Support (metname communicatie) Daisycon moet BETER!

12 feb 2009
10
0
0
#1
Ik stoor me soms mateloos aan de slechte communicatie tussen Daisycon en affiliates. Soms is het zelfs onmogelijk om met een channelmanager in contact te komen. Op dit sta ik zelfs op het punt op te stappen als affiliate bij Daisycon, omdat de communicatie zo slecht gaat. Metname bij de telecom loop ik bij Daisycon tegen een muur op.

Zijn er meer mensen die dit probleem hebben of dit ervaren?
 
22 apr 2006
810
1
18
inspiredmedia.nl
#2
Re: Support Daisycon moet BETER!

affiliatelive zei:
Ik stoor me soms mateloos aan de slechte communicatie tussen Daisycon en affiliates. Soms is het zelfs onmogelijk om met een channelmanager in contact te komen. Op dit sta ik zelfs op het punt op te stappen als affiliate bij Daisycon, omdat de communicatie zo slecht gaat. Metname bij de telecom loop ik bij Daisycon tegen een muur op.

Zijn er meer mensen die dit probleem hebben of dit ervaren?
Ik zit in een andere branche, maar ben juist hartstikke tevreden over de communicatie van Daisycon en haar affiliates. Wellicht een algemeen emailadres van Daisycon gebruiken, of even bellen?
 
12 feb 2009
10
0
0
#3
Ik ben wel tevreden over de support m.b.t. tijdschriften en boeken.
Maar bij telecom loopt het compleet vast.

Ik kan bellen tot ik een ons weeg, er wordt niet teruggebeld of gemaild.
 

willem

Nieuw lid
9 jun 2007
298
0
0
www.emarky.nl
#4
Deel deze ervaring, lijkt de laatste tijd weer dramatisch te zijn.. En ja, ik ben - helaas - dezelfde overweging te maken om campagnes naar concurrenten te verhuizen. Waarom nog niet per direct? Stiekem vind ik de tripjes toch wel heel gezellig ;D Nog even 1,5 maand wachten dus, en ze daarmee nog de kans te geven e.e.a. te verbeteren.

Praktijkvoorbeeldje afgelopen week:

- Mail naar chanelmanager X (Daisycon) de deur uit.
- Na 48u nog geen reactie, ook geen auto-responder oid.
- Bel naar Daisycon en krijg te horen dat hij op vakantie is, maar er is een vervanger aangewezen. Helaas even in bespreking, maar zou teruggebeld worden. Prima, ik wacht wel.
- Eind v/d dag nog geen telefoontje gehad, dus nog een keer achteraan gebeld. Meneer niet bereikbaar, dus ik om mailadres gevraagd.
- Direct mail gestuurd.
- Nu, ruim een week later, van beide heren geen reactie gehad.

Je zou dan denken dat het ticket systeem misschien beter werkt.. M'n laatste ticket-geschiedenis is van begin febr, waarbij ik binnen een dag een "uw ticket is doorgestuurd, mijn collega zal op korte termijn uw ticket behandelen" kreeg. Sindsdien radiostilte.

Om ook even de andere kant te belichten, neem voorbeeld Zanox. Heb daar momenteel weinig campagnes draaien (en dus weinig omzet), maar de chanelmanagers zijn evengoed pro-actief bezig. Heb ik een vraag, zijn ze direct aanspreekbaar. Hebben ze tips voor me of komen er passende campagnes bij, laten ze me dit weten en melden ze me indien nodig aan. Zanox, top! Op moment dat ik tot "verhuizen" over zou gaan, gaat daar zeker e.e.a. heen.

Daisycon, jullie hebben een sterk netwerk en goede incentives om affiliates te binden, maar op een gegeven moment zijn de incentives niet voldoende, dus doe er wat aan!
 
12 feb 2009
10
0
0
#5
Vanmiddag maar eens contact opgenomen via het ticketsysteem van Daisycon.
Met enige spoed is er contact opgenomen met de channelmanager.
Mailtje was netjes verzorgd en binnen een uur ontving ik dan eindelijk een mailtje van de channelmanager.

Mijn persoonlijke mening is dat je sommige zaken ook telefonisch moet kunnen overleggen. Helaas staat niet iedere manager hier positief tegenover. Soms kun je bepaalde zaken per telefoon veel beter duidelijker maken en veel beter duidelijk maken (emotioneel aspect) wat het probleem is. Laat ik er ook duidelijk bij zeggen dat ik heel goed weet dat Daisycon wil voorkomen dat jan-en-alleman gaat lopen bellen. Al zou een supportlijn niet overbodig zijn, maar helaas heeft geen een affiliatebedrijf dat (zal wel te duur zijn).

De channelmanager van het onderdeel waar ik veel mee te maken heb (telecom) is helaas vaak weg van zijn plaats of is praktisch altijd in bespreking. Tegen mij werd ook continu gezegd dat dat de betreffende channelmanager in bespreking was, dat kan gebeuren, in zo'n geval laat ik gewoon even een kort bericht + telefoonnummer achter. Maar helaas, er is geen enkele keer teruggebeld. Misschien dat sommige managers niet helemaal begrijpen dat dit kan zorgen voor nogal wat "frustratie" in de zin van "het gevoel krijgen niet serieus genomen te worden".

Mijn persoonlijke mening is dat ondanks dat een manager het enorm druk heeft, je altijd wel even 5 minuutjes tijd kunt maken. En is het niet meteen dezelfde dag, dan even de volgende dag. Dat is een stukje interesse die je kunt tonen in je affiliates. Dat werkt meteen ook sociaal psychologisch , want een affiliate voelt zich serieus genomen. Maar helaas sommige managers nemen daar nu eenmaal gewoon geen tijd voor of verkiezen schriftelijk contact altijd boven telefonisch contact en maken al snel het excuus dat ze het nu eenmaal druk hebben. Echter wordt bij die uitspraak vergeten dat een affiliate (danwel bedrijf) het ook enorm druk kan hebben, maar toch erg veel tijd inversteert in het adverteren voor merchants van een affiliatebedrijf.

Mijn probleem is gelukkig nu opgelost (op een nette manier), ik vind het alleen jammer dat je vaak met een lange omweg problemen moet zien op te lossen weinig of geen hulp. Dat demotiveert het adverteren voor merchants soms behoorlijk. Hopelijk dat dit in de toekomst (weer) beter en sneller gaat worden.
 
2 sep 2008
51
0
0
www.gaincom.nl
#6
Persoonlijk geen problemen mee, in het verleden wel met het ticketsysteem welke ik sindsdien dus niet meer gebruik.
Channel Finance en "Elektronica, Health & Sports, Media" altijd prima bereikbaar!

Frank
 

mdobro

Actief lid
12 sep 2005
2.377
0
36
www.daisycon.com
#7
@ affiliatlive,
Jammer dat het misgegaan is goed dat het nu opgelost is.
We vinden juist een goede service en een open bedrijf erg belangrijk. In de afgelopen maanden hebben we de helpdesk geheel nieuw ingedeeld en nieuwe procedures opgezet om bragen zo snel mogelijk op te lossen. Daarnaast hebben we een operation manager aangenomen die juist de efficiƫntie en de kwaliteit van de dienstverlening moet optimaliseren.
Als laatste punt gaan we nu ook een formele escalatie procedure in het leven roepen, zodat je met je grieven sneller op het hoogste niveau terecht kunt komen. Uiteraard kun je me ook gewoon een email sturen ;>)).

Problemen zullen echter van alle dag blijven, mensen gaan op vakantie, worden ziek moeten issues oplossen. Hier hebben we binnen ons bedrijf altijd fall backs voor maar dat garandeert niet dat ALLLES altijd vlekkeloos verloop, daar waar gewerkt wordt worden fouten gemaakt. En in het algemeen werken wij hard en veel en maken dus noodgedwongen veel fouten. (uiteraard zo min mogelijk).

Rest mij een excuus namen daisycon als het niet geheel volgens plan is verlopen, het gaat niet langs ons heen, we proberen het echt te verbeteren, daar waar het beter kan.

@ wilco
mail me even waar het over gaat...