startveld zei:
Wilco zei:
webgains zei:
Compensatie voor ontbreken van de tracking of als de site down is wat ons betreft een 'industry standard'.
Vertel, wat zijn jullie richtlijnen wat betreft compensatie?
Ja daar ben ik ook erg benieuwd naar!
Compensatie voor gemiste omzet bij 2 momenten:
1. Downtime merchant site
2. Ontbreken/ defecte WG tracking
Contact opnemen met de merchant om te informeren of zij bewust van het euvel zijn en hoe snel het is opgelost. Is dit binnen een aannemelijke tijd, dan kan het beschouwd worden als een incident. Je wordt hier natuurlijk wel van op de hoogte gesteld. Duurt dit veel langer dan wordt je als affiliate door ons gewaarschuwd en is de merchant verantwoordelijk voor een compensatie.
Op het moment dat verwacht wordt dat het euvel niet snel verholpen zal worden dan zal het programma de status ?Suspended until further notice? krijgen om te voorkomen dat je, je als nieuwe affiliate aanmeld of verdere promotie start. Dit wordt netwerkbreed gecommuniceerd. Als directe affiliate vanhet programma zal je nogmaals een email krijgen met het verzoek de links te verwijderen. (is natuurlijk in je eigen bestwil) Het kan natuurlijk zo zijn dat je op vakantie bent of dat er nog cookies bij je bezoekers actief zijn. Compensatie voor verloren omzet is ook om deze reden passend.
Aan WG is het de taak om ervoor te zorgen dat alles zo snel mogelijk weer op de rails is. Als alles is opgelost wordt door ons uitgebreid getest.
Nu komt het: Je zal een mail krijgen met betrekking tot de compensatie die besproken is met de merchant. Nu weten alle partijen waar zij aan te zijn. Het makkelijkste geval is wanneer je als affiliate sales hebt gegenereerd voor een programma dan is het een kwestie van rekenen en handmatig de compensatie toebedelen.
In principe komt het erop neer dat de compensatie wordt berekent op basis van de prestaties voordat het euvel er was. Mocht een programma al een tijdje draaien en er zijn nog geen sales gedaan.... dan zal ik mijn uiterste best doen om een passende compensatie regeling te vinden met de merchant en jullie input. Denk hierbij aan compensatie alsof er wel sales zijn geweest of misschien een hogere vergoeding etc.
Mocht je nog verdere details willen over de compensatie dan kan je mij mailen op xamo@webgains.nl.
Persoonlijke noot Webgains is in NL een jaar actief en gelukkig hebben wij nog niet vaak te maken gehad met downtime of ontbreken van trackingcodes. Ik denk dat het onze plicht is om een merchant te wijzen op het belang van de code of een enorme toename in verkeer. Mijn inziens door regelmatig contact te houden met de merchant, weet je snel genoeg wanneer er nieuwe plannen zijn met de site of de back-end. Mocht het onverhoopt toch gebeuren, blijven communiceren en passende oplossingen zoeken/ bieden.
Groeten!
Xander Amo | Webgains