Vooropgesteld : goed idee van Wim, punt.
Of het toereikend is, in mijn optiek niet helemaal of helemaal niet, al naar je wilt.
Ik kan me nog een discussie herinneren met Twan Rutten op dit forum omtrent als voorbeeld Nonplusultra, maar zie het zelf afgelopen weken in elektronica ook gebeuren, dat je voor een bepaald artikel weliswaar de winkelwagen-procedure aangaat en toch niet afrondt.
(blijft me via Criteo en Google dan ook achtervolgen, hoeft niet, heb elders al gekocht )
Kan zijn omdat de klant zich bedenkt, kan zijn - en dat komt veel vaker voor - omdat de kassaprocedure minder foutloos en helder / converterend is dan gedacht, maar vooral en inherent aan het vorige, dat er bij de kassa - pagina's nog veel te veel verleidingen staan om ook te bekijken.
Wat bij een supermarkt een sterke troef is, is dat bij een webwinkelkassa en zeker voor affiliates bepaald niet, daar moet de gang van betaling direkt en zo snel mogelijk afgerond worden. Komt de klant nà betaling terug op een bedankpagina - en ik heb zelf de afgelopen weken die gang gemaakt èn geconstateerd dat die bedankpagina belabberd is of ontbreekt ( grotere witgoed/bruingoed ketens ) - dàn kun je als webwinkelier proberen om nog een ander artikel aan te bieden.
Destijds heeft ook Twan dat met deskundigen - je kunt er het forum op nalezen - besproken en laten aanpassen.
Conclusie : cookies en andere grutterswaren pas weer ( zouden ze de datum en tijd kùnnen normaliseren ? ) vrijgeven nadat de betaling per iDeal of elke andere methode is voltooid voor dàt artikel.
Het moet voor een ander artikel weer wel kunnen, want dezelfde klant kan bij hetzelfde warenhuis de ene dag een boormachine kopen en een andere dag een koelkast, kan allebei Bosch zijn als fabrikant en toch meer dan 1 affiliate. 8)
Staat en valt bij de kassaprocedure en daar is nog veel werk te doen. Maar het moment van plaatsing in de winkelwagen is te vroeg in mijn optiek.