Loopt Neckermann Reizen (via Affilinet) bij jullie ook zo slecht?

JoostM

Nieuw lid
13 mei 2014
40
0
0
#1
Zonder Neckermann of Affilinet te gaan lopen bashen, toch even de vraag hier droppen?

Wij promoten al bijna 2 jaar dit programma met redelijk wat kliks, maar echt 0 sales.

Deze maand mei zijn er speciale dagdeals bij Neckermann en deden we er wat extra promotie voor. Zo'n 500 kliks, 0 sales. Bij andere programma's die wij draaien (allemaal travel) hebben we bij zoveel kliks meer sales. Ook bij vergelijkbare programma's zoals Corendon, Sunweb, Arke loopt het beter.

Natuurlijk begrijpen wij ook dat je niet appels met peren moet vergelijken en bijvoorbeeld een specialist zoals ElizaWasHere moet gaan vergelijken met Neckermann.

Mijn vraag aan jullie? Hoe loopt Neckermann Reizen bij jullie?
 

PJ

Nieuw lid
28 feb 2008
1.417
0
0
#5
Neckermann en de andere campagnes via Afffilinet lopen hier dramatisch en worden (automatisch) uitgefaseerd. Als netwerk gaan ze Daisycon achterna en verdwijnen als geheel uit beeld: nieuwe campagnes via het netwerk worden dan niet meer uitgeprobeerd. Geen idee waarom: we meten alleen resultaten en waarom een netwerk onderpresteert is niet ons pakkie-an maar het hunne.

Arke loopt via Tradetracker iets beter maar hangt ook tegen de ondergrens aan. Via Tradedoubler deden ze het een stuk beter en bleven ver buiten de gevarenzone. Alweer geen idee waarom maar over het algemeen presteert Tradetracker redelijk.

Wat wel opvalt is dat de feed van Arke al bijna een maand van geen kanten deugt. Zo is het veld "country" helemaal leeg, wat het onmogelijk maakt om die feed te sorteren. Momenteel gebruiken we daarom een gedateerde feed maar na een maand vindt ons systeem het wel genoeg geweest en test niet meer of een update wel deugt. Dan verdwijnt dus ook het aanbod van Arke.

Feeds zijn sowieso een zwak punt van Tradetracker. Canadaplus en consorten kampen vrij structureel met imageurls die dode linken zijn en dat wordt maar niet opgelost (vaarwel canadaplus). Zelfs goed scorende campagnes als die van Djoser werken met gemankeerde feeds: vijf reizen in hetzelfde land op een rij met exact hetzelfde fotootje bevordert niet bepaald de neiging om eens op de link te klikken. En ook daar lukt het maar niet om de kwaliteit te verbeteren: de contactpersoon van Tradetracker zal het inbrengen in het overleg. Waarschijnlijk met het mediabureau van Djoser. En die brengen het al dan niet in in de vergadering met Djoser. En die weten het al dan niet door te communiceren met de verantwoordelijke. En uiteindelijk gebeurt er dus geen donder en laat iedereen geld liggen. Maar ondertussen wel mailtjes en tickets sturen of we niet iets extra kunnen doen om hun aanbod te promoten. Nou nee, niet zolang jullie je zaakjes niet op orde hebben.
 
25 jan 2008
3.028
0
0
wfsidee.nl
#6
PJ : Wat wel opvalt is dat de feed van Arke al bijna een maand van geen kanten deugt. Zo is het veld "country" helemaal leeg, wat het onmogelijk maakt om die feed te sorteren.
Feed ( algemeen ) van gisternacht staat geheel gevuld ( 5534 records ) qua country. D.w.z. met volledige landnaam, niet landcode. Region en City analoog.

Weliswaar op deze 5534 records ontbreken er 76 image-url's en 105 descriptions.
 

Paashaas

Nieuw lid
3 feb 2012
75
0
0
#7
Niet alleen Neckermann maar alles van Thomas Cook loopt slecht, bijvoorbeeld ook Vrij Uit. Dit sinds de ontdubbeling.
De sale wordt toegewezen op basis van de eerste click maar er zijn maar weinig mensen die meteen boeken. Vervolgens wordt de bezoeker overspoeld met banners (ook op social media) voor de bekeken accommodaties (hotels, park etc...). Gevolg: ontdubbeling door SEA.
Dus in praktijk krijg je bij Thomas Cook alleen maar sales toegewezen die erg snel geboekt zijn en er door de bezoeker geen enkele klik op een advertentie is geweest. En dat zijn er niet veel gezien hun intensieve advertentie campagne.

Thomas Cook is trouwens niet de enige. Zo zijn er meer. Dit bericht is zeker niet bedoeld om te stangen maar zo werkt het nu eenmaal. We zullen er mee moeten leven. Tenslotte: Maar ik niet begrijp niet dat ze niet begrijpen dat we de meeste energie steken in de meest converterende campagnes.
 
25 jan 2008
3.028
0
0
wfsidee.nl
#8
In dit geval, Paashaas, kun je beter je zelf gekozen credo gaan toepassen , immers :
"Je kunt beter het licht aansteken dan klagen dat het donker is..." ;D

Rest toch niets anders dan de conversie te volgen zoals je aangeeft ?

Wel opvallend dat nu bekend wordt dat het Affiliateblog stopt met het fenomeen Affiliate en zich gaat werpen op de algemene "performance" wat dat dan ook mag zijn. Zou Jochem ( voormalig netwerk medewerker ) dan ook uit de kortingscode stappen, weer terug als algemeen publisher ..... zomaar een ingeving.

Reden om ook als Affiliate - Publishers de bakens te verzetten ???

Misschien weten adverteerders niet, dat er nog publishers zijn/over blijven, zou zomaar kunnen.

Is immers ook opvallend dat Neckermann en Jetair bijvoorbeeld in België enorm actief zijn binnen publisherkanalen.

Geeft te denken met een zoekmachine Google die ook affiliate-netwerk is, die ook statistieken van publishers bij houdt vrijwillig door publishers ingeleverd, die ook Google Shopping doet, die ook Google Vliegtickets doet, waar je als reisboer ook je datafeed mag inleveren, dezelfde datafeed die je ook naar publishers stuurt ........... en een Google Search tevoren al uitmaakt welke reis of welke vakantiebestemming jij als bezoeker zeker en vast had willen kiezen en laten zij nu "toevallig" wat aanbiedingen voor de bezoeker hebben, al vóóringevuld, mag tekenen rechtsonder en betalen via Google betaalsystems ( al lang nagekeken dat er nog saldo is op het vakantiebudget ) ....... 8) 1948 - 1984 en zo
 

JoostM

Nieuw lid
13 mei 2014
40
0
0
#9
Of dat het door de ontdubbeling komt weet ik niet. Maar bij ons heeft Neckermann nooit lekker gelopen.

En om dan maar direct even op de kortingscodes in te haken: Adverteerders die met kortingscodes werken komen bij ons niet eens meer op de site. Wij maken mooie content, leveren de eerste click/lead en vervolgens gaat er zo'n kortingscode-boef met de laatste klik aan aan de haal en krijgt de sale toegewezen. Daar doen wij dus niet meer aan mee!

Dan maar een kleinere vijver met adverteerders, maar wel die tenminste converteren.
 

Gumtree

Nieuw lid
13 apr 2008
178
0
0
#10
Hier het zelfde, Neckermann, vrij uit en TC lopen t.o.v. de andere aanbieders volledig uit de pas, nu heb ik toevallig een programma wat recentelijk exclusief is gegaan bij TT en in eens zie ik de kliks meer dan verdrievoudigen, alleen de tracking link is aangepast verder niks.

Kom er zelf niet uit of er een cookie wordt gezet, ik kan met ghostery niet echt een affilinet cookie herkennen, wat bij Tradetracker wel te zien is.
 

mdobro

Actief lid
12 sep 2005
2.377
0
36
www.daisycon.com
#11
Hoewel deze programma's niet bij ons lopen weet ik dat ze heel strikte ondubbeling regels hanteren.

Vanuit de PAN en daar is affilinet ook bij aangesloten moeten de regels waarop de adverteerder ontdubbeld opgenomen worden in de campagne omschrijving, dus daar zou je nadere info kunnen vinden over waarop de adverteerder ontdubbeld. Op deze info kun je je eigen promotie dan weer afstemmen.
zie: http://www.vpan.nl/nieuws/pan_komt_met_gedragscode_voor_ontdubbeling_en_conversieattributie.html

@ muggetje
het verschil in kliks komt waarschijnlijk uit de wijze van weergave (ik ga ervan uit dat je naar de netwerk stats kijkt). Het ene netwerk toont unieke kliks per uur/per uiting andere tonen de ruwe kliks. Voor je feitelijk resultaat maakt het niet uit, je stuurt niet meer of minder bezoekers door, alleen de weergave en daarmee ook de conversie percentages die je ziet zijn anders.
Uiteraard kan ook de performance van de uptime en snelheid van het netwerk meetellen of de bezoeker uiteindelijk bij de adverteerder aankomt: handig overzicht is wellicht http://affstatistics.com/performance/snelheid/

Uiteraard geldt hoe minder down time hoe beter (dit is absoluut) en hoe sneller hoe beter ( dit is relatief, alles minder dan een halve seconde ik ok, daarboven gaat het tellen).
 

JoostM

Nieuw lid
13 mei 2014
40
0
0
#12
Ok luitjes,

Thanks voor de info. Blij om te zien dat het dus niet aan mij ligt (of de content), minder blij om te zien dat het dus over het algemeen bij Neckermann/Affilinet voor geen meter loopt.

Benieuwd of er iemand van Neckermann of Affilinet nog in dit topic iets kan toevoegen? Het is nooit leuk om 'negatief' in het nieuws te komen natuurlijk, maar als ze dit nou een beetje actief oppakken kan er misschien juist iets heel positiefs uitkomen.

We gaan het afwachten! Dank tot zo ver!
 

TD

Nieuw lid
25 jul 2010
90
0
0
www.goedkoper.com
#13
JoostM zei:
Of dat het door de ontdubbeling komt weet ik niet. Maar bij ons heeft Neckermann nooit lekker gelopen.

En om dan maar direct even op de kortingscodes in te haken: Adverteerders die met kortingscodes werken komen bij ons niet eens meer op de site. Wij maken mooie content, leveren de eerste click/lead en vervolgens gaat er zo'n kortingscode-boef met de laatste klik aan aan de haal en krijgt de sale toegewezen. Daar doen wij dus niet meer aan mee!

Dan maar een kleinere vijver met adverteerders, maar wel die tenminste converteren.
Werk je wel met adverteerders die met "conversie attributie" werken of aan ontdubbeling doen?
 

Gumtree

Nieuw lid
13 apr 2008
178
0
0
#14
JoostM zei:
Ok luitjes,

Thanks voor de info. Blij om te zien dat het dus niet aan mij ligt (of de content), minder blij om te zien dat het dus over het algemeen bij Neckermann/Affilinet voor geen meter loopt.

Benieuwd of er iemand van Neckermann of Affilinet nog in dit topic iets kan toevoegen? Het is nooit leuk om 'negatief' in het nieuws te komen natuurlijk, maar als ze dit nou een beetje actief oppakken kan er misschien juist iets heel positiefs uitkomen.

We gaan het afwachten! Dank tot zo ver!
Zorg dat je contact gegevens op je sites staan, ik ben recentelijk door een bureau gecontacteerd om beide partijen buiten het affiliate netwerk te promoten tegen een fixed price, en dat was best interessant.
 

JoostM

Nieuw lid
13 mei 2014
40
0
0
#15
Ja met de adverteerders waar nog wel zaken mee gedaan wordt en weleens kortingen hebben (dus niet specifiek kortingscodes) doen aan conversie-attributie of ontdubbeling.

Ook handig om te weten dat mediabureaus te porren zijn voor een fixed fee. Goede tip! Thanks!
 
25 jan 2008
3.028
0
0
wfsidee.nl
#16
JoostM: Ook handig om te weten dat mediabureaus te porren zijn voor een fixed fee. Goede tip! Thanks!
muggetje: ik ben recentelijk door een bureau gecontacteerd om beide partijen buiten het affiliate netwerk te promoten tegen een fixed price, en dat was best interessant.
Zoals hiervoor al gemeld :
In dit geval, Paashaas, kun je beter je zelf gekozen credo gaan toepassen , immers :
"Je kunt beter het licht aansteken dan klagen dat het donker is..." ;D
Sterker: vóórdat het donker wordt en het licht aan zòu kunnen ..... kies een betere partner voordat je er achter komt dat de in Nederland breed gewaardeerde admiraal De Ruyter ook 'gewoon' kaperkapitein was.

Ik neem aan dat je beseft, dat wanneer je zelf dergelijke afspraken maakt, dat ook elders gebeurt en tegelijkertijd reden is/kan zijn voor het antwoord op de door JoostM aangezwengelde vraag.
 

xipe

Nieuw lid
31 mrt 2008
650
0
16
#17
2 jaar geleden liep Neckermann als een speer, bijna een sale per dag (dat is veel bij mij) de laatste anderhalf jaar is het echt pet.
Af en toe een verdwaalde sale en ik lees nu waarom: ontdubbeling (lees: de sale wordt van je afgepakt) als ze dat later vie retargeting zelf binnenhalen.

Die gaan er uit bij mij, net als Vrij Uit en zo, want de aanpak van Affilinet bevalt mij niet.

Dan stuur ik de traffic liever door naar clubs als Arke, Sunweb en Corendon, onder meer die die doen het momenteel heel goed bij mij.

Arke zelfs iets te goed, die vroegen via TT om 'opheldering' vanmiddag.
Vinden jullie dat niet apart?
:)
 

Paashaas

Nieuw lid
3 feb 2012
75
0
0
#20
Oke, maar of affillinet daar iets aan kan doen. Dat is Neckerman denk ik.
Maar inderdaad, de ontdubbeling is funest, daar zijn ee het over eens. Je raakt er niet gemotiveerd van :D