Klaas Koopman zei:
Man man man,
Er mist altijd wel iets, of
verkeerde plaatjes bij verkeerde producten,
verkeerde omschrijvingen bij verkeerde producten met verkeerde foto's,
verkeerde links,
niet werkende links
... en noem ze maar op!
Netwerken, is het nou echt zo lastig om hier wat meer tijd in te steken en dit gewoon goed voor elkaar te krijgen?
In het prenatale stadium van verstrekking van feeds was het Daisy die het eerst "iets" ging verstrekken, een versimpeling van feeds èn voor gewone feeds een voorbeeldscript.
Dat was al méér dan andere netwerken op konden hoesten. Echter : in alle gevallen gold dat er géén service kon worden geboden ..... anders gezegd, zoek het zelf maar uit. En dat hebben velen gedaan. Zelf heb ik bij websitetools verderop al diverse deelscripts neergelegd, weliswaar obv csv. Jaaaaren her.
Anderen verwachten dat complete websites zomaar af te halen zijn immers netwerken roepen : datafeeds leveren gouden eieren op.
Daarvóór en daarna waren er altijd 'collegae' die niets van hun kunsten wilden openbaren en inderdaad met bijv. scraping gingen werken. Sommige netwerken deden later dat kunstje ook, omdat de adverteerder niet zelf iets wilde regelen. Vergis je niet : zelfs adverteerder publiceren artikelen die niet of niet meer leverbaar zijn. Soms staat er nog netjes bij : 'uitverkocht'.
En dan kom je als vanzelf bij de bron van het kwaad - en tegelijkertijd als altijd hetzelfde liedje - : de adverteerder wil misschien wel, weet eigenlijk helemaal niet waarom, maar dat kontakt van dat netwerkburo zegt dat het zo goed is, nou, je mag, doe maar wat, als het maar niets kost en heeeeeeel veel opbrengt.
Niet alle, wel het beeld van veel adverteerders.
Netwerken kunnen wel iets meer testen loslaten op feeds, maar incorrecte plaatjes zien zij ook niet, verkeerde links zien zij ook niet. Het staat en valt met de adverteerder en diens bereidheid om behandelbaar en verkoopbaar materiaal te verstrekken.
En dan geldt hetzelfde als bij de tracking/keuring : wie niet wil moet je laten gaan, is de keus van de adverteerder.
Vervolgens : werk je met PriceTapestry ( de rest ken ik niet zo goed , behalve m'n eigen scripts ) dan zijn er al heel veel filters beschikbaar om je te helpen bij de remapping, hebben ze onderweg de kolomnaam (csv) gewijzigd, zie je dat aan de vervangtekens in de weergave.
Er zijn ook bedrijven die feeds toeleveren, maar ook dan blijf je met deze materie zitten. Eén troost van het nadeel bij het voordeel : veel adverteerders leveren dezelfde feed ook aan Google Shopping (zie je het voor je ;D )
Zou er dan ook voor pleiten om van adverteerders te verlangen dat zij een keus maken .... een afzonderlijke feed voor Google en een afzonderlijke feed voor publishers.
Het heeft voor ons namelijk volstrekt geen zin om nog gegevens te promoten die ook al in G.Shopping staan 8)
Dan komt het er als resultaat op aan : hou je nog wat over om te promoten, waarschijnlijk wel want dan zal op enig moment ook gaan blijken dat ook Google Shopping niet die ene GANS is met dat ene gouden ei.