lijst met adverteerders en eCPC

kizito

Nieuw lid
24 aug 2005
14
0
1
#1
Naam eCPC 7 dagen
1 Frisia Financieringen ? 0.36
2 SEL: Independer OVR ? 0.25
3 TUK MULTIMEDIA ? 0.20
4 SEL: NTI Rechten ? 0.20
5 Lenen.nl ? 0.20
6 Nationale-leentest.org ? 0.18
7 HotelSpecials.nl ? 0.16
8 Connexxion Buzzer ? 0.16
9 Celldorado ? 0.15
10 Appelazijn Plus ? 0.15

Zie hier wat je op dit moment kunt verdienen per klik! Zelf meer als je het goed doet!

Kizito
 

Kasper

e-Markethings
29 okt 2005
347
0
0
#2
eCPC is een gemiddelde op basis van CPC en CPL en wil dus niet zeggen dat je dat dus met zekerheid per click verdient.

Met andere woorden: 1 click kan al een lead van 15 Euro opleveren maar voor hetzelfde geld leveren 10.000 clicks je niets op, alleen gemiddeld over alle publishers/affiliates resulteert een click in een opbrengst van de genoemde eCPC's.
 
J

Jacobien

Guest
#3
Eens met Kasper.
Maar verder snap ik de post niet zo goed. We kunnen toch allemaal zien wat de eCPC is bij M4N.
Althans, ik neem aan dat de meesten hier bij m4n zijn aangesloten.
 

stijn

Nieuw lid
7 dec 2005
263
0
0
www.fourpeople.nl
#4
Ik denk dat het vergelijken van ECPC's over verschillende partners met allemaal verschillende websites/concepten EN bovendien zoals Kasper zegt met verschillende verdienmodellen, totaal irrelevant is.
 
24 aug 2005
1.434
0
0
www.no-search.nl
#5
Over het algemeen klopt de eCPC heel aardig vind ik. Een adverteerder keurt allleen de partners goed die bij zijn dienst/product passen en daarover is de eCPC genomen, dus lijkt het mij zeker wel een rellevante indicatie van wat je kunt verwachten. Verder vind ik de eCPC stimulerend voor adverteerders om te zorgen dat je conversie goed is en anders te compenseren met een goede kliksvergoeding, want met een lage eCPC laat je wel zien als adverteerder dat er iets niet goed is aan je programma en je dus actie dient te ondernemen om je partners niet te benadelen met te lage vergoedingen en uiteindelijk kwijt te raken.

Het systeem is echter niet volmaakt, want als je veel kliks geneert en relatief weinig sales word je al snel afgewezen omdat je dan de eCPC van die adverteerder omlaag brengt, terwijl je wel goede sales aanlevert. Vooral als de eCPC graadmeter is waaruit de top-10 wordt samengesteld.

Echter altijd nog beter dan lijstjes die zomaar lukraak worden samengesteld omdat je ervoor moet betalen als adverteerder of omdat het netwerk bepaald wie dat is (waar ze zelf meeste centjes/marge aan verdienen natuurlijk)Kleine kwalitatieve MKB-bedrijven hebben dan nooit de kans omhoog te komen.
 

Kasper

e-Markethings
29 okt 2005
347
0
0
#6
startveld zei:
Het systeem is echter niet volmaakt, want als je veel kliks geneert en relatief weinig sales word je al snel afgewezen omdat je dan de eCPC van die adverteerder omlaag brengt, terwijl je wel goede sales aanlevert. Vooral als de eCPC graadmeter is waaruit de top-10 wordt samengesteld.
En juist daarom vind ik de beoordeling op basis van en het gebruik van eCPC de grootste onzin. Het KAN een graadmeter zijn, vooral voor onervaren publishers, om te zien wat goed zou kunnen lopen maar het mag NOOIT het argument zijn om samenwerkingen etc. op stuk te laten lopen.

Vooral wanneer we spreken over CPL als rekenmodel is het absurd dat het uitmaakt of 1 lead komt van 10 of 100 bezoekers.
 
24 aug 2005
1.434
0
0
www.no-search.nl
#7
Inderdaad...sales is sales en leads zijn leads..en hoeveel kliks je daarvoor nodig hebt zal de meeste adverteerders niet direct wat uitmaken. Toch zie je eCPC overal terug...blijkbaar is er geen beter automatisch te berekenen effectiviteitscijfer dan dat...of heeft iemand hier een leuk idee voor ;D Dan gaan we dat bij alle netwerken voordragen ;D
 

Langace

Nieuw lid
4 dec 2005
1.453
0
0
www.zinngeld.nl
#8
Wat dacht je van de totaal omzet. Veel makkelijk krijg je het niet.

Ik vind eCPC ook echt onzin! Als ik adverteerders moet uitleggen dat het niks uit maakt hoeveel kliks je krijgt en ze snappen het niet vind ik het triets en er zou dus meer infomatie naar de adverteerders gegeven moeten worden. Sommige zweren er bij ook al hebben ze geen CPC vergoeding... ben je dan ziek of niet ???
 

Kasper

e-Markethings
29 okt 2005
347
0
0
#9
Je kunt het wel gebruiken maar dan puur individueel ter info voor adverteerder en publisher wanneer ze er toch waarde aan hechten maar niet als onderdeel van een publiek ranglijstje gemeten over het gehele netwerk. Het moet slechts dienen als aanvulling of indicatie maar niet als graadmeter.

Omzet lijkt me toch bij CPL/CPS en uiteraard ook bij CPC en feitelijk van bijna elke campagne, zeker op affiliategebied, uiteindelijk het hoofddoel maar dat wordt te vaak uit het oog verloren.

Bij CPC wil men dan nog wel eens in eerste instantie uitgaan van branding/naamsbekendheid maar men vergeet dat men er bij CPL/CPS gratis en voor niets bijkrijgt: mensen die niet overgaan tot een sale of deelname hebben toch de uiting onder ogen gekregen.
 
23 jun 2006
758
0
0
www.mailordershops.nl
#10
Helemaal mee eens

Uiteindelijk kom je uit op een Ecpm.

stel je hebt op jouw site 1000 bezoekers

Link 1 klikken 100 man op en komt 1 verkoop met commissie a 10,0 uit
Ecpc 0,10
Link 2 klikken 500 man op en komen 2 verkopen uit met comissie a 10,00 ps uit (totaal 20,-)
Ecpc 0,04

Echter is tekstlink 2 maarliefst 2 keer zoveel waard dan tekstlink 1 per 1000 bezoekers. Dus tekstlink 2 naar boven zetten!

Mijn kant als adverteerder is Ecpc niet zo zeer van belangrijk, mijn baas wil omzet zien. Wel zijn we altijd bezig met de conversie, je wil natuurlijk zoveel mogelijk omzet uit 1 click halen. Ik baal er soms van dat affiliates zo naar de Ecpc kijken, dit is echt een totaal fout beeld, voor Nonplusultra ligt deze laag door een aantal factoren
-Ik heb 1 affiliate die heelveel clicks met slechte kwaliteit stuurt. Eruit gooien is onzin omdat hij toch af en toe verkopen binnen tikt.
-Wij keuren leads, de Ecpc over de laatste betalingsronde is erg (te) afhankelijk van de keuring. Zou ik een maand alles open laten staan en dan die maand erop alles goedkeuren komt mijn Ecpc eerst op 0,00 en daarna 2 keer zo hoog uit..
-Ecpc afgelopen 7 dagen is altijd 0,00 bij ons omdat we pas na 14 dagen keuren.. veel affiliates denken dat die 0,00 slaat op slechte resultaten afgelopen week.

De affiliates die zo'n 90 % van mijn sales realiseren die hebben allemaal een Ecpc die 2 keer zo hoog is dan bij m4n staat...

Het blijft EEN methode om te schatten.. echter moet er niet te streng naar worden gekeken.
 

Kasper

e-Markethings
29 okt 2005
347
0
0
#11
Bedankt voor de input vanuit het oogpunt van een adverteerder.

Ik denk dat het feit dat M4N veel nadruk legt op de eCPC een rol speelt en dat vind ik jammer.

Zo sta ik ook bijna constant in de top clicks maar dat zegt ook niets over kwaliteit en op basis van eCPC is het zelfs zeer aannemelijk dat die top 10 juist zeer laag scoren. Zo zullen wij ook nooit 5 sterren halen omdat wij geen rekening houden met de eCPC en deze ook nooit hoog zal zijn over het geheel genomen. Dus maakt dat een 5 sterren publisher per definitie beter? Volgens mij niet.
 

Japsen

Nieuw lid
25 aug 2005
376
0
0
www.vindproduct.nl
#12
eCPC is voor mij als exploitant zeer belangrijk, omdat ik kan berekenen wat elke click die ik naar een adverteerder stuur me kost. De behaalde eCPC moet hoger zijn dan dit bedrag om het geheel voor mij rendabel te maken. Wanneer dit niet zo is, is het voor mij reden temeer om aan te kloppen bij de adverteerder of om deze adverteerder van mijn site te verwijderen.

Bij collega "startveld" geldt dit waarschijnlijk idemdito, terwijl het voor de andere "get paid to" mensen niet uitmaakt. Deze partijen sturen loads of traffic voor relatief lage kosten. Deze traffic levert over het algemeen minder op omdat het geen "zoekende" bezoekers zijn, maar mensen die toevallig een email voorgeschoteld hebben gekregen. Gevolg: lagere eCPC.

Mijn vraag: Is het voor een adverteerder rendabel om door "high traffic" partijen die weinig converterende bezoekers aanleveren geplaatst te zijn? Deze massa's aan surfers zorgen voor een belasting van de webserver in de vorm van dataverkeer, wat uiteindelijk kan resulteren in verlies van omzet door een trage c.q. overbelaste server... en eventueel rekeningen voor extra GB's aan dataverkeer :) Ik vraag me af of een paar "lage eCPC" orders dit kunnen afdekken?

Mijn mening is dat de focus bij zowel resultaatgerichte adverteerders als exploitanten vooral uit moet gaan naar eCPC, en dat zij er goed aan doen om een goede band aan te gaan met de "hoog eCPC" exploitanten om zo te trachten meer volume te genereren.

Voor "branding" (laat zoveel mogelijk mensen in korte tijd m'n logo zien..) lijkt me eCPC daarentegen minder van belang. "Get paid to" is hiervoor een zeer goed medium; zie bijv. euroclix. Andere affiliates like myself die het moeten hebben van hoge eCPC zijn hier weer minder geschikt voor.
 

Langace

Nieuw lid
4 dec 2005
1.453
0
0
www.zinngeld.nl
#13
Mijn vraag: Is het voor een adverteerder rendabel om door "high traffic" partijen die weinig converterende bezoekers aanleveren geplaatst te zijn? Deze massa's aan surfers zorgen voor een belasting van de webserver in de vorm van dataverkeer, wat uiteindelijk kan resulteren in verlies van omzet door een trage c.q. overbelaste server... en eventueel rekeningen voor extra GB's aan dataverkeer :) Ik vraag me af of een paar "lage eCPC" orders dit kunnen afdekken?
Dit slaat echt nergens op. Dat kost dataverkeer tegenwoordig? een euro per gige? Als ik 10.000 bezoekers stuur wordt daar jou website heus niet trager van.

Dit heb ik echt nog nooit gehoord en vind het nogal lachwekkend.

Mijn mening is dat de focus bij zowel resultaatgerichte adverteerders als exploitanten vooral uit moet gaan naar eCPC, en dat zij er goed aan doen om een goede band aan te gaan met de "hoog eCPC" exploitanten om zo te trachten meer volume te genereren.
Een hoge eCPC hoeft geen hoge volume te hebben... Wat ik in een dag doe doe jij misschien een maand over.

Het spijt me maar je verhaal klopt gewoon niet.
 
24 aug 2005
1.434
0
0
www.no-search.nl
#14
Mijn mening is dat de focus bij zowel resultaatgerichte adverteerders als exploitanten vooral uit moet gaan naar eCPC, en dat zij er goed aan doen om een goede band aan te gaan met de "hoog eCPC" exploitanten om zo te trachten meer volume te genereren.
Een hoge eCPC hoeft geen hoge volume te hebben... Wat ik in een dag doe doe jij misschien een maand over.

Het spijt me maar je verhaal klopt gewoon niet.

************

Een mening klopt altijd langace ;D

Maar voor  beide partijen is wat te zeggen vind ik. Zoals Japsen aangeeft en ik eerder ook aangaf hechten niet-get-paids minder waarde aan eCPC, wat denk ik ook begrijpelijk is aangezien onze doelstelling geheel anders is en wij niet sturen op massa traffic, maar met lagere traffic verspreid over de hele maand een goed rendement willen halen.
Kortom: eCPC is niet het einde, maar ook weer geen bullshit (is mijn mening  :) )
 

Japsen

Nieuw lid
25 aug 2005
376
0
0
www.vindproduct.nl
#16
Het dataverkeer issue lijkt me geen totale bullshit. Ik kan me nog goed voor de geest halen dat de website van Neckermann shopping enige maanden terug in de avonduren praktisch onbereikbaar was... Met als gevolg dat mensen mogelijk afhaakten tijdens hun bestelling; ik heb dit aan den lijve ondervonden. Het lijkt me toch niet dat een website "zomaar" praktisch onbereikbaar is; dit moet toch komen door drukte op de server??

Wellicht is een betere definitie: "het sturen van veel dataverkeer binnen een relatief kort tijdsbestek"; bijv. 10.000 bezoekers binnen een uur.
Wanneer een "get paid" partij een email verstuurd dan lijkt het me niet onwaarschijnlijk dat er binnen het de daaropvolgende uren een boost aan traffic te verwachten is.

Dit is in mijn opinie een mogelijk probleem voor een adverteerder. Omdat ik dit niet zeker weet, breng ik mijn stelling in een "vragende" vorm met als doel een reactie van liefst een adverteerder.
Gelukkig is Nederland een vrij land en mag ik dit soort dingen vragen ;-) Verder heb ik over veel zaken een mening, maar mij zul je niet horen zeggen dat mensen met een lage eCPC beter kunnen gaan vissen.
Dergelijke partijen hebben zoals startveld stelt een andere doelstelling; in mijn ogen zeer geschikt voor "branding" maar minder geschikt voor rendabele affiliate marketing. (zie mijn eerdere post)

Enfin... mijn mening is nu wel duidelijk ;)

Een hoge eCPC hoeft geen hoge volume te hebben... Wat ik in een dag doe doe jij misschien een maand over.
Correct; ik genereer echter met minder volume dezelfde omzet = hogere eCPC.
 

Kasper

e-Markethings
29 okt 2005
347
0
0
#17
Japsen zei:
Correct; ik genereer echter met minder volume dezelfde omzet = hogere eCPC.
Ik heb hier toch nog geen bedragen voorbij zien komen? ::) of bedoel je dit puur als een vergelijking?

Maar verder mag je inderdaad je mening hebben al krijg ik een beetje de indruk dat het weer neigt naar de bekende vooroordelen die ook al heersen bij een groot aantal adverteerders maar die vaak zelf nog maar nauwelijks uit het CPM tijdperk komen kijken en reageren alsof het de grote boze buitenwereld is.

Er zijn echter ook reeds genoeg adverteerders die zelf de e-mailmarketing hebben ontdekt en dus weten dat het versturen van een mailing een piek kan veroorzaken maar dat deze in principe niet voor een overload hoeft te zorgen en al helemaal niet wanneer deze, net als wij doen, voornamelijk 's nachts en in etappes verstuurd wordt.

Dit hoeft dus helemaal geen probleem te zijn en zeker geen rol spelen in de kwalificatie voor rendabele affiliate marketing.

En overigens is het hier precies hetzelfde hoor: zie ik geen conversie en dus geen of te weinig omzet dan wordt de adverteerder simpelweg niet meer gepromoot, daar is immers niemand bij gebaat.

Maar goed, het ging er in principe om dat een eCPC top 10 op de site eigenlijk niets tot weinig zegt.;

Zo staan er CPC en CPL campagnes door elkaar en dus nog al logisch dat een adverteerder die 0,20 per click geeft een eCPC van 0,20 heeft (afgezien van een enkele dubbele click).
En gaat het om tekstllinks of banners? Komt het grotendeels door een mailing of van een 'startpagina' site?
 

Langace

Nieuw lid
4 dec 2005
1.453
0
0
www.zinngeld.nl
#18
Japsen zei:
Wellicht is een betere definitie: "het sturen van veel dataverkeer binnen een relatief kort tijdsbestek"; bijv. 10.000 bezoekers binnen een uur.
Wanneer een "get paid" partij een email verstuurd dan lijkt het me niet onwaarschijnlijk dat er binnen het de daaropvolgende uren een boost aan traffic te verwachten is.
Als je iets vraagend stelt moet je open staan voor een antwoord dat niet misschien niet leuk vind of niet verwacht.

Ik heb nog NOOIT een website kunnen plat leggen met mijn data verkeer wat uit een mailing komt.
10.000 bezoekers in 1 uur is niet iets wat je zomaar doet, ik kan je steker vertellen.. er is maar 1 partij die dat kan en dat is Euroclix de rest van ons mag blij zijn als we 3000 bezoekers per uur halen (piek uren).

Van websites plat leggen of vertragen is totaal geen spraken. De kosten voor de adverteerder liggen op 1 a 2 euro qua dataverkeer.

Je hebt het over branding, ik heb het over veel verkopen in zeer korte tijd.

Correct; ik genereer echter met minder volume dezelfde omzet = hogere eCPC.
En wat is je punt hierbij? Ben jij beter voor de adveteerder?

Voorbeeld:
- Jij brengt 100 mensen aan voor Celldorado en je hebt daar maar 500 bezoekers voor nodig eCPC 1 euro.
Buiten dat heb je er 1 week voor nodig
- Ik breng 1000 mensen aan voor Celldorado en heb daar 20000 bezoekers voor nodig: eCPC 25 cent
In 24 uur zijn alle 1000 man ingeschreven en wel

Wat denk je dat de adverteerder liever heeft? En is de hoogte van de eCPC relefant?
 
23 jun 2006
758
0
0
www.mailordershops.nl
#19
Mijn mening is dat Ecpc over een netwerk gemeten bullshit is omdat de verschillen per exploitant te groot zijn en dit van teveel factoren afhankelijk is om een goede vergelijking te maken.

Kijk jij als webmasters over afgelopen maand met al je adverteerders welke de hoogste Ecpc heeft is dat logisch. Echter hebben 2 tekstlinks onder elkaar gestaan op dezelfde pagina (en dus evenveel views gehad) lijkt het me logisch dat je degene met de hoogste omzet/opbrengsten kiest. Dit is voor Japsen niet te doen omdat hij een zoekmachine heeft, aangezien hij  ook per click-out vergoed is het zeker logisch dat hij naar een Ecpc kijkt.

Voor ons als adverteerder tellen verkopen gewoon, we verdienen niets aan een bezoeker die een keer komt kijken. Het punt van herhaalverkopen(wat daar misschien wel uit voortkomt) hebben we opgevangen met een cookie.

Met vriendelijke groet,
Twan Rutten
Mailorder Solutions
 

Langace

Nieuw lid
4 dec 2005
1.453
0
0
www.zinngeld.nl
#20
twanrutten zei:
Voor ons als adverteerder tellen verkopen gewoon, we verdienen niets aan een bezoeker die een keer komt kijken.
Het kost je ook niks als iemand komt kijken.

Het is net als de Kalverstraat (winkelstraat). Er lopen 10.000 mensen langs en er komen 10 binnen. Maar het potentiel is er om meer omzet te draaien. Je gaat hier ook niet zeggen
"Ik ga in een rustige straat zitten wat er lopen minder mensen langs en zo is de omzet per persoon die langs loopt hoger"

Dat je als website eigennaar naar een eCPC kijkt is logies, maar je weet voor je zelf hoeveel je moet halen om winst te draaien. Adverteerders zouden er niet naar moeten kijken mits ze niet op CPC basis betalen.