open topic aan marko D.

mozilla

Nieuw lid
23 jan 2008
1.235
0
0
#1
Beste marko (daisycon) :)

Laat ik me even tot jou richten.
Ik heb een tijd geleden een klant (Publisher) doorgestuurd naar daisycon.
Heeft zich geregistreerd,heeft vervolgens wat sales gegenereerd en had de smaak te pakken.
Ze logde regelmatig in,pakte wat materiaal ,bekeek wat statistieken etc..no problem.
Totdat jullie de nieuwe front end activeren en zij helemaal niet meer in kan loggen.

Dit heeft zij kenbaar gemaakt,er werd beterschap beloofd.
Men was er mee bezig..en zou voor het weekend opgelost zijn.

Men schreef toen ???.? Zoals u wellicht heeft gezien heeft Daisycon sinds gisteren een nieuwe website. Helaas zijn er bij het live zetten van de website hier en daar wat storingen opgetreden waarom sommige Publishers niet meer kunnen inloggen.
Dit probleem ligt op dit moment bij onze technische afdeling. Ik ga er van uit dat het nog voor het weekend is opgelost.
Excuus voor het ongemak.?

Week later,niets...
Ik bel ook maar eens....vervolgens is er een communicatie met Patrick A.
Het lukte haar een keer in te loggen omdat men de login veranderd had en zodoende kon monitoren wat het probleem was.
Nu kon ze inloggen maar eenmalig,ze moest eerst de cookies verwijderen om weer in te loggen,nu lukt niets meer.
Ze laat het aan patrick A. weten maar ook daar hoort ze ineens niets meer van.
We zijn inmiddels een maand verder.

Vervolgens klopt ze weer bij mij aan,dus ik daisycon weer bellen...
De medewerkster vertelt....stuur een mail naar support@....
tja, sorry maar dit gaat nu al een maand zo Marko.

Marko zou jij eens zo vriendelijk willen zijn om hier eens naar te kijken ?
Ik krijg een boze klant op m,n nek en ik weet inmiddels niet meer wat ik moet zeggen?
 

mdobro

Actief lid
12 sep 2005
2.377
0
36
www.daisycon.com
#2
tja daar kunnen we kort over zijn,

Kun je me haar gegevens doormailen dat ik uit kan zoeken waar en wat er mis is gegaan. :-[
In elk geval ging ik ervan uit dat alles (al lang werkt naar behoren).

(het werkt trouwens sneller als je me direct een email stuurt, het forum lees ik niet iedere dag. ;;>)
 

mdobro

Actief lid
12 sep 2005
2.377
0
36
www.daisycon.com
#6
Ik ben nooit te beroerd op een fatsoenlijk vraag een fatsoenlijk antwoord te geven: 8)

ik heb zelf ingelogd, dat werkte vanaf ons kantoor.
intern nagevraagd: daar kreeg ik de onderstaande verklaring:

Van de 2 lijns support:
hij heeft bij de eerste melding een trace op haar account gezet om te kijken of het probleem opgelost was, daarna was er nog mail wisseling (dat het op dat moment) werkte.

Volgens de gegevens van affiliates is ze gister gewoon succesvol ingelogd geweest

Uw laatste inlog was op
17-03-2010 13:48 uur vanaf
cXXXX.upc-c.chello.nl.

Dit na een mail met een inlog poging.
Ik ontvang een mail zodra ze probeert in te loggen,
echter omdat het werkte heb ik ze verwijderd, en kan ik helaas niet zien of er daar iets mis gaat.

Ik vermoed dat er toch echt iets fout gaat met het wachtwoord, want ook in de affiliates foutmeldingen mails vind ik niets voor dit account.
(als men een 404 error pagina krijgt komt er een mail binnen met sessie waarden & account gegevens).

De technische manager heeft er ook naar gekeken (naar de procedure die gevolgd) is komt tot deze conclusie.

***************
klacht / melding is goed opgepakt; Richtlijn support 1e lijns c.q. ticket vervolgens naar 2e lijn (patrick in dit geval).

Technische verantwoording aangepakt dmv een trace (via e-mail) bij elke inlog poging.

Na de melding dat het allemaal weer werkte (wachtwoord bevatte een 'raar' karakter welke de tijdelijke oplossing van het loginpath niet mee om kon gaan) is techniek gestopt met ondersteuning (al draait de trace via e-mail nog wel; zie bijgesloten als voorbeeld).

Daarnaast is er uit de trace (en in de database) te concluderen dat er 'extern' goed is ingelogt op het account @ 17-03-2010 13:48 uur vanaf cXXXX.upc-c.chello.nl.
UITEINDELIJK
Blijkt dat er inlog mogelijk niet het probleem is maar het tonen van de data. Vreemde tekens in de wachtwoord, verhinderen het ?ont-sleutelen? van de data na de inlog.

Inmiddels is ook hier weer een oplossing voor gemaakt en zou het nu moeten werken. Het account is per email op de hoogste gesteld (vanmiddag). Ik heb nog geen feedback terug gezien.

Conclusie voor nu.
Een probleem is pas opgelost als de klant zegt dat het is opgelost. In dit geval hebben we als het misgaat (en dat is het altijd/meestal) te maken met een uitzondering op een uitzondering van de uitzondering. (inloggen werkt WEL en geeft GEEN foutmeldingen maar geeft TOCH GEEN toegang tot de data). Technisch leek het probleem (incl. de controle) opgelost praktisch was het dat niet.