Otto pakt de touwtjes nu compleet in eigen hand!

fgielen

Nieuw lid
19 aug 2007
507
0
0
#1
Waren het niet voorheen dat Otto alleen sales boven 500 euro handmatig deed keuren gaan ze nu per 1 december a.s. alle sales handmatig keuren.
Dit krijg je anderhalve dag vantevoren te horen middels een vluchtig mailtje waarin deze boodschap "verborgen" zit.

Als je bekijkt dat de afgelopen 3 jaar ALLE sales (en dat zijn er echt heel veel) boven de 500 euro die wij hebben gedaan voor Otto zijn afgekeurd, bekruipt mij het gevoel dat we nu helemaal met de rug tegen de muur staan en Otto nu helemaal de lachende partij is.

Ze proberen je nog wel een worst voor te houden door een commissie van 8% te beloven maar wie trapt daar nu in?
Maargoed ik ga maar eens beginnen aan een scriptje om alle links van Otto.nl op "off" te zetten.
 

ouwesmurf

Nieuw lid
25 jan 2008
3.028
0
0
wfsidee.nl
#2
Met alle respect, fgielen, maar hier kon je op wachten. Blijkens de bijgeleverde commentaren bij de sales was al te zien dat er hier en daar geëxperimenteerd werd, maar met Wehkamp voorop kan de rest niet achterblijven.
Maak maar vast een scriptje voor nummer 3 gelijk. ;)

Blijkens de reakties in het nabije verleden, krijgen we de affiliatemarketing-collegae niet mee, dat hebben adverteerders, netwerken en mediaburo's ook gezien. Enige oplossing : eigen beleid maken.

Persoonlijk heb ik niet te klagen - in het verleden niet, en nu niet - over de afwikkeling van orders boven ? 500 en wanneer Otto 8% dooreen biedt ( er zijn betere ) , is dat ook niet slecht, alleen is hun conversie niet al te best.

Maar waar ik - net als bij Wehkamp - over stuiter is de mededeling nèt voor het einde van de maand, waarbij het effekt : direkte goedkeuring betekent ( althans bij M4N ) over 2 maanden je inkomsten, en dat wordt nu "even" verlengd met 45 dagen, een negatief effekt is.
M4N houdt geen unique selling point meer over, zal wel een bewuste keuze zijn geweest, in de EU wordt alles één.

Die verlenging overleven we wel.
De manier waarop, is een signaal voor de mate waarin de adverteerder / het netwerk betrouwbaar wil samenwerken.

We kunnen het ook positief benaderen : Obama en Rutten roepen in koor : "banen creëren moèt".
Awel, genoemde grootwinkelbedrijven, althans hun marketeers hebben hun baan wel veiliggesteld ....... met handwerk terug naar de tijden van Jurassic Park, kan nu nog ..... kaartjes + uitsluitend retourvlucht bij Groupon.... ;D
 
9 aug 2007
47
0
0
#3
Je moet netwerken en adverteerders op hun blauwe ogen geloven, wat betreft afhandeling van sales, maar het wordt steeds moeilijker.