Opgepast met slechte datafeeds affiliate4you

mozilla

Nieuw lid
23 jan 2008
1.235
0
0
#1
Net door de datafeeds van affiliate4you gevlogen...
Hoewel het merendeel redelijk goed is staan er toch een berg tussen die bizar slecht zijn.
En dan bedoelen we:

1.geen beschrijving.
2.van enkele feeds zijn alle links fout,dus hardstikke dood.
3.Links gaan naar andere site,dus niet de werkelijke adverteerder.(best bizar)
Etc....

Als je er maar 160 hebt of zo moet je er zijnig op zijn lijkt me.
Ben er uren mee zoet geweest maar ze voelen er weinig voor mijn inzet te belonen.
De wetenschap van de foute feeds gaf ik dus niet prijs.. :)

Voor wie de feeds gebruikt,controleer ze maar eens goed...
 

DvK

Nieuw lid
22 jun 2010
96
0
0
vkimedia.com
#2
Laatst ook mee bezig geweest en zag het ook.

Van enkele aanbieders zijn de feeds prima in orde, daartegenover staan er jammer genoeg een hoop die echt bizar slecht zijn. Image url's als categorie benamingen, dubbele records, velden door elkaar gehusseld. Knappe jongen die daar nog wat van maakt. :(
 

mozilla

Nieuw lid
23 jan 2008
1.235
0
0
#3
categorie benamingen, dubbele records, velden door elkaar gehusseld
inderdaad, vergat ik even....
Maar ze kwam met het geijkte antwoord dat de techneuten dit wel weten...
Tuurlijk.,..droom maar verder...
 

charlie

Nieuw lid
9 nov 2010
2
0
0
www.affiliate4you.nl
#4
Met meer dan 200 datafeeds zijn er idd altijd wel enkele feeds die niet helemaal kloppen. Vaak hebben we dit meteen opgelost. Daarnaast hebben we een grote groep actieve affiliates die ons meteen waarschuwen, zodat we snel kunnen schakelen met onze adverteerders.

@Mozilla: Begreep dat je vandaag uitgebreid telefonisch contact hebt gehad met een collega van mij. Het probleem is dat als je niet wilt uitleggen wat er met de feed aan de hand is we je ook niet gericht kunnen helpen.

- Charlie
030-2950201
support @ affiliate4You . nl
 
B

Beachboy

Guest
#5
Ik heb zelf meer dan 15 kinder gerelateerde sites en heb het ooit geprobeerd met affiliate4you.
De eerste 10 sales werden zonder meer afgekeurd, terwijl ik daar bij andere netwerken nooit of weinig last van heb.
Ja..datafeed sites. Ben direct met ze gestopt.

Ik verbaas me altijd dat internet bedrijven stil blijven staan in de vorige eeuw.
 
25 jan 2008
3.028
0
0
wfsidee.nl
#6
Charlie zei:
Met meer dan 200 datafeeds zijn er idd altijd wel enkele feeds die niet helemaal kloppen. Vaak hebben we dit meteen opgelost. Daarnaast hebben we een grote groep actieve affiliates die ons meteen waarschuwen, zodat we snel kunnen schakelen met onze adverteerders.

@Mozilla: Begreep dat je vandaag uitgebreid telefonisch contact hebt gehad met een collega van mij. Het probleem is dat als je niet wilt uitleggen wat er met de feed aan de hand is we je ook niet gericht kunnen helpen.

- Charlie
030-2950201
support @ affiliate4You . nl
Als dit: "Daarnaast hebben we een grote groep actieve affiliates die ons meteen waarschuwen, zodat we snel kunnen schakelen met onze adverteerders." zo is, zouden er niet zoveel affiliates zijn die problemen blijven houden, daar rammelt dus iets , Charlie. Daarbij heb ik nog niet meegemaakt, dat er dan een mailtje kwam met de waarschuwing : "datafeed tot op het bot corrupt, niet toepassen", terwijl ik de ervaringen van Mozilla zeker kan beamen. En we zijn met meer.

Blijft zoals altijd, maar het kindernetwerk in het bijzonder, een zaak waarbij de adverteerder nauwelijks benul heeft van het nut van de datafeed, vaak maar "iets" delegeert aan een webbouwer die verder ook van niets weet, terwijl bij de meeste netwerken in de mond bestorven ligt "we hebben het doorgezet naar de adverteerder".
Waarom het kindernetwerk in het bijzonder : veel van de adverteerders zijn nauwelijks te bestempelen als ondernemers.
Heb er eentje op de korrel die de eerste sales heeft afgekeurd, omdat ze op m'n site zijn komen kijken ( hoevaak komt dat toch voor ), waren dus eigen sales, bij de volgende kwamen er sales waarbij de artikelen zijn teruggezonden, en bij de derde sessie kwam als antwoord "van veel artikelen zijn er maar weinig van in voorraad, en is het artikel er niet,dan betalen wij de klant terug" en dat laatste is logisch bij een voorraad van 1. Liep trouwens niet via Aff.4you, maar wel een soortgelijke adverteerder.
Maar volstrekt begrijpelijk dat je je datafeed daarmee vult, je zou eens met het artikel kunnen blijven zitten, toch ?

En dan ben je bij de kern van het probleem : het is de adverteerder klaarblijkelijk onvoldoende duidelijk geworden, geen begeleiding en het mag niet teveel kosten. Past maar 1 oplossing bij analoog aan de opmerking van Beachboy : kopers-staking. Simpelweg niets meer mee doen, maar dan ook geen gewone links, geen dieplinks, geen datafeeds.

En dan weer jammer om een adverteerder te zien met verrekt leuke spullen, maar weer geen datafeed. Maar we moeten ruimte bieden aan ondernemers die gehecht zijn aan hun voorraden, opgevoed met het oude principe van de "ijzeren voorraad" en er nog niet achter zijn waar het daarbij om gaat. 8)

Of zouden die adverteerders allemaal naar brillenboer Pearl gestuurd moeten worden, want dit :
Naast banners en tekstlinks werkt Affiliate4You ook met datafeeds. Datafeeds zijn bestanden waarin de gehele of een gedeelte van het webshop assortiment is opgenomen. Datafeeds worden door webmasters gebruikt binnen websites waarin product, foto - en prijsinformatie wordt weergegeven. Wanneer de consument geïnteresseerd is in het getoonde product wordt zij middels een deeplink doorgestuurd naar de webshop.
is te vinden op deze pagina van A4Y , dus ze weten het wel ......
 

mozilla

Nieuw lid
23 jan 2008
1.235
0
0
#7
@charlie....
Daarnaast hebben we een grote groep actieve affiliates die ons meteen waarschuwen, zodat we snel kunnen schakelen met onze adverteerders.
Nou dat betwijfel ik omdat datafeeds een slechte naam heeft en ik weet uit ervaring dat ik een van de weinigen ben die daadwerkelijk feedback geeft m.b.t datafeed problemen.
Het kost tijd om te bellen of te schrijven/mailen naar een netwerk en een probleem aan te kaarten,en sinds wanneer werken we gratis ?

Begreep dat je vandaag uitgebreid telefonisch contact hebt gehad met een collega van mij. Het probleem is dat als je niet wilt uitleggen wat er met de feed aan de hand is we je ook niet gericht kunnen helpen.
Ja heel raar was dat, ben vanaf de vroege uurtjes bezig geweest met de datafeeds,tot 15:00 zeg maar..
Ik belde jullie op met de vraag om jullie bereid waren mijn inzet te belonen,ik werk toch niet voor jullie....
De medewerkster zou het doorgeven en ik zou in de middag bellen voor een reactie.
Maar helaas,men vond het zo belangrijk dat het niet direct was doorgegeven en ik even snel moest uitleggen waar het omging.
Maar de reactie was duidelijk,dat wilde ze dus niet.
Waarom moet ik constant gratis de problemen doorgeven ?
Leveren jullie een puin datafeed dan haal ik een ander of soortgelijke bij de concurrent.