren van een vaste klant.