nou volg ik het niet meer
Alle begin is moeilijk, welkom Marlies Berben.
Op zich is de terminologie in dit vak al lastig, maar daar was je al achter gekomen rond de koffie, en het door elkaar halen van wie en wat ze schrijven maakt het leven ook niet eenvoudig.
Niettemin, neem van mij aan : voor een niet-vakverdwaasde verzekerings-activist zal het altijd een vreemd gebeuren blijven. En dat is maar goed ook, anders gaan er veel te veel concurrenten komen ;D
Tussen klant en "verzekeringmaatschappij=verzekeraar" lopen figuren wier funktie niet altijd onderscheidend is :
er kan een adviseur naar de klant gaan, = ook wel tussenpersoon, ook wel intermediair en deze verdiende of ontving (!) een provisie of commissie, wordt nu allemaal uurtje - faktuurtje, fee, abonnement. Kom daar maar eens uit. Allemaal het resultaat van onze nationale financiele Hans Klok : de AFM.
Die adviseur kan zelfstandig zijn, kan in loondienst zijn van een verzekeraar, kan semi-zelfstandig zijn zoals een Independer, naar binnenlandse begrippen zelfstandig maar via de aandelen eigendom van Engelse financiers, en inmiddels geheel onder de paraplu valt van Achmea. Hardstikke "onafhankelijk" en via gunstige kontakten met uitermate ondeskundige journalisten zeer geliefd bij vriend en vijand.
Via internet is zo'n adviseur : Verzekeruzelf. Bemiddelt dus.
Ertussenin zo'n figuur die stelt "kan't zelf wel", een soort maatje die van 2 walletjes eet, enerzijds tussenpersoon en anderzijds neemt deze taken over van de verzekeraar, en dat heet dan "assuradeur" of "volmachthouder", heeft van de verzekeraar een volmacht gekregen om namens deze iets te doen en vàn deze een aanvullende vergoeding ontvangt, vaak gekoppeld aan (schade-)resultaten. Komt dan ook bij levensverzekering niet vaak voor, is ook wat weinig schade. Meer analoog aan IT, 0 of 1, leeft niet of wel, uit of aan.
En zo is Intrasurance en Verzekeruzelf, één bedrijf. Intrasurance de volmachthouder. Ik meen me te herinneren dat Verzekeruzelf als internetbemiddelaar er eerder was dan Intrasurance, maar dat is een detail.
Positief is wel dat naar mijn ervaring Verzekeruzelf wel - indien de polis doorgaat - de vergoeding naar boven wordt aangepast.
Negatief is, dat bij aanvang er een fictieve vergoeding wordt neergezet en dat je maar moet afwachten wat het na maanden wordt, en is voor ons absoluut onduidelijk wat er in de tussentijd plaats vindt.
De afkeur blijkt redelijk hoog te zijn, maar dat geldt voor de concurrentie vaak ook.
Gelukkig is die keuring wel in tijd korter dan bij Ditzo.
Wil er maar mee zeggen, dat een opener communicatie niet stopt bij het forum maar ook in de rapportage positief zou kunnen zijn. En of het nu aan Daisy ligt of aan Verzekeruzelf, de transactieberichten kunnen wat mij betreft gereduceerd worden van 3 naar 1. KISS is de beste formule. 8)