Charlie zei:
Met meer dan 200 datafeeds zijn er idd altijd wel enkele feeds die niet helemaal kloppen. Vaak hebben we dit meteen opgelost. Daarnaast hebben we een grote groep actieve affiliates die ons meteen waarschuwen, zodat we snel kunnen schakelen met onze adverteerders.
@Mozilla: Begreep dat je vandaag uitgebreid telefonisch contact hebt gehad met een collega van mij. Het probleem is dat als je niet wilt uitleggen wat er met de feed aan de hand is we je ook niet gericht kunnen helpen.
- Charlie
030-2950201
support @ affiliate4You . nl
Als dit: "
Daarnaast hebben we een grote groep actieve affiliates die ons meteen waarschuwen, zodat we snel kunnen schakelen met onze adverteerders." zo is, zouden er niet zoveel affiliates zijn die problemen blijven houden, daar rammelt dus iets , Charlie. Daarbij heb ik nog niet meegemaakt, dat er dan een mailtje kwam met de waarschuwing : "datafeed tot op het bot corrupt, niet toepassen", terwijl ik de ervaringen van Mozilla zeker kan beamen. En we zijn met meer.
Blijft zoals altijd, maar het kindernetwerk in het bijzonder, een zaak waarbij de adverteerder nauwelijks benul heeft van het nut van de datafeed, vaak maar "iets" delegeert aan een webbouwer die verder ook van niets weet, terwijl bij de meeste netwerken in de mond bestorven ligt "we hebben het doorgezet naar de adverteerder".
Waarom het kindernetwerk in het bijzonder : veel van de adverteerders zijn nauwelijks te bestempelen als ondernemers.
Heb er eentje op de korrel die de eerste sales heeft afgekeurd, omdat ze op m'n site zijn komen kijken ( hoevaak komt dat toch voor ), waren dus eigen sales, bij de volgende kwamen er sales waarbij de artikelen zijn teruggezonden, en bij de derde sessie kwam als antwoord "van veel artikelen zijn er maar weinig van in voorraad, en is het artikel er niet,dan betalen wij de klant terug" en dat laatste is logisch bij een voorraad van 1. Liep trouwens niet via Aff.4you, maar wel een soortgelijke adverteerder.
Maar volstrekt begrijpelijk dat je je datafeed daarmee vult, je zou eens met het artikel kunnen blijven zitten, toch ?
En dan ben je bij de kern van het probleem : het is de adverteerder klaarblijkelijk onvoldoende duidelijk geworden, geen begeleiding en het mag niet teveel kosten. Past maar 1 oplossing bij analoog aan de opmerking van Beachboy : kopers-staking. Simpelweg niets meer mee doen, maar dan ook geen gewone links, geen dieplinks, geen datafeeds.
En dan weer jammer om een adverteerder te zien met verrekt leuke spullen, maar weer geen datafeed. Maar we moeten ruimte bieden aan ondernemers die gehecht zijn aan hun voorraden, opgevoed met het oude principe van de "ijzeren voorraad" en er nog niet achter zijn waar het daarbij om gaat. 8)
Of zouden die adverteerders allemaal naar brillenboer Pearl gestuurd moeten worden, want dit :
Naast banners en tekstlinks werkt Affiliate4You ook met datafeeds. Datafeeds zijn bestanden waarin de gehele of een gedeelte van het webshop assortiment is opgenomen. Datafeeds worden door webmasters gebruikt binnen websites waarin product, foto - en prijsinformatie wordt weergegeven. Wanneer de consument geïnteresseerd is in het getoonde product wordt zij middels een deeplink doorgestuurd naar de webshop.
is te vinden op
deze pagina van A4Y , dus ze weten het wel ......