@jacobien,
Het roddelhoek gedeelte ging met name over jouw quote:
Over TD heb ik overigens gehoord dat ze adverteerders oplichten. ( Ze zouden adverteerders laten betalen voor nepkliks. )
en nu:
Maar misschien meten jullie inderdaad fantastisch, maar blijft er gewoon af en toe wat aan de kapstok hangen.
Tja wat moet ik daar nu van zeggen.....
Indien iemand inhoudelijk over de tracking wil discussiëren dan doe ik dat graag, maar opmerkingen als
Het is ook een feit dat een aantal affiliates gewoon een slechte conversie bij jullie halen.
Daar kun je natuurlijk weinig mee.
Je geeft aan dat je niet kunt controleren of er verschil is in de meet technieken, dat kun je toch wel die info is in het algemeen beschikbaar, men werkt met cookies, vaak is daarbij aangegeven hoe lang die blijven staan, tevens gebruikt iedereen sessies en enkelen IP tracking. Het is echt geen mabo-jambo wat hier gebeurd.
Als je denkt dat er bij de netwerken gefraudeerd zou worden door leads wel bij de adverteerder maar niet bij de webmaster toe te kennen, dan gaat dat eenvoudig niet op omdat het een transparant netwerk is. De adverteerder ziet welke website zijn leads hebben aangeleverd en kan daar ook over communiceren met de affiliate het wegmoffelen van orders kan niet, dat loopt zo in de gaten. Het zou ook gigantisch dom zijn van een netwerk, omdat je de omzet in je netwerk optimaliseert door zoveel mogelijk uit te betalen aan de webmasters. Hoe beter je betaald hoe beter de affiliates hun werk doen.
Ik zie het meer als jouw mening.
Ja het is ook mijn mening, ik respecteer het ook als jij van mening bent dat je bij andere netwerken een betere conversie hebt. Je mag elke mening hebben die je wenst, echter als je de discussie aan wenst te gaan moet je je mening onderbouwen met argumenten en feiten, anders heb je niets anders dan een welles nietes spel.
Starveld geeft hieronder een goede aanzet voor een verdere discussie, als ben ik niet met hem eens....
De implementatie van Ideal als betaalwijze heeft eerder een positief effect (op het aantal orders) dan een negatief effect omdat je de order niet zou meten omdat de bezoeker op een ander pagina terecht komt.
De adverteerder kan de tracking toch eenvoudig plaatsten op het moment dat de klant naar de kassa gaat, indien de betaal routine hem niet meer terug brengt naar een adverteerders pagina.
Daarnaast si het ook mogelijk de tracking code op de opgegeven succes URL van Ideal te plaatsen. De opgegeven URL kan zelf ondervoorwaarden op een ander domein staan, dat is voor een meeting geen probleem.
Het geheel komt er hierop neer dat er altijd goed getest dient te worden of de tracking codes juist geplaatst zijn. Bij ons worden na de start alle programma's doorlopend gecontroleerd op zoek naar mogelijk problemen met de tracking codes. (order zonder order ID, orders zonder bedrag, x tijd geen aanroep van de tracking code). Ook de adverteerders wijzigen continue zaken op hun site, onze taak is het om goed bij te houden, dat zowel onze belangen als de belangen van de affiliates qua registratie gewaarborgd blijven.
@ sloore
dat proces heet leren hoe het moet
******
Het venijnige karakter van de discussie en het idee van sommigen dat ze niet serieus genomen zouden worden OF het idee dat er netwerken zijn die of hun klanten of de affiliates proberen te naaien vind ik niet echt een leuke manier van discussiëren.