Deel deze ervaring, lijkt de laatste tijd weer dramatisch te zijn.. En ja, ik ben - helaas - dezelfde overweging te maken om campagnes naar concurrenten te verhuizen. Waarom nog niet per direct? Stiekem vind ik de tripjes toch wel heel gezellig ;D Nog even 1,5 maand wachten dus, en ze daarmee nog de kans te geven e.e.a. te verbeteren.
Praktijkvoorbeeldje afgelopen week:
- Mail naar chanelmanager X (Daisycon) de deur uit.
- Na 48u nog geen reactie, ook geen auto-responder oid.
- Bel naar Daisycon en krijg te horen dat hij op vakantie is, maar er is een vervanger aangewezen. Helaas even in bespreking, maar zou teruggebeld worden. Prima, ik wacht wel.
- Eind v/d dag nog geen telefoontje gehad, dus nog een keer achteraan gebeld. Meneer niet bereikbaar, dus ik om mailadres gevraagd.
- Direct mail gestuurd.
- Nu, ruim een week later, van beide heren geen reactie gehad.
Je zou dan denken dat het ticket systeem misschien beter werkt.. M'n laatste ticket-geschiedenis is van begin febr, waarbij ik binnen een dag een "uw ticket is doorgestuurd, mijn collega zal op korte termijn uw ticket behandelen" kreeg. Sindsdien radiostilte.
Om ook even de andere kant te belichten, neem voorbeeld Zanox. Heb daar momenteel weinig campagnes draaien (en dus weinig omzet), maar de chanelmanagers zijn evengoed pro-actief bezig. Heb ik een vraag, zijn ze direct aanspreekbaar. Hebben ze tips voor me of komen er passende campagnes bij, laten ze me dit weten en melden ze me indien nodig aan. Zanox, top! Op moment dat ik tot "verhuizen" over zou gaan, gaat daar zeker e.e.a. heen.
Daisycon, jullie hebben een sterk netwerk en goede incentives om affiliates te binden, maar op een gegeven moment zijn de incentives niet voldoende, dus doe er wat aan!