Sale-Tracking Issues op te lossen?

9 feb 2010
66
0
0
nujij.org
#1
Zou er niet een pixel in de betaalbevestiging per email van een order geplaatst kunnen worden?

Als ik mijn email verzend zie ik wanneer deze ontvangen/gelezen/weggegooid zonder te lezen zijn. Dit is misschien even wat werk voor de merchant, maar volgens mij wel een waterdichte extra controle.

Zoiets zou toch bij alle merchants en netwerken haalbaar moeten kunnen zijn?
 
#2
Het is haalbaar om te zeggen tegen elke merchant dat met affiliate marketing gaat beginnen pas wordt toegelaten als men de volgende zaken in orde hebben!

en daar zit ook bij dat mensen automatisch als een betaling bij IDEAL of andere betaal mogelijkheden is gedaan AUTOMATISCH terug gaan naar een bedank pagina!


Is dit niet het geval! niet beginnen met affiliate marketing of aangeven bij de info... bijvoorbeeld met de tekst. Deze salesfunnel is niet 100% in orde!!!

Dan merken snel de merchants dat hun producten niet meer worden opgenomen! " we doen wat verkeerd?!"

Als mensen steeds gaan zeggen dit werkt niet en dit werkt niet.. Dan komt er nooit een standaard waarde naar boven. Dus we komen niks verder!

Een systeem waar merchants die het verkeerd doen in staan geregisteerd en standaard voor elke partij zodat iedereen er beter van wordt.

Graag jullie info
 
25 jan 2008
3.028
0
0
wfsidee.nl
#3
De reden dat je als consument in sommige gevallen niet op de bedankpagina terecht komt.

Bij betalingen wordt je verwezen naar je bank en "verlaat"je de webwinkel. Helaas wordt je na de betaling niet in 100% van de gevallen teruggestuurd naar de bedankpagina van de shop.
------------------------------------------------------------------------------
In praktisch 100% van de gevallen is het wel zo kan ik je zeggen.
Breder uitleggen is helaas lastig.

Sales zijn eenmaal gekoppeld aan een trackingpixel. Er is geen logischere plek dan deze te plaatsen op de bedankpagina aangezien er dan een betaling is geweest.

Verder zijn we zeer makkelijk in het keuren van leads. Niet geheel relevant voor dit onderwerp, maar affiliates krijgen bij ons vrijwel altijd uitbetaald, ook al zien wij als laatste cookie een (eigen) adwords advertentie. Dit komt zeer regelmatig voor. Heft het één het ander op? Ik denk het wel.
Ik denk het niet.
Wanneer een programmeur iets programmeert en gaande het programma vaststelt, dat er steken blijken te vallen, wordt het programma-kunstje herzien totdat het sluitend werkt.
Geef toe, bij de fiscus en de overheid werkt het niet, in de rest van de wereld is dit toch wel gangbaar.

Nadeel, script werkt wel aardig en nu moet er weer nagedacht worden en daar hebben we eigenlijk helemaal geen zin in. Niet alleen Mailorder niet, geldt ook voor andere adverteerders.
Welke betaalmogelijkheden heeft u? U kunt betalen middels creditcard, eenmalige machtiging, iDEAL, overboeking en u kunt betalen met PIN
Het mag logisch lijken, maar zijn wij alleen afhankelijk van het betaalmoment ? Er hoort een meetmoment bij het plaatsen van de order te zijn en een aanvullend moment bij afronden van de betaling.
Zou dat niet zo zijn, zullen wij nimmer verblijd worden met een sale die afgerond wordt met een gewone overboeking ipv iDeal.


En de koppeling met een Adwords-advertentie gaat bij mij ook niet de natuurlijke weg van hap - slik - weg.
Het feit dat een adverteerder het nodig vindt om 2 mediakanalen toe te passen, aff.marketing èn adwordscampagne , is op z'n minst niet uiterst slim maar voor het overige geheel eigen risiko. Adverteren in de Telegraaf èn op RTL4 is tweemaal kosten maken zonder te weten of de klant via 1 van beide kanalen binnenkomt.
Daarbij kun je met de Adwords-advertentie best wel een code meegeven.

Dit heft niets op, sowieso valt er weinig op te heffen, en is eigenlijk een onhandige koppeling. Wanneer het zo regelmatig voorkomt, kun je je afvragen waarom dan nog gekozen wordt voor de aff.marketing.

Ben het daarbij samen met anderen , in het bijzonder hier Xipe, eens , dat een testaankoop dubbel zwaar telt. Dubbel omdat we niet elke dag kunnen testen, doen we het een keertje en het gaat fout, geeft dat een indicatie dat het vaker fout gaat.
Affiliates zijn altijd in het nadeel, wij kunnen de tracking niet controleren, we kunnen de administratie niet controleren, zijn altijd afhankelijk van de betrouwbaarheid van de samenwerking. Dàt staat er op het spel. 8)
 
25 jan 2008
3.028
0
0
wfsidee.nl
#4
@Aart:
begrijp dit niet, voorgaande verhaal is nagenoeg geheel een reaktie op mailorder / fonq ,
waarom dan verplaatsen ? En dan ook nog binnen hetzelfde subboard ???
 
24 aug 2005
1.434
0
0
www.no-search.nl
#5
ouwesmurf zei:
@Aart:
begrijp dit niet, voorgaande verhaal is nagenoeg geheel een reaktie op mailorder / fonq ,
waarom dan verplaatsen ? En dan ook nog binnen hetzelfde subboard ???
Voorgaande verhaal gaat over Fonq en vanaf de afsplitsing gaat het over merchants in het algemeen en Ideal. Verder geen big issue toch? Dus vrolijk verder posten als je dat wil :)