Steekproeven

Status
Niet open voor verdere reacties.
S

SISPnl

Guest
#1
Hallo,

Ik ben nieuwschierig hoe jullie het doen met steekproeven, want het valt mij op dat er wel bezoekers zijn, maar die kopen dan weer weinig. Hoe doen jullie dat? steekproeven op kleine producten is geen probleem, maar even een vakantie boeken doe je niet zomaar of een andere grote aankoop als er geen andere mogelijkheid is.

Het valt en staat allemaal met vertrouwen, maar dat is bij mij een beetje aan het wegebben.

Herkennen jullie mijn bevindingen en hoe gaan jullie hiermee om?
 
25 jan 2008
3.028
0
0
wfsidee.nl
#2
omgaan met woorden, sisp nl, wanneer je je wilt laten vinden op het zoekwoord 'vakantie' krijg je alles op bezoek wat los en vast zit, maar meestal diegenen die iets willen weten over 'vakantie'.
Daarbij kan ik je troosten, want de concurrentie is dan dermate hoog, dat je site niet hoog genoeg komt om bezoek te trekken, dus dat lost zich automatisch op. Gaat even om het voorbeeld.

Moet je je afvragen wie je wèl wilt uitnodigen, diegenen, die in feite al bezig zijn met hun eigen 'call 2 action'.

En gegeven de concurrentie een iets kleinere doelgroep dan het woord 'vakantie',
helemaal de concurrentie schuwen is nu ook weer niet nodig, maar dan moet je nagaan van wie die
concurentie komt en of ze te verslaan zijn. Zit nog een boel werk in, met je 'vakantie'. ;)
 
S

SISPnl

Guest
#3
ouwesmurf zei:
omgaan met woorden, sisp nl, wanneer je je wilt laten vinden op het zoekwoord 'vakantie' krijg je alles op bezoek wat los en vast zit, maar meestal diegenen die iets willen weten over 'vakantie'.
Daarbij kan ik je troosten, want de concurrentie is dan dermate hoog, dat je site niet hoog genoeg komt om bezoek te trekken, dus dat lost zich automatisch op. Gaat even om het voorbeeld.

Moet je je afvragen wie je wèl wilt uitnodigen, diegenen, die in feite al bezig zijn met hun eigen 'call 2 action'.

En gegeven de concurrentie een iets kleinere doelgroep dan het woord 'vakantie',
helemaal de concurrentie schuwen is nu ook weer niet nodig, maar dan moet je nagaan van wie die
concurentie komt en of ze te verslaan zijn. Zit nog een boel werk in, met je 'vakantie'. ;)
Laat ik iets duidelijker zijn...

Ik heb de afgelopen weken een aantal steekproeven gedaan en daarvan is ruim de helft niet geregistreerd.
Als je dan het betreffende netwerk aanspreekt, dan komt het wel goed, maar dat houd dus in dat ik rond de 50% sales zou missen van buiten de steekproeven om, want ja, mijn steekproeven wijzen al uit dat het rond de 50% van de aankopen niet word geregistreerd.

Ik vind dat zorgwekkend en heeft niets te maken met mijn collega's die in de zelfde vijver vissen, want ik gun een ander ook een zakcentje. Trouwens is het niet om vakantie's, want dat was alleen een voorbeeld.
 
25 jan 2008
3.028
0
0
wfsidee.nl
#4
fase verderop dus.

Maar dan moet je even vermelden hoe je aan welke bezoekcijfers komt.

Er zijn namelijk legio mensen die alleen kijken naar de hits, die hun server-log bij houdt en dat is niet erg betrouwbaar. De wijze waarop netwerken spiderbots elimineren, kunnen we ook kort over zijn.
Zelfs de netwerken die van zichzelf roeptoeteren technisch de beste te zijn, zijn op dat vlak inaktief.

1 - Dus ..... van welke gegevens ga jij dan uit.

2 - We kennen zo langzamerhand al het verschijnsel Last cookie count LCC, dat speelt hier ook een rol

3 - Last but not least en een hedendaags gedrocht : Conversie Atributie.
2 en 3 zorgen ervoor dat affiliates weinig zicht hebben op het resultaat.

Bestrijden ? Leidt tot negativisme en depressies.
Kun je beter uitgaan van een zo goed mogelijk eigen click-registratie, zo zuiver mogelijk qua bots en dan van je adverteerder verlangen dat je per klik ( sales teruggerekend ) een zo goed mogelijk opbrengst ziet.
Zonodig de beoogde adverteerder daarmee confronteren, helpt dat niet, andere zoeken.
Dit is de enige oplossing omdat er voor ons geen transparantie in het vat zit. 8)
 
S

SISPnl

Guest
#5
ouwesmurf zei:
Maar dan moet je even vermelden hoe je aan welke bezoekcijfers komt.
Eigen registratie systeem in combinatie met ref. ID. zie ik wat eruit gaat, maar verder niet.

Zelfs de netwerken die van zichzelf roeptoeteren technisch de beste te zijn, zijn op dat vlak inaktief.
Het valt mij idd. wel op dat de ene beter is dan de andere. Vanmorgen ook een mail de deur uitgedaan, maar er waren bij die al in de telefoon hingen binnen 5 minuten en ik vind sommige er ook wat laks in, maar heb ik ook aan betreffende netwerk laten blijken.
 
S

SISPnl

Guest
#7
ouwesmurf zei:
Eigen registratie systeem in combinatie met ref. ID. zie ik wat eruit gaat, maar verder niet.
maar spiderbots exit ?
Spiderbots worden gedumpt in een andere file.

Er schiet zo nu en dan wel 1 door, maar dat is niet noemens waardig. Het word vaak onderschat, maar ik denk dat we wel een goed beeld hebben.

Netwerken zouden wat beter hun best moeten doen om dit te controleren, want daar zijn ze tenslotte ook voor.
 
W

Wim

Guest
#8
Steekproeven en netwerk
Zal even in het kort vertellen hoe het dit weekend ging.
Vrijdagochtend nieuwe campagne geplaatst.
Zelf steekproef gedaan en geen lead registratie.
Actie grotendeels gestopt en vrijdagochtend mail gestuurd naar netwerk.
Vrijdag niets gehoord verder en toen was het pinksteren.
Dinsdag gebeld, zou uitgezocht worden.
Eerste mail terug de vergoeding gaat omhoog. Leuk, maar dat vroeg ik niet. Ik wil weten waarom de lead niet geregistreerd word.
Volgende mail, je hebt wel kliks maar geen leads. Anderen wel!
Stuur opnieuw mail dat ik zelf een lead gedaan heb die niet geregistreerd is.
Krijg terug dat een aantal links niet werken maar deze ene wel.
Die ene gebruik ik al dus dat zal het probleem niet zijn.
Doe op dat moment nog een test weer geen registratie
Krijg dan uiteindelijk een mail, we hebben het getest het werkt inderdaad niet.
We gaan het meteen oplossen.
2 uur later een antwoord op de mail van vrijdag, die werd dus door een ander behandeld.
Daarin stond: Alles werkt normaal vertel even precies wanneer je de lead deed, dan kijken we het na.
Er wordt intern dus ook niet echt gecommuniceerd en het probleem bestaat niet tot ik het bewijs ook bij deze persoon. Waarom testen ze zelf niet meteen?
We zijn nu al weer bijna 24 uur verder en het werkt nog niet.
Vreemde dingen zijn: in eerdere mail waren er andere die wel lead registraties hadden. Kan dus niet want het werkt gewoon niet. De statistieken moeten toch vele kliks laten zien zonder lead. Zit hier dan geen automatische trigger achter?
En in de laatste mail schreven ze dus dat het niet werkt maar ook dat niemand anders hierover klaagt....
 
S

SISPnl

Guest
#9
Wim zei:
En in de laatste mail schreven ze dus dat het niet werkt maar ook dat niemand anders hierover klaagt....
Dat hoor ik dus ook heel vaak en wilde het daarom ook aanzwengelen.
Maar netwerken verdienen er ook aan en het zou toch ook in hun belang zijn dat ze er wat meer aan doen. Uitzonderingen daar gelaten, maar de meesten mensen die er werken kijken naar het salaris wat ze aan het eind van de maand op de rekening hebben staan en verder niet.

Meteen aan de telefoon hangen zit er bij de meesten niet in en die het doen zijn ook super (zelfs 3 maanden lang in een hoger segment geplaats door een adverteerder). Actie ondernemen zou ze niet misstaan. En als ze dan wat doen, laat het ons gewoon weten (kan in de zelfde nieuwsbrief die ze de deur uit sturen). Kweekt vertrouwen en bedrijven die het echt bond maken eruit knikkeren.


Ik heb de netwerken waar ik niets van het gehoord daarom ook een flinke veeg uit de pan gegeven en er staat nu weer 1 op de nominatie. Het word ons aan alle kanten al moeilijk gemaakt en als de netwerken ook niet goed voor ons zorgen is dat niet best.

Zou wel fijn zijn als ze ook eens wat meer van hun laten horen dan alleen maar het zelfde riedeltje af te spelen (de netwerken).
 

elja

Nieuw lid
16 aug 2009
535
0
0
#10
Ik sta er ook vaak van te kijken dat ik blijkbaar de enige ben die meldingen doet.
(of is dat een standaard antwoord??)

Bijvoorbeeld van websites die omgegooid zijn waarbij alle URL´s veranderd zijn. Geen melding van wijzigingen site. Aangeboden standaardlinks binnen netwerk werken ook niet. Deelplinks die ik vaak gebruik ook niet.
Ik heb dit regelmatig bij de hand gehad.
Wanneer ik er achter kom, vraag ik me vaak af hoe lang geleden die website al omgegooid is.

Ik heb ook al vaker meegemaakt dat bij een nieuwe aangekondigde campagne het zaakje niet werkt. Wordt dan blijkbaar totaal niet getest???????

Verder kan een netwerk statistieken aan sales/leeds gekoppeld kunnen hangen, met enigszins intelligente programmatuur die significante dalingen van sales/leads zou kunnen opmerken.
En naar aanleiding van iets dergelijks onderzoek zou kunnen doen.
Maar blijkbaar totaal niets van dit alles.

Dat verbaast mij telkens weer.
 
25 jan 2008
3.028
0
0
wfsidee.nl
#11
@siospnl:
Er schiet zo nu en dan wel 1 door, maar dat is niet noemens waardig. Het word vaak onderschat, maar ik denk dat we wel een goed beeld hebben.
Ik kan je melden, dat mijn lijst van spiderbots nog steeds weer nieuwe rakkers laat zien .....

@Wim:
En in de laatste mail schreven ze dus dat het niet werkt maar ook dat niemand anders hierover klaagt....
Jij loopt ook al een paar dagen langer mee , naar mijn indruk moet je eigen verhaal een soort 'deja vu' effekt hebben, repeterend.

@Elja:
En naar aanleiding van iets dergelijks onderzoek zou kunnen doen.
't zou kunnen, als ze zouden willen.

Wie van ons heeft ooit in de praktijk bij een netwerkbedrijf gewerkt ?
Heb wel bij andere bedrijven gewerkt, wat me is bijgebleven is dat de onderste laag volgaarne zijn/haar mond houdt, lager kader filtert als grootste hobby, hoger kader is vaak net even onvoldoende van onderaf geïnformeerd, en de toplaag ziet alleen de successen , oftewel en echt niet negatief bedoeld : omgekeerde zwaartekracht waardoor je aan de top komt.
Wat is uiteindelijk de doelstelling van het netwerk : adverteerders pleasen , ok , moet je wel een achterland aan affiliates hebben. 20% zorgt voor 80% omzet, dus daar gaan de spiegeltjes en de kralen naar toe. Klaar, opgelost.

Wil je overleven, moet je zorgen dat je bij die 20% komt. De tijd die je verliest aan doublecheck, besteden aan omzetgroei en dat kan alleen maar door een fictieve eindopbrengst te checken en verder dóór met die banaan.
At the end gaat het uiteindelijk om het aantal kliks wat er op je konto komt te staan, er staat geschreven 'vermeniguldigt u' , dus x klikvergoeding = minimale commissie.

Voldoet een adverteerder daar niet aan, 1 kans om te verbeteren, daarna indien nodig inwisselen en opnieuw. Imho hebben we geen andere - werkbare - keus. 8)
 
S

SISPnl

Guest
#12
elja zei:
Ik sta er ook vaak van te kijken dat ik blijkbaar de enige ben die meldingen doet.
(of is dat een standaard antwoord??)

Bijvoorbeeld van websites die omgegooid zijn waarbij alle URL´s veranderd zijn. Geen melding van wijzigingen site. Aangeboden standaardlinks binnen netwerk werken ook niet. Deelplinks die ik vaak gebruik ook niet.
Ik heb dit regelmatig bij de hand gehad.
Wanneer ik er achter kom, vraag ik me vaak af hoe lang geleden die website al omgegooid is.

Ik heb ook al vaker meegemaakt dat bij een nieuwe aangekondigde campagne het zaakje niet werkt. Wordt dan blijkbaar totaal niet getest???????
Als ik wat omgooi test ik het gelijk. Mocht het niet werken gaat er een mailtje naar het netwerk en de adverteerder. Mocht dat niet werken zoek ik een concurrent op en gooi de adverteerder eraf.

Misschien moeten we wat meer met de vuist op tafel slaan bij de netwerken die er een potje van maken. Van mij part in een appart forum gedeelte, zoals de VIP Room besteden aan dit soort dingen, want het gaat om geld en als het om geld gaat is niemand te vertrouwen heb ik ondertussen wel geleerd.
 
S

SISPnl

Guest
#13
ouwesmurf zei:
@siospnl:
Er schiet zo nu en dan wel 1 door, maar dat is niet noemens waardig. Het word vaak onderschat, maar ik denk dat we wel een goed beeld hebben.
Ik kan je melden, dat mijn lijst van spiderbots nog steeds weer nieuwe rakkers laat zien .....
Ja, idd. maar die gaat gelijk in de andere file en daarmee word ook gelijk duidelijk dat er bots/scriptjes naar lekken zoeken in je pagina. Gelukkig word dat bij ons wel aardig geblokkeerd. En dat is een bijkomend voordeel als je dat een beetje in de hand hebt.

Maar goed, de steekproeven gaan door en zou toch wel graag willen weten hoe jullie het doen met grote bedragen? Anders zou je die websites nooit kunnen controleren...
 
S

SISPnl

Guest
#14
Het is dus wel duidelijk dat het niet helemaal zo werkt zoals het zou horen :-\

Misschien een forum deel met meldingen van steekproeven die niet geslaagd zijn, maar dat is aan Aart en Sjoerd natuurlijk. Ik vind het wel belangrijk dat we ons wat meer laten zien en dat we ons niet laten bezodemieteren.

Zoals zo vele hier steek ik heel veel tijd in mijn websites en als ik dan tot de ontdekking kom dat er soms de boel een beetje word belazerd, dan is dat een onplezierige ontdekking.

Het gaat vaak ook goed en dat moeten we niet vergeten, maar de ontdekking die ik nu gedaan heb vind ik wel het uitzoeken waard. Ook zou ik van de netwerken wel eens willen weten wat zij eraan gaan doen om deze toch schokkende getallen terug te dringen, want die horen we nu geen 1 van allen.

En de leugens dat het maar een paar zijn is niet genoeg, want er zijn vermoedelijk maar een paar die een steekproef doen.


Het is en blijft een kwalijke zaak, maar ja.... als het om geld draait...
 
25 jan 2008
3.028
0
0
wfsidee.nl
#15
Ook daar is aan gedacht, sisp nl:
het board heet : Issues met Campagnes en Trackingissues
alleen, samen met het board "Drama Campagnes" ( is er ook ), word je er niet vrolijk van. :-\

En dat heeft weer effekt naar je creativiteit, je werklust, de basis om omzet te maken, tenminste, zo werkt het bij mij. Daarom heb ik het nalopen van dat soort zaken gedelegeerd aan mijn eega . Probleem opgelost ( tenminste, totdat ze dit leest ) ;D
 

Gumtree

Nieuw lid
13 apr 2008
178
0
0
#16
Het zou de netwerken sieren om bij elke campagne te melden wanneer er een sale geregistreerd is, dat kan dmv een stoplicht systeem. Dus rood is afgelopen 7 dagen geen transactie, oranje de afgelopen dagen geen transactie en groen alles oké. (ook leuk, ik ontving vandaag van de Duitse Tradetracker een overzicht met de best presterende campagnes)

Ik heb een campagne lopen van een reisboer, staat samen met de campagne van de concurrent op een site. Beiden bieden het zelfde qua aanbod aan... echter reisboer 1 doet helemaal niks (verkeer is +10%) van reisboer 2. Reisboer 2 converteert echter wel als een gek.

Tot twee keer toe een vraag gesteld over de registratie van sales bij het netwerk beide keren een antwoord dat het allemaal positief is en dat alles werkt. Toch blijf ik dit vreemd vinden. Maar om nu even een reisje a 500 euro te boeken om een steekproef uit te voeren gaat mij even te ver.

Heb n.a.v. dit topic wel besloten om reisboer 1 vanaf morgen van de site te verwijderen en reisboer 2 beter te presenteren.
 
S

SISPnl

Guest
#17
Ik heb ook 2 reisboeren waar de ene wel alles goedkeurd en de andere niks.

Het is idd. moeilijk om een steekproef te doen bij een reisboer, maar als ik een vakantie neem, doe ik het wel gelijk als steekproef.

Ik word wel een beetje zoetsappig dat er niet een netwerk is die reageerd en mee wil denken om zo het probleem eigen te maken. Daarnaast is het zo 1 juli (maand nog) en dan is de cookiewet ook een feit.. En dan? kunnen we dan helemaal naar onze centen fluiten???

Als je een grote affiliateboer (netwerk) bent dan zou het sieren wat meer actie te ondernemen, dan te roepen wij hebben de grootste bedrijven (die ondertussen alleen hun eigen zakken vullen).

Als ik aan het eind van de middag geen e-mail of telefoontje heb gehad, dan ga ik met naam en toenaam in het deel van de betreffende netwerk mijn vuilewas buiten hangen. Ben er ondertussen wel klaar mee.
 
S

SISPnl

Guest
#18
SISPnl zei:
Als ik aan het eind van de middag geen e-mail of telefoontje heb gehad, dan ga ik met naam en toenaam in het deel van de betreffende netwerk mijn vuilewas buiten hangen. Ben er ondertussen wel klaar mee.
En ja hoor 10 minuten later mail:
"Er vanuit gaande dat de tracking van ******* werkt moet er dus iets anders mis zijn gegaan tijdens uw testbestelling. Wellicht heeft u third party software welke conflicterend werkt of zijn er andere instellingen waardoor deze sale is ?gemist?."
Dit houd in dat er dus 50% gewoon als gemist word gezien?
Krijgt een vervolg....
 

PJ

Nieuw lid
28 feb 2008
1.417
0
0
#19
SISPnl zei:
als de netwerken ook niet goed voor ons zorgen is dat niet best.
Wat een heerlijk naïeve gedachte, dat de netwerken goed voor ons zouden zorgen. En dat ondanks al je negatieve ervaringen. Je zou toch langzamerhand kunnen concluderen dat de netwerken net als iedereen vooral goed voor zichzelf zorgen.

Uiteraard hebben de netwerken er ook belang bij dat sales worden geregistreerd, maar dat belang ligt toch iets anders dan dat van een affiliate. De zorg van een affiliate is dat de kosten van de website en van de betaalde bezoekers zich in winst vertalen.

Voor de netwerken zijn de bezoekers gratis, dus dat is hun zorg niet. Zij hebben heel andere kosten die ze in winst om willen toveren. Dat ook de laatste sale wordt geregistreerd hoeft helemaal hun belang niet te zijn, als dat voor extra kosten aan hun kant zorgt. Zij kunnen ook prima floreren als ze hun sales met de Franse slag bijeen harken. Zolang de affiliates niet massaal weglopen blijven ze toch verzekerd van een stroom gratis bezoekers.

Ik heb overigens bewondering voor de inzet waarmee je steekproeven uitvoert en netwerken blijft benaderen. Zelf begin ik daar niet meer aan: ik kan op een andere manier veel meer verdienen dan wat al die frustrerende contacten opleveren. Ik meet eenvoudig wat een campagne oplevert en op basis van behaalde resultaten (en een resultaat is pas een resultaat nadat de opbrengst op mijn rekening is bijgeschreven!) wordt bepaald welke campagnes worden getoond en op welke positie.

Presteert een campagne ondermaats dan verdwijnt die automatisch. Ik krijg wel een melding, zodat ik eventueel actie kan ondernemen als ik denk dat iets (voor mij!) simpel is op te lossen. En loopt een campagne via een netwerk, dan kan die evt. een tweede kans krijgen via een ander netwerk. Uiteraard wel vanaf een lage startpositie.

Ook de overall performance van de netwerken wordt gemeten. Van netwerken die ondermaats presteren nemen we afscheid, hoe aantrekkelijk een nieuwe campagne die ze aanbieden ook is. Netwerken krijgen pas een herkansing nadat we betrouwbare berichten hebben gelezen dat ze hun zaakjes inmiddels wel op orde hebben. Maar dat is zeker geen kwestie van maanden maar eerder van jaren.

Op wat voor manier merchants en netwerken hun zaakjes op orde hebben is iets waar ik me helemaal niet in wil verdiepen: ik meet hun performance en daarmee is voor mij de kous af. Trekken aan dode paarden is geen hobby van me. Ik steek mijn energie liever in partners die wel goed presteren en overleg over hoe zij zaken kunnen aanleveren en implementeren (doorgaans zijn het merchants waarmee we rechtstreeks zaken doen) opdat wij de conversie kunnen verhogen. Dat levert niet alleen meer op maar het is ook inspirerender en scheelt een hoop frustratie: je hebt ineens te maken met mensen die het spelletje wel serieus nemen.
 
18 mrt 2008
341
0
0
www.showbizzsite.be
#20
Er gebeuren zeker en vast fouten bij de tracking. Helaas zorgt het vaak voor eindeloze discussies die - zoals PJ het schrijft - minder opbrengen dan de energie die je erin stopt. Ik ga er net als PJ van uit dat wat er op mijn bankrekening verschijnt telt. Steld dat ik 100 sales zie passeren en er worden er 40 afgekeurd, dan komt dat de eerste keer hard aan maar als je dan merkt dat je iedere maand bvb 60 goedgekeurde sales hebt aan een mooie vergoeding, dan maken al die vele kleintjes één groot geheel.
Wat een programma over het algemeen presteert is belangrijk. Ongetwijfeld gaan er veel leads en sales verloren, dat lijkt me zelfs logisch. Geen enkel systeem is perfect en er zijn altijd factoren die één en ander kunnen beïnvloeden.
Technische steekproeven doe ik dus niet, ik probeer wel regelmatig wat nieuwe adverteerders uit want je weet nooit dat iets goed gaat scoren. Iedereen heeft zijn eigen manier van werken, denken, interpreteren. Doe gewoon waar je jezelf goed bij voelt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.