Total Wellness Assen - SLIMgel / SLIMcaps

25 jan 2008
3.028
0
0
wfsidee.nl
#1
Had plannen met het artikel, maar toch eerst even een testorder plaatsen. Orderdatum, betaaldatum : 07 oktober 2009 middels iDeal met orderbevestiging per mail.

Landingspagina : http://www.slimgel.org/ van het bedrijf Total Wellness Assen bv te Assen
de pagina belooft : levering binnen 48 uur.
campagne via netwerk : Daisycon en mediaburo : JayBD te Assen.

op 13 oktober 2009 ( zijn dan 4 werkdagen verstreken ) de indruk gekregen dat het met die 48 uur niet goed komt, mailtje gestuurd naar Daisycon met de vraag of zij enig idee hebben omtrent de werkwijze van deze adverteerder. Daisycon heeft in deze kwestie pro-aktief meegewerkt.

op 14 oktober 2009 het mediaburo per mail laten weten dat de test-order als mislukt moet worden beschouwd en verzocht om er bij de adverteerder op aan te dringen de order terug te draaien, impliceert teruggaaf van het betaalde. Uiteraard gebaseerd op de regels rond kopen op afstand èn de voorwaarden van dit bedrijf, die overigens op de landingspagina "aangevinkt" moet worden, hoewel ze niet getoond worden danwel ter beschikking gesteld.

Misschien te snel met de conclusie geweest ? 48 uur is 2 werkdagen en niet 4. Dan ga je dus op z'n minst een telefoontje doen, meermalen : wordt niet opgenomen met de gegevens van de webpagina. Dan probeer je te faxen : nummer geeft geen antwoord is de faxrespons, resteert nog de antieke postduif, dus brief gezonden : tot op dit moment nog geen reaktie. Maar wanneer telefoon en fax al niet benut worden door de firma, lijkt aflevering een wonder nodig te hebben. En dat kan je klanten dus ook overkomen !

Gaat het dan om een exotisch artikel dat per ezel vanuit de Himalaya wordt opgehaald ? Neu, wordt geleverd door Bloem Natuurprodukten in Winschoten ( ook "naast de deur" )

Betreffende adverteerder TWA zit in Assen in een pandje met nog meer bedrijven, zoals de Q-groep.
***********

Het lijkt erop dat TWA een "vlag" is, een label, waar anderen achter aktief zijn. En in zo'n situatie verdwijnt mijn geduld helemaal. Dus : terugdraaien van de order. Hierbij is natuurlijk duidelijk dat de rechtspersoon Q-groep hier buiten staat. TWA is als bv een afzonderlijke rechtspersoon, waar mogelijk merkwaardige verwantschappen rondom tot uiting komen.

Er is nog een aantal keren mailoverleg geweest met genoemd mediaburo, waarin ook bevestigd is dat de adverteerder op de hoogte is. Uiteindelijk heeft Daisycon op 11 november 2009 nog eens kontakt opgenomen : "heb ik begrepen dat er contact is geweest met de adverteerder. Deze gaf aan dat de gelden zijn terug gestort". Helaas, Vrijdag de 13e november 2009 om 21:00 uur met de vreugden van het internetbankieren : een afstand van 15 kilometer kon in het internet-tijdperk sedert 7 oktober 2009 zowel qua aflevering, als enige schriftelijke reaktie en als terugbetaling niet overbrugd worden. Zullen we het over excuses maar niet hebben.

Tijd om de collegae te informeren, campagne is een drama geworden en wat mij betreft na de testorder al geëindigd. Investeren zou weggegooid geld zijn. Inderdaad ............ niet SLIM.
:mad:

Edit mod:
Deel over Q-groep is weggehaald. Dit bedrijf is momenteel op geen enkele manier meer betrokken bij TWA. Weggehaald omdat dit nu misleidende informatie is en schadelijk voor TWA.
 
J

Joya

Guest
#2
Complimenten voor je bericht.

Vrijdag de 13e
Wie weet is dit de boosdoener :)

Maar even zonder onzin; het is best erg ja en ik ben het niet eens met die thuiswinkel/org geval maar dit soort winkels zijn slecht, niet alleen moet je wachten op je bestelde product; bedenk eens hoe lang het moet duren voordat je je provisie krijgt (of een keuring)...
 

ram

Nieuw lid
4 feb 2009
182
0
0
#3
@ouwesmurf
Total Wellness Assen bv te Assen
Misschien zijn ze toch niet zo total wellness meer en is de krediet crissis toegeslagen

Of heb je onder tussen al je geld terug :mad:
 

7IP

Nieuw lid
8 dec 2007
461
0
16
www.7ip.nl
#4
Bedankt voor je signalering.... ik zit toevallig in Assen vandaag. Moet ik je geld even ophalen ? ;D

Marcus / 7IP
 

ouwesmurf

Nieuw lid
25 jan 2008
3.028
0
0
wfsidee.nl
#5
Dank voor je aanbod, Marcus.

Ze hebben overigens op dat pandje geen herkenbaar naambord, de werknemers van bedrijven in hetzelfde pand weten van hun bestaan en waren bereid om persoonlijk af te geven post op het juiste werkburo te deponeren, maar waar via Daisycon de bemiddelaar / mediaburo doorgaf dat de adverteerder het bedragje had overgemaakt ..... dus niet.

Drie tientjes is niet wereldschokkend, maar de betrokken bedrijven ( TWA bv) leggen hier bepaald wel hun visite-kaartje neer.
Het geeft maar weer eens aan, dat netwerk bedrijven niet checken op betrouwbaarheid, maar zeker dat wij eigenlijk onze bezoekers moeten beschermen tegen dit type bedrijven : adverteerder en bemiddelend mediaburo.

Inkasseren en niet leveren cq terugbetalen heeft een bepaalde naam in Nederland. Internet blijkt maar weer een echte afspiegeling van de gewone maatschappij.

Wat ik dan dus niet van Daisycon begrijp, is dat ze de campagne nog steeds aanbieden, anno vandaag. ???

Edit mod: Naam betrokken bedrijf teruggebracht naar TWA. Andere genoemde bedrijf is niet verantwoordelijk voor afhandeling van de orders en geldstromen van TWA.
 

ouwesmurf

Nieuw lid
25 jan 2008
3.028
0
0
wfsidee.nl
#6
Geplaatst door: ouwesmurf geplaatst op: November 13, 2009, 21:54:04
campagne via netwerk : Daisycon en mediaburo : JayBD te Assen.

Daisycon heeft in deze kwestie pro-aktief meegewerkt.
Neem deze ( doorgehaalde ) uitspraak terug.
Gedurende een mailwisseling (04-12-2009) waarin ik de nog immer aangeboden campagne aan de orde stelde, werd als reaktie gegeven "
Los van het feit dat overal fouten gemaakt worden treden wij niet op als consumenten waakhond.
Uiteraard hebben we wel ethische normen tav met wie we zaken doen. In dit geval lijken deze niet te zijn overschreden.
"

Du moment dat ik de provisieregeling aan de orde stelde waarbij Daisycon het betalingsrisiko overneemt ( en daarbij aangaf dat mijn ethische normen voor hebben geschreven om Daisycon vroegtijdig in kennis te stellen van het vermoeden van oplichting = "niet leveren waar de betaling is ontvangen") werd kort daarna de campagne op "uit" gezet zonder nader antwoord.

"kan toeval zijn, een tragische samenloop van omstandigheden wellicht":

publikatie dd 03 januari 2010 website Kamer van Koophandel :
Naam: TotalWellness Assen B.V.
Vestigingsadres: Postbus 399
Vestigingsplaats: 9400AJ Assen
KvK-nummer: 02096830
Soort Inschrijving: Rechtspersoon
Status: Faillissement
Niet eens een drama campagne. Het gaat ook niet over een vermogen. Het gaat over onvermogen.

Het toont aan dat netwerk-bedrijven onvoldoende zicht hebben op adverteerders, contact hebben met adverteerders, en zeker onvoldoende naar affiliates daarover communiceren. Sedert 04-12-2009 niets meer vernomen, conclusie: eenrichtingsverkeer. :(
 
B

Beachboy

Guest
#7
Smurf, bedankt voor je bericht en inzicht.
Toch weer iets om eens over na te denken.

Ik denk dat dit illustratief is voor het niveau waarop een groot aantal netwerken actief is.
Ook al proberen ze ons vaak van het tegendeel te overtuigen, het knikker tijdperk is men slechts recent ontstegen.
 

ouwesmurf

Nieuw lid
25 jan 2008
3.028
0
0
wfsidee.nl
#8
Hi Beachboy,

Wat mij bij het genoemde netwerk vooral dwars zit : de mailwisseling via dit forum vond plaats op 4 december 2009, het faillissement is uitgesproken op 24 november 2009. Wanneer een bedrijf een antwoord geeft en ruggespraak houdt met de medewerkers, had dit bekend kunnen zijn, Staatsblad publikatie was van 26 november 2009. Dat leest geen hond dagelijks, maar met de bekende informatie van mijn kant, had dat wel gekund/gemoeten.

Over kennis van zaken : heb vanavond de curator maar even geïnformeerd omtrent de nog steeds aktieve website, waar geïnteresseerden nog steeds hun - in dit geval - bodemloze giften kwijt kunnen. Neem aan dat de tracking bij het netwerkbedrijf nog in takt is ;D
 
B

Beachboy

Guest
#9
Het is natuurlijk geen uitzondering dat een bedrijf failliet gaat, tegenwoordig schering en inslag.
Al valt het met de internet bedrijven gelukkig wel mee.

Ik kan mij ook voorstellen dat het vrijwel onmogelijk is te verlangen dat de netwerken als een orakel van Delphi dit van tevoren kunnen voorspellen.
Maar...naar aanleiding van jouw boodschap had men zeker dieper op de kwestie in kunnen gaan en vervolg stappen of strategische zetten ondernemen.

Zouden de netwerken hun klanten ( adverteerders ) ook verzekerd hebben bij een krediet maatschappij als bv. de NCM? Of redeneert men dat de affiliates diegene zijn die procentueel het meeste risico lopen en "Wat dondert het dan.."
 

ouwesmurf

Nieuw lid
25 jan 2008
3.028
0
0
wfsidee.nl
#10
Op zich is een kredietverzekering best een goed idee, maar eigenlijk kun je dat alleen doen met grote accounts, daar heb je als netwerk èn als verzekeraar gegevens van; zonder gegevens is het gokken, mèt kan het lijken op verzekeren. Een account zoals een landelijk warenhuis-internet bedrijf zou je dus kunnen verzekeren.

Kleintjes zijn ondoenlijk, tenzij de verzekeraar naast de grote pakketten een marge van kleintjes "meeneemt". Vermoedelijk is de markt voor de meesten nog te vaag om concreet risiko's af te dekken. In feite is Daisycon aan het verzekeren, door anderhalf procent te vragen voor administratie en betalingsrisiko ( net niet helemaal, anders zouden ze nog een vergunning moeten vragen ook ).

In dit geval gaat het dan ook nog om een "kleintje", een label met een bv eronder, waarbij de aandeelhouder gewoon verder gaat onder andere naam. Figuren die ook via Linkedin bekend zijn, waarschijnlijk ook onder de "internet-toppertjes" en in het "niet old", maar "new-boys-netwerk" bekend zijn..........

"Wat dondert het dan.."
Onze landelijke donaties aan het bankwezen zijn in feite hetzelfde als wat er hier gebeurt : de filtermethode. In dit top-bottomsysteem leg je risiko's en schades steeds bij de lagere schijf, totdat uiteindelijk de meest simpele afnemer/klant/individu diens schade niet meer kan doorschuiven. Ben je qua opbrengst belangrijk voor een netwerk, zullen ze je ontzien, ben je dat niet, ben je wel het haasje. Dus weeg dat af bij de keus van netwerk èn adverteerder. 8)