Van Oriënteren tot aanschaffen. Wat ervaren jullie?

11 jan 2013
30
0
0
#1
Bijna weekend en dus weer wat vrije tijd om in m'n sites te steken. Ik heb nu meerdere sites en krijg op 2 sites aardig wat verkeer binnen. Echter geeft de ene meer sales dan de andere. Dit kan aan tal van factoren liggen maar volgens mij is het grootste verschil dat de ene site over thuisstudies gaat en de andere over mobiele telefonie.

Bij de thuisstudies merk ik dat het moment van klik tot sale vrij klein is. Iemand is op zoek naar een studie, vergelijkt welke het beste is en gaat dan over tot kopen.

De andere site over mobiele telefoons, abonnementen, en sim only krijgt nog meer bezoekers maar converteert voor geen meter. Ik kan me voorstellen dat dit product, net als bijvoorbeeld een vakantie, vaak wat meer bedenktijd nodig heeft. Meestal ga je in een vroeg stadium al oriënteren welke telefoons en abonnementen er zijn en duurt het vaak wat langer voordat er over gegaan wordt tot kopen. Meestal ook omdat ze nog vaak aan een vorig abonnement vast zitten.

Hoe zijn jullie ervaringen? Is er iemand die ook in de telefonie zit die hetzelfde ervaart? Of heeft iemand nog tips of suggesties bij welke producten dit ook, of juist niet het geval is?
 
25 jan 2008
3.028
0
0
wfsidee.nl
#2
Wil je daar zinnige opmerkingen over hebben, is een link ernaartoe een 'must', evt om onzinnige google-vermeldingen te voorkomen : de link even door de verkorter halen.
 

zanox benelux

zanox | Straight to performance
5 dec 2005
1.733
0
0
www.zanox.com
#3
Beste Paaprika,

Graag helpen we je om de conversie op je website voor mobiele telefoons, abonnementen, en sim only te optimaliseren zodat je meer haalt uit je concept. Kun je mailen naar het zanox telecom team: telecom.nl [at] zanox.com? Wellicht kunnen wij je waardevolle tips & tricks geven.

Veel succes gewenst!

Met vriendelijke groet,

Yoteng@zanox-M4N
 
11 jan 2013
30
0
0
#4
ouwesmurf zei:
Wil je daar zinnige opmerkingen over hebben, is een link ernaartoe een 'must', evt om onzinnige google-vermeldingen te voorkomen : de link even door de verkorter halen.
Beste ouwe, normaal zou ik dit wel doen en wil dit ook gerust wel doen maar ik denk dat de opmerking op dit bericht dan meer gaan over de inhoud van m'n site. Het kan natuurlijk zijn dat het daar aan ligt maar ik vroeg me in eerste instantie af of het iets algemeens is wat bekend is bij de makers van sites met telefonie.

Als je me zinnige tips kunt geven over m'n sites dan wil ik je gerust een pb sturen :)

Bedankt!
 
25 jan 2008
3.028
0
0
wfsidee.nl
#5
Bij de thuisstudies merk ik dat het moment van klik tot sale vrij klein is. Iemand is op zoek naar een studie, vergelijkt welke het beste is en gaat dan over tot kopen.

De andere site over mobiele telefoons, abonnementen, en sim only krijgt nog meer bezoekers maar converteert voor geen meter.
Stel : Colin van der Hoek van de gadgets van Sanoma zit bij RTL Boulevard het allerlaatste te promoten, jij kijkt, je wordt hebberig en denkt "waar mag storten om te hebben". Dat soort klanten is ideaal. Denk aan de Apple heisa.
Als jij die klanten weet te trekken, ben je spekkoper. Moet blijken uit je website.

Voor mezelf heb ik een studie gemaakt van de kosten van telefoon-abonnementen, heb er massa's van bekeken en het niet gesloten, zijn allemaal adverteerders die dan ook denken : converteert voor geen meter.
Immers ik keek ernaar, en raakte niet onder de indruk, volgende pagina.

Waarom was ik daar ? Ik zocht informatie.

Tussen die twee uitersten beweegt de publisher zich. Bij organisch mikken heb je info nodig, bij adverteren ook maar iets minder, betaal je gewoon wat meer.

Maar het hangt veel af van hoe jouw pagina's mensen trekken ( fase 1 ) en bewegen tot werkelijk kopen ( fase2)

En dat ligt bij vakantie niet anders, hooguit, en dat geldt ook voor de thuisstudie, het maakt uit of een cursus van 100 euro afneemt, of een abo van 35 euro per maand ofwel 420 op jaarbasis, bij vakantie een weekendje Twente of een Archipelreis van 2500 pp.
En trek jij de recidivist op het moment dat ie wil of moet verkassen, dan weten ze de klappen van de zweep wel, maar jij hebt die leuke prijs, dus kassa.

De kern hier is schrijven naar de verkoop toe met welke doelgroep exact voor ogen. Dat is niet in één keer klaar, dat vergt schrijven , schaven , testen in een continu proces.
Lees bijv. de site van AartJan van Erkel, heel leerzaam
8)
 
11 jan 2013
30
0
0
#6
ouwesmurf zei:
Maar het hangt veel af van hoe jouw pagina's mensen trekken ( fase 1 ) en bewegen tot werkelijk kopen ( fase2).......

.....En trek jij de recidivist op het moment dat ie wil of moet verkassen, dan weten ze de klappen van de zweep wel, maar jij hebt die leuke prijs, dus kassa.

De kern hier is schrijven naar de verkoop toe met welke doelgroep exact voor ogen. Dat is niet in één keer klaar, dat vergt schrijven , schaven , testen in een continu proces.
Lees bijv. de site van AartJan van Erkel, heel leerzaam
8)
Bedankt Ouwe. Hoewel is sommige schrijfstijlen van je soms echt niet kan volgen zijn dit echt goede tips waar ik me eens ga verdiepen!
 

Ulco

Nieuw lid
19 nov 2007
42
0
0
#7
Google heeft op thinkwithgoogle.com (zie http://www.google.com/think/industries/tech.html)ook best wel wat onderzoeken staan m.b.t. dit onderwerp (ook specifiek voor telecom). Vooral die verhalen over ZMOT en zo zit best wat goeie info in. Ergens tussen die berg staat ook iets over dat gemiddelde aankooptermijn voor telecom wel iets van 40 dagen of zo is, maar dat is dan wel vanaf het allereerste oriëntatiepunt.
 
#8
Ulco zei:
Google heeft op thinkwithgoogle.com (zie http://www.google.com/think/industries/tech.html)ook best wel wat onderzoeken staan m.b.t. dit onderwerp (ook specifiek voor telecom). Vooral die verhalen over ZMOT en zo zit best wat goeie info in. Ergens tussen die berg staat ook iets over dat gemiddelde aankooptermijn voor telecom wel iets van 40 dagen of zo is, maar dat is dan wel vanaf het allereerste oriëntatiepunt.
Dat zegt iets over de cookie tijd van 30 dagen denk ik dan maar....
Slimme breinen hebben uiteraard die termijn niet voor niets in het leven geroepen

25% valt buiten de cookie tijd
50% is standaard afkeur (accepteren affiliates wel)
En die overige 25% is net genoeg om ze gretig te houden :)

En uiteraard toont die overgebleven 25% als 43% omdat die 25% buiten de cookietijd nergens wordt meegeteld
Affiliate denkt dus: 43%.... beter dan niets terwijl hij eigenlijk maar op 25% (of zelfs iets minder) zit