Japsen zei:
Correct; ik genereer echter met minder volume dezelfde omzet = hogere eCPC.
Ik heb hier toch nog geen bedragen voorbij zien komen? :
of bedoel je dit puur als een vergelijking?
Maar verder mag je inderdaad je mening hebben al krijg ik een beetje de indruk dat het weer neigt naar de bekende vooroordelen die ook al heersen bij een groot aantal adverteerders maar die vaak zelf nog maar nauwelijks uit het CPM tijdperk komen kijken en reageren alsof het de grote boze buitenwereld is.
Er zijn echter ook reeds genoeg adverteerders die zelf de e-mailmarketing hebben ontdekt en dus weten dat het versturen van een mailing een piek kan veroorzaken maar dat deze in principe niet voor een overload hoeft te zorgen en al helemaal niet wanneer deze, net als wij doen, voornamelijk 's nachts en in etappes verstuurd wordt.
Dit hoeft dus helemaal geen probleem te zijn en zeker geen rol spelen in de kwalificatie voor rendabele affiliate marketing.
En overigens is het hier precies hetzelfde hoor: zie ik geen conversie en dus geen of te weinig omzet dan wordt de adverteerder simpelweg niet meer gepromoot, daar is immers niemand bij gebaat.
Maar goed, het ging er in principe om dat een eCPC top 10 op de site eigenlijk niets tot weinig zegt.;
Zo staan er CPC en CPL campagnes door elkaar en dus nog al logisch dat een adverteerder die 0,20 per click geeft een eCPC van 0,20 heeft (afgezien van een enkele dubbele click).
En gaat het om tekstllinks of banners? Komt het grotendeels door een mailing of van een 'startpagina' site?