TradeTracker innoveert met performance based retargeting

#1
Online marketingbedrijf TradeTracker (www.tradetracker.com) heeft haar aanbod in performance based marketing vergroot. Vanaf vandaag kunnen adverteerders ook gebruik maken van performance based retargeting.

Retargeting is een nieuwe methode van online advertising die momenteel sterk in populariteit toeneemt. Door de consument banners te tonen die gebaseerd zijn op het surfgedrag van de bezoeker neemt de conversie sterk toe. Metingen wijzen uit dat de conversie tot wel 300% toeneemt ten opzichte van een niet-gepersonaliseerde banner. In de banners worden bijvoorbeeld de producten vertoond die de bezoeker in een eerder stadium heeft bekeken op de website van de adverteerder.

-Retargeting via TradeTracker-
In tegenstelling tot de reeds bestaande CPC-retargetingbedrijven, waarbij de kosten niet gerelateerd zijn aan de eventuele opbrengsten, onderscheidt TradeTracker zich door performance based te werken. Daarnaast kan de adverteerder zijn campagne op basis van het ?Frequency, Recency en Decency?-beleid inrichten. Om over-exposure te voorkomen heeft de adverteerder invloed op de ?Frequency?, ofwel het maximaal aantal bannervertoningen per dag. Door de geavanceerde implementatie wordt de ?Recency? gewaarborgd. Zo worden enkel beschikbare producten getoond en zullen na conversie de banners niet meer getoond worden. Op basis van het product en de merkwaarden wordt bepaald welke kanalen worden ingezet (?Decency?).

-Inzet affiliatenetwerk-
Retargeting omvat diverse advertentiekanalen waaronder de bekende nieuwssites en zoekmachines. Naast deze kanalen zal TradeTracker het bereik vergroten door de inzet van affiliates. Zij kenmerken zich veelal door de focus op specifieke onderwerpen, waardoor zij vaak de eerste schakel vormen in het oriëntatieproces. Dit feit maakt dat zij de consumenten bereiken die daadwerkelijk naar het product op zoek zijn.

Adverteerders zullen ook voor retargeting het geavanceerde en gebruiksvriendelijke systeem van TradeTracker gebruiken. Middels uitgebreide rapportages krijgt de klant volledig inzicht in de inzet en het presteren van de campagne.
 

7IP

Nieuw lid
8 dec 2007
461
0
16
www.7ip.nl
#2
TradeTracker Nederland zei:
-Inzet affiliatenetwerk-
Retargeting omvat diverse advertentiekanalen waaronder de bekende nieuwssites en zoekmachines. Naast deze kanalen zal TradeTracker het bereik vergroten door de inzet van affiliates. Zij kenmerken zich veelal door de focus op specifieke onderwerpen, waardoor zij vaak de eerste schakel vormen in het oriëntatieproces. Dit feit maakt dat zij de consumenten bereiken die daadwerkelijk naar het product op zoek zijn.
Dus ik mag dan een schakel zijn in het oriëntatieproces en die gegevens worden vervolgens gebruikt om te 'retargetten' bij de volgende cookie ? Ik lever dan wel een dienst maar ben niet de bron van het laatste koekje.

Wellicht begrijp ik het niet helemaal of zie ik het een beetje te grijs ?

Marcus / 7IP
 
S

svteg

Guest
#3
Is iemand bereid om de voordelen/nadelen op te sommen ondersteunt met wat voorbeelden. Net zoals 7IP zie ik het ook niet helemaal helder.

Is het nou zo dat mijn super niche site het af gaat leggen tegen de algemenere site die toevallig de targeting code op zijn of haar website heeft, en ik mijn cookies daaraan massal ga verliezen?
 

Kier

Nieuw lid
15 jan 2011
56
0
0
#4
7IP zei:
TradeTracker Nederland zei:
-Inzet affiliatenetwerk-
Retargeting omvat diverse advertentiekanalen waaronder de bekende nieuwssites en zoekmachines. Naast deze kanalen zal TradeTracker het bereik vergroten door de inzet van affiliates. Zij kenmerken zich veelal door de focus op specifieke onderwerpen, waardoor zij vaak de eerste schakel vormen in het oriëntatieproces. Dit feit maakt dat zij de consumenten bereiken die daadwerkelijk naar het product op zoek zijn.
Dus ik mag dan een schakel zijn in het oriëntatieproces en die gegevens worden vervolgens gebruikt om te 'retargetten' bij de volgende cookie ? Ik lever dan wel een dienst maar ben niet de bron van het laatste koekje.

Wellicht begrijp ik het niet helemaal of zie ik het een beetje te grijs ?

Marcus / 7IP
Dit is ook mijn conclusie. En als het inderdaad deze impact gaat hebben dan moet ik toch nog maar eens gaan bezien met welke partner ik zaken wil doen.
 
25 jan 2008
3.028
0
0
wfsidee.nl
#6
Je valt van de ene verbazing in de andere : net hebben ze Finland ontdekt, dan Hongarije, nu alweer "performance based retargeting". Waar ligt dat dan ? In ieder geval met dit hele voorgaande item normaliter niet in het Café, maar op het eigen Tradetracker board imho :mad: En dan ook nog een verhaal, niet voor affiliates/publishers maar voor adverteerders.

Nou ja, het staat er ( op eigen risiko ! ) en wat staat er dan?
Performance based marketing, op basis van prestatie gerichte verkoop. Waar is verkoop dan anders op gebaseerd ?
Maar het gaat verder : retargeting roept het juichend. "PbR" Performance based Retargeting.
Een target is een doel of een slachtoffer, of beide : een kandidaat-koper , hij / zij zal reddeloos verloren zijn , de marketing heeft je op de korrel. Niet bij de eerst website, nee ook de volgende, en dan, en dan .... tot aan het bankje van de psychiater.
Is zo grappig, want men verklaart het met "Frequency, Recency en Decency beleid".
Die frekwentie kennen we wel, Recency is vernieuwing, verversing, frekwent wordt de banner vernieuwd, heel fijn, maar Decency staat voor behoorlijk of fatsoenlijk. Iemand nodeloos achtervolgen is niet fatsoenlijk, leidt uiteindelijk toch tot image-afbraak in plaats van imagebuilding. Met kans op afbraak van de gezamenlijke affiliate marketing markt.

banners en tekstlinks
De stelling :"Metingen wijzen uit dat de conversie tot wel 300% toeneemt ten opzichte van een niet-gepersonaliseerde banner." is niet onderbouwd. Maar stel nu eens dat een banner een score heeft van 20% van een tekstlink/dieplink. Dat wordt dan 60% bij 300% beterder. Ook fijn.

TT de eerste met PbR ?
Nu is Tradetracker niet de eerste en niet de enigste, Daisy, M4N en Zanox zijn ook al op het vinkentouw, nadat Google en Criteo hen al lang en breed waren voorgegaan. Dus laat dat vernieuwend maar zitten.
Het was op 17 maart 2010 dat in Twinkle het licht van de toekomst werd gezien. In de voorspellende bol werd geconcludeerd :"content-integratie op websites, en hiermee samenhangend de inzet van productdatafeeds, wordt in de komende jaren het echte geld verdiend binnen online-marketing.". Nou weer pikant : Tekst: Roger Kenbeek , in het dagelijks leven bobo van Zanox, ook met performance based gedoe aktief.

Joris en de .....
Maar we hebben de andere netwerk - hoofdmannen nog niet gesproken : Joris Toonders in gesprek met : Marko Dobroschelski, Thomas Joosten, Remko Nugteren en Jaap Jacobs op "Frank houdt je in de gaten" de dato 05 januari 2011. In volgorde Daisycon, M4N, Tradedoubler (Jaap Jacobs en Joris Toonders hebben iets met Yonego ).

Dezen zagen remarketing-aktiviteiten zijdens Google en Criteo als een gevaarlijk potentieel maar ook dat Affiliates meer toegevoegde waarde moeten leveren voor zoekmachines, nou, dat doe je niet met herinnerings-banners. Wel met meer content, waaronder produktdatafeeds op een inventieve wijze toegepast.
En we gaan lokaal, dat wil zeggen de boer op oerend hard in de Achterhoek en jasjes voor zeehonden gaan we in Pieterburen verkopen.

Retargeting ofwel klantenbinding in de Rebound
Het meest verstandige kom je dan op Marketingfacts tegen :
1. - Met retargeting is het mogelijk om bezoekers die bepaalde pagina?s van je website hebben bezocht, opnieuw te bereiken via beeld of tekstadvertenties op websites van derden.
2. - Je wilt bezoekers die al een bepaald product hebben gekocht niet blijven achtervolgen met een advertentie waarin dit product wordt aangeboden of potentiële klanten oneindig blijven bestoken met een advertentie. Een overkill zou zelfs kunnen leiden tot een negatieve beeldvorming bij een (potentiële) klant.

Innoverend
Ben ik dan tegen vernieuwing, innovatie, verbetering. Welnee !
Maar laat de humbug in de tekst weg, doe normaal, en vergeet niet dat je de adverteerder wel kan willen "pleesen" , maar vertel hier vooral wat je aan de publishers te bieden hebt. Is namelijk onze interesse. Wat is ons voordeel .. !

Mag duidelijk zijn, dat er een alternatief zou moeten zijn tegenover de PbR van Google en Critea, maar is er niet méér dan wat er nu op tafel komt ?
Samenwerken is samen werken, en als het goed is, met een plan om er beiden beter van te worden. Alleen is een overleg op dit punt nog niet gesignaleerd. 8)

toevoeging : begin meestal van bovenaf met de te lezen, en zie nu dat ditzelfde verhaal ook al op het TT-board staat, wellicht onder het motto "blijft er allicht eentje staan " ;D
 

poupu

Nieuw lid
1 jun 2006
753
0
0
#7
Wie heeft in vredesnaam dit persbericht in elkaar geflanst. Zo ontzettend niet-doelgroepgericht voor een affiliateforum....

Verzoek aan TT:

Vertel in twee korte alinea's wat dit concreet betekent voor de affiliates en wees daarbij eerlijk.


TradeTracker Nederland zei:
Online marketingbedrijf TradeTracker (www.tradetracker.com) heeft haar aanbod in performance based marketing vergroot. Vanaf vandaag kunnen adverteerders ook gebruik maken van performance based retargeting.

Retargeting is een nieuwe methode van online advertising die momenteel sterk in populariteit toeneemt. Door de consument banners te tonen die gebaseerd zijn op het surfgedrag van de bezoeker neemt de conversie sterk toe. Metingen wijzen uit dat de conversie tot wel 300% toeneemt ten opzichte van een niet-gepersonaliseerde banner. In de banners worden bijvoorbeeld de producten vertoond die de bezoeker in een eerder stadium heeft bekeken op de website van de adverteerder.

-Retargeting via TradeTracker-
In tegenstelling tot de reeds bestaande CPC-retargetingbedrijven, waarbij de kosten niet gerelateerd zijn aan de eventuele opbrengsten, onderscheidt TradeTracker zich door performance based te werken. Daarnaast kan de adverteerder zijn campagne op basis van het ?Frequency, Recency en Decency?-beleid inrichten. Om over-exposure te voorkomen heeft de adverteerder invloed op de ?Frequency?, ofwel het maximaal aantal bannervertoningen per dag. Door de geavanceerde implementatie wordt de ?Recency? gewaarborgd. Zo worden enkel beschikbare producten getoond en zullen na conversie de banners niet meer getoond worden. Op basis van het product en de merkwaarden wordt bepaald welke kanalen worden ingezet (?Decency?).

-Inzet affiliatenetwerk-
Retargeting omvat diverse advertentiekanalen waaronder de bekende nieuwssites en zoekmachines. Naast deze kanalen zal TradeTracker het bereik vergroten door de inzet van affiliates. Zij kenmerken zich veelal door de focus op specifieke onderwerpen, waardoor zij vaak de eerste schakel vormen in het oriëntatieproces. Dit feit maakt dat zij de consumenten bereiken die daadwerkelijk naar het product op zoek zijn.

Adverteerders zullen ook voor retargeting het geavanceerde en gebruiksvriendelijke systeem van TradeTracker gebruiken. Middels uitgebreide rapportages krijgt de klant volledig inzicht in de inzet en het presteren van de campagne.
 

7IP

Nieuw lid
8 dec 2007
461
0
16
www.7ip.nl
#8
Als je heel goed leest is het bericht eigenlijk bedoelt voor de adverteerders en niet voor de affiliates.

Ze geven te kennen aan adverteerders dat die gebruik kunnen maken van de aangesloten affiliates. Hoe het voor de affiliates inelkaar steekt zeggen ze er niet bij.

Als affiliate wil ik natuurlijk wel weten welke partijen de data van mijn sites gaan gebruiken en waarvoor en tegen welke vergoeding. Dus in feite zou je een CPM vergoeding erbij kunnen gaan rekenen. Je levert tenslotte een extra dienst met extra data.

Ik ga er steeds gekker over nadenken..... ben erg benieuwd naar de uitleg van TT.

Marcus / 7IP
 
2 mrt 2009
183
0
16
#9
( Na melding van ouwesmurf 2 topics samengevoegd. )

Het is wachten op een reactie van TT geloof ik,
klinkt allemaal een beetje vaag hoe het voor ons als affiliates gaat uitpakken.
 

PimM

Nieuw lid
8 apr 2008
186
0
0
#10
Een gedegen reactie van TT richting de affiliate zou wel op zijn plaats zijn.

Ik ben erg benieuwd welke data TT van de affiliate website gaat gebruiken om de retargeting toe te passen (en wat de affiliate daarmee opschiet). Retargeting kan namelijk niet zonder eerst (veel) data te verzamelen over bezoeker, bezochte pagina's en nog concreter merk-, categorie- en nog specifiekere (product)informatie.
 
#12
Beste affiliates,

Naar aanleiding van de vragen die bovenstaand bericht met zich mee heeft gebracht, hierbij een reactie om het één en ander te verduidelijken.

Bovenstaand persbericht is inderdaad in essentie bedoeld voor adverteerders. Hierdoor lijkt het alsof u als affiliate geen rol speelt binnen retargeting en dat hiermee retargeting een bedreiging zou kunnen zijn voor de positie van de affiliate. Hiervan is echter geen sprake, aangezien retargeting juist bedoeld is voor onze affiliates en dit ook op korte termijn willen gaan aanbieden als tool om uw conversie te verhogen.

U krijgt straks de mogelijkheid uw promotiemateriaal aan te vullen met persoonsgerichte advertenties die een significante conversiestijging tot gevolg kunnen hebben. U profiteert hiermee van persoonsgebonden informatie die door de adverteerder is aangereikt. Niet alleen worden producten getoond die in een aankoopproces zijn bekeken, ook kunnen er andere productsuggesties in de banners naar voren komen die volgens het ?wisdom of the crowd? principe zullen worden getoond. Dit houdt in dat op het moment dat een groot aantal bezoekers afhaakt bij product A, maar uiteindelijk product B hebben gekocht, product B op uw website zal worden getoond in de desbetreffende banner.

Het 'verloren' verkeer dat uiteindelijk afhaakt in het orderproces bij de adverteerder wordt opnieuw aangesproken en dit betekent dus een grotere kans op conversie.

Uiteraard is deze manier van adverteren uitgebreid getest en de resultaten tot nu toe laten een omzetverhoging van 100%-300% voor de publisher zien. Verder nog belangrijk om te weten is, dat wanneer u gebruik maakt van retargeting, u wordt meegenomen in dit extra kanaal van de adverteerder. Nu worden ingezette retargeting kanalen door de adverteerder namelijk nog vaak ontdubbeld met de affiliate netwerken, waardoor het daadwerkelijk kan voorkomen dat u wordt ?buitengesloten? op het moment dat er een retargeting banner actief is geweest voor de adverteerder. Kortom; retargeting zal voor affiliates alleen maar voordelen met zich meebrengen.

Deze nieuwe manier van adverteren wordt als optie aangeboden en is zeker niet verplicht. Dit geldt uiteraard zowel voor u als voor de adverteerders.

Op het moment dat retargeting op CPA-basis via TradeTracker mogelijk wordt voor haar affiliates, zullen we dit uitgebreid apart communiceren.

Tot slot willen wij graag nog toevoegen dat het monitoren van het gedrag van de bezoeker/koper alleen op de site van de adverteerder plaatsvindt, waarbij deze informatie na analyse wordt gebruikt voor het vertonen van een persoonsgerichte banner. Er zal dus geen informatie van affiliate websites worden doorgegeven aan derden.

Mocht u verdere vragen hebben omtrent het retargeting principe in het algemeen, of de toepasbare wijze binnen TradeTracker hierin kunt u ons ook te allen tijde bereiken op 036-7501788 of mail even naar affiliate.support.nl[at]tradetracker.com.
 

7IP

Nieuw lid
8 dec 2007
461
0
16
www.7ip.nl
#13
Waarom zou je product B nogmaals tonen als je bezoeker die al gekocht heeft ?

Ik snap nog niks van dat retargeting. Als ik het goed begrijp moet TT eerst nog alle affiliates overhalen voordat ze dit aan de adverteerders kunnen aanbieden ?

Wie heeft dit uitgebreid getest en welke affiliate heeft hier 100-300% omzetverhoging mee gehaald ?
Graag even een bevestiging....

Ik ga het nog een paar keer lezen.... Misschien snap ik het dan. ;)

Marcus / 7IP
 
29 mei 2009
62
0
0
www.fonq.nl
#14
Er kleven op het oog nog wel wat nadelen aan de retargeting optie.

Er wordt bijvoorbeeld post/view tracking toegepast , wat zeker nadelig is/kan zijn voor adverteerders. Kunnen de betreffende partijen (netwerk & affiliate) bijvoorbeeld garanderen dat er alleen bannerruimte (nu en in de toekomst) wordt ingekocht boven de vouw? Ik mag hopen van wel, anders is de toegevoegde waarde ver te zoeken.

Een 300% omzetstijging (uit de testresultaten) klinkt voor ons als adverteerder te mooi om waar te zijn. Ik ben benieuwd welke resultaten / groeicijfers de 'test partijen' overall zien...

Afwachten maar totdat er meercijfers openbaar worden gemaakt.
 

ram

Nieuw lid
4 feb 2009
182
0
0
#15
Reactie #1 Gepost op: mei 22, 2010, 00:05:28 :
Bij Fonq werken we ook met criteo, kort gezegd koop je daar retargetting posities in en is criteo dus geen affiliate (netwerk)

Wij bij Fonq ontdubbelen in ieder geval niet tegen deze campagne, je zou het bij deze adverteerder kunnen navragen of testen. Maar deze vraag zou je ook eens kunnen stellen mbt hun eigen adwords of overige campagnes
Meld dit bericht aan de moderator Gelogd
Met vriendelijke groet,
Twan Rutten
Garandeert Criteo dat dan wel , die bannerruimte boven de vouw , natuurlijk als adverteerders-voordeel ? ;D