Online marketingbedrijf TradeTracker (www.tradetracker.com) heeft haar aanbod in performance based marketing vergroot. Vanaf vandaag kunnen adverteerders ook gebruik maken van performance based retargeting.
Retargeting is een nieuwe methode van online advertising die momenteel sterk in populariteit toeneemt. Door de consument banners te tonen die gebaseerd zijn op het surfgedrag van de bezoeker neemt de conversie sterk toe. Metingen wijzen uit dat de conversie tot wel 300% toeneemt ten opzichte van een niet-gepersonaliseerde banner. In de banners worden bijvoorbeeld de producten vertoond die de bezoeker in een eerder stadium heeft bekeken op de website van de adverteerder.
-Retargeting via TradeTracker-
In tegenstelling tot de reeds bestaande CPC-retargetingbedrijven, waarbij de kosten niet gerelateerd zijn aan de eventuele opbrengsten, onderscheidt TradeTracker zich door performance based te werken. Daarnaast kan de adverteerder zijn campagne op basis van het ?Frequency, Recency en Decency?-beleid inrichten. Om over-exposure te voorkomen heeft de adverteerder invloed op de ?Frequency?, ofwel het maximaal aantal bannervertoningen per dag. Door de geavanceerde implementatie wordt de ?Recency? gewaarborgd. Zo worden enkel beschikbare producten getoond en zullen na conversie de banners niet meer getoond worden. Op basis van het product en de merkwaarden wordt bepaald welke kanalen worden ingezet (?Decency?).
-Inzet affiliatenetwerk-
Retargeting omvat diverse advertentiekanalen waaronder de bekende nieuwssites en zoekmachines. Naast deze kanalen zal TradeTracker het bereik vergroten door de inzet van affiliates. Zij kenmerken zich veelal door de focus op specifieke onderwerpen, waardoor zij vaak de eerste schakel vormen in het oriëntatieproces. Dit feit maakt dat zij de consumenten bereiken die daadwerkelijk naar het product op zoek zijn.
Adverteerders zullen ook voor retargeting het geavanceerde en gebruiksvriendelijke systeem van TradeTracker gebruiken. Middels uitgebreide rapportages krijgt de klant volledig inzicht in de inzet en het presteren van de campagne.
Retargeting is een nieuwe methode van online advertising die momenteel sterk in populariteit toeneemt. Door de consument banners te tonen die gebaseerd zijn op het surfgedrag van de bezoeker neemt de conversie sterk toe. Metingen wijzen uit dat de conversie tot wel 300% toeneemt ten opzichte van een niet-gepersonaliseerde banner. In de banners worden bijvoorbeeld de producten vertoond die de bezoeker in een eerder stadium heeft bekeken op de website van de adverteerder.
-Retargeting via TradeTracker-
In tegenstelling tot de reeds bestaande CPC-retargetingbedrijven, waarbij de kosten niet gerelateerd zijn aan de eventuele opbrengsten, onderscheidt TradeTracker zich door performance based te werken. Daarnaast kan de adverteerder zijn campagne op basis van het ?Frequency, Recency en Decency?-beleid inrichten. Om over-exposure te voorkomen heeft de adverteerder invloed op de ?Frequency?, ofwel het maximaal aantal bannervertoningen per dag. Door de geavanceerde implementatie wordt de ?Recency? gewaarborgd. Zo worden enkel beschikbare producten getoond en zullen na conversie de banners niet meer getoond worden. Op basis van het product en de merkwaarden wordt bepaald welke kanalen worden ingezet (?Decency?).
-Inzet affiliatenetwerk-
Retargeting omvat diverse advertentiekanalen waaronder de bekende nieuwssites en zoekmachines. Naast deze kanalen zal TradeTracker het bereik vergroten door de inzet van affiliates. Zij kenmerken zich veelal door de focus op specifieke onderwerpen, waardoor zij vaak de eerste schakel vormen in het oriëntatieproces. Dit feit maakt dat zij de consumenten bereiken die daadwerkelijk naar het product op zoek zijn.
Adverteerders zullen ook voor retargeting het geavanceerde en gebruiksvriendelijke systeem van TradeTracker gebruiken. Middels uitgebreide rapportages krijgt de klant volledig inzicht in de inzet en het presteren van de campagne.