Kuoni wordt Tenzing Travel

#1
Kuoni Nederland heeft aangekondigd dat zij haar merknaam verandert in ?Tenzing Travel?. Komend jaar wordt ?Tenzing Travel? met de bijbehorende nieuwe huisstijl geleidelijk geïmplementeerd om medewerkers en klanten te laten wennen aan de nieuwe naam. Na de management buy-out door Hans de Wilde in 2012 is Kuoni Nederland een zelfstandige organisatie.

<b>Logische stap</b>
De nieuwe naam is een logische stap na de verzelfstandiging. De organisatie had zich in de afgelopen 2 jaar op strategisch, IT, financieel en operationeel gebied al volledig losgekoppeld van de Kuoni groep. Door de rebranding wordt nu het laatste lijntje doorgeknipt en kan het bedrijf haar strategie verder doorvoeren.

<b>Tenzing Travel</b>
Inspiratie voor de nieuwe merknaam werd gevonden in het verhaal van Sir Edmund Hillary. Hij was de eerste die de Mount Everest heeft beklommen. Later zei hij: ?Niet het bereiken van de top, maar de reis ernaartoe is wat het onvergetelijk heeft gemaakt.? Maar zonder gids en sherpa Tenzing Norgay had Hillary de top nooit bereikt. Tenzing bereidde de reis voor, kende de route, en hielp problemen onderweg te overwinnen. ?Wij willen graag de ?Tenzing? zijn voor onze klanten?, aldus Hans de Wilde, algemeen directeur Kuoni Nederland/Tenzing Travel.

Kijk op http://www.kuoni.nl/service/rebranding voor een videoboodschap van Hans de Wilde eigenaar van Kuoni / Tenzing Travel.

<b>Zelfde reisaanbod, zelfde kwaliteit en service</b>
De nieuwe naam en het nieuwe logo betekenen niet dat de reisspecialist een compleet nieuwe weg inslaat. Het huidige maatwerk reisaanbod en de persoonlijke service van de reisspecialisten blijven gehandhaafd. ?Onze strategie blijft onveranderd. Zowel onze reizigers als onze (retail)partners waarderen de koers die we varen. Dit merken we niet alleen aan de positieve reacties, maar zien we ook terug in de resultaten?, aldus De Wilde.