Beste Noobie,
Voor zowel adverteerder als consument heeft het een toegevoegde waarde.
De adverteerder wil aan het einde maar een ding; een nieuwe klant.
Zolang deze klant verworven zal worden via normale wegen zal deze er geen problemen mee hebben.
Wij hebben duidelijke afspraken gemaakt met adverteerders, niet alleen met (aparte) prijsafspraken of prijsafspraken wat er vergoed mag worden, ook zullen wij consumenten, welke zich niet aan de regels houden en bijvoorbeeld spullen kopen en maar blijven terug sturen, of om de week een reisbrochure aanvragen, hier op aanspreken en eventueel verwijderen.
Ook zetten wij niet aan tot het eerst wissen van alle cookies om vervolgens pas bij ons te winkelen of zullen wij een toolbar uitbrengen.
Wij hebben reeds een aantal vragen gehad van klanten die melden dat deze wel via ons kochten maar deze vergoeding niet in hun account bijgeschreven zagen worden.
Na onderzoek bleek dat deze het product aangeschaft hadden via een derde. Wij hebben dan ook verteld dat wij alleen zaken vergoeden welke gekocht worden via een, bij ons ingelogd account.
Mocht men op een andere wijze zaken aanschaffen, zullen wij dan ook geen actie ondernemen om deze sale terug te draaien en bij ons op het account bij te schrijven.
Cashback mag relatief nieuw zijn in de Benelux, wel willen wij ervoor zorgen dat het binnen de grenzen van de wet blijft, als binnen de grenzen van affiliate marketing.
Mochten er nog vragen zijn, neem gerust contact op of stel deze hier.