Vandaag zijn we de 30.000 accounts gepaseerd.

sloore

Nieuw lid
6 sep 2005
931
0
0
#41
twanrutten zei:
Voor ons als adverteerder is tracking van groot belang; wij willen graag de eerlijke vergoeding uitbetalen en jullie zo stimuleren meer omzet te maken waar we allemaal beter van worden...

Daarom zitten we nu in 2 netwerken en gaan er bij een 3e binnenkort starten.. als het gaat om tracking, welke meet in jullie ogen/ ervaring het beste?
-M4N
-TradeDoubler
-TradeTracker
-Of eventuele andere?

Ik werk bijna uitsluitend met tradetracker en ik weet waarom ;D Zelden afkeuringen, grote vergoedingen (vaak in procenten) en correcte uitbetalingen. Ik heb fenomenaal meer omzet bij tradetracker. Als ik mag kiezen, ge kent mijn keuze
 
J

Jacobien

Guest
#42
startveld zei:
Ik heb met shopping zelfde ellende als ik partijen vergelijk. Daarom doe ik ook niks meer dus met affiliates.nl
Lijkt mij inderdaad tijd voor een herevaluatie van de tracking Marko.
:) Het was me inderdaad opgevallen dat je niets van hen op je site had. Vroeg me al af waarom.

Over TD heb ik overigens gehoord dat ze adverteerders oplichten. ( Ze zouden adverteerders laten betalen voor nepkliks. )
 

mdobro

Actief lid
12 sep 2005
2.377
0
36
www.daisycon.com
#43
Hemel, de roddelhoek is open gegaan.

Laten we het even bij de feiten houden.......

Als je het ene met het andere affiliate programma (bv een reisaanbieder) dan zie je dat tussen de programma's een groot verschil aan conversie zit, het ene programma koopt nu eenmaal beter dan een ander. Dat is trouwens niet enkel een verschil tussen de verschillende programma's maar ook in de tijd. (voor de wk waren er maar weinig boekingen, dat is pas na de wk opgekomen). Dus vergelijk je een link (precies dezelfde) in tijd gezien tussen 2 maanden, dan zul je een aardig verschil zien (voor reizen juni-juli +50%).

Helemaal een moeilijk meetverhaal wordt het als je leadcampagnes met affiliate programma's gaat vergelijken, dat is appels met peren.

Dan even naar de techniek, elders op het forum staat nog een stuk over de meetbaarheid van transacties en waarom lokale partijen beter meten dan internationale.

De techniek die uiteindelijk gebruikt word is bij alle partijen gelijk, de basis althans.
Sessie tracking, cockey tracking, enkelen (wij oa) doen ook IP tracking en daarnaast nog een aantal specifieke oplossingen voor specifieke adverteerders of distributie modellen.
Zo zijn onze intergratie pagina's voorzien van "hardcoded" account ID, het account wordt bij het opvragen van de pagina, in de code van pagina verwerkt.

Voor generieke affiliate programma maakt de tracking tussen de netwerken technisch gezien geen groot verschil.

Wel zijn er wat aspecten die bij de omzet voor de affiliate een rol spelen.
1) adblockers, die bepaalde netwerken en/of cockies en/of trackingcodes blocken.
2) meetduur van de adverteerder, verschild per netwerk en per adverteerder, bij ons is de standaard 100 dagen.

Het zal duidelijk zijn dat elk netwerk er baat bij heeft zoveel mogelijk te meten, hier zitten immers de verdiensten van een netwerk.
Een advies voor "herevaluatie" lijkt me dan ook een beetje een knullige opmerking.

Een wielrenner die aan de Tour de France meedoet, moet je ook niet adviseren om vooral zijn banden goed op te pompen. Wellicht gaat hier wel de analogie met de doping op, sommigen willen het te goed doen en doen dingen die eigenlijk niet zouden moeten doen.

Iedereen heeft zijn voorkeuren voor partijen waarmee hij werkt, het proberen te overtuigen van iemands gelijk of ongelijk kun je enkel met argumenten of feiten doen. Probleem hierbij is dat iedereen graag handelt naar zijn gelijk. Zo vinden mijn kinderen kersen ?vies?. Andere fruit en zelf kersenjam eten ze wel met smaak mits je niet zegt dat het kersenjam is. Het ligt dus niet aan de smaak van de kersen, maar aan het idee: een-kers-is-niet-lekker. Een poging om ze een kers te laten eten eindigt dan ook steevast in een semie-braakaanval en een flinke vlek in het shirt. Ik geef het echter niet op ook de broccoli eten ze nu en dat is echt niet lekker?..
 
J

Jacobien

Guest
#44
mdobro zei:
Hemel, de roddelhoek is open gegaan.

Laten we het even bij de feiten houden.......
Triest dat je klachten als roddels beschouwd.
En feiten? Het is ook een feit dat een aantal affiliates gewoon een slechte conversie bij jullie halen.

mdobro zei:
Als je het ene met het andere affiliate programma (bv een reisaanbieder) dan zie je dat tussen de programma's een groot verschil aan conversie zit, het ene programma koopt nu eenmaal beter dan een ander. Dat is trouwens niet enkel een verschil tussen de verschillende programma's maar ook in de tijd. (voor de wk waren er maar weinig boekingen, dat is pas na de wk opgekomen). Dus vergelijk je een link (precies dezelfde) in tijd gezien tussen 2 maanden, dan zul je een aardig verschil zien (voor reizen juni-juli +50%).
Ik heb de afgelopen maanden via Adwords verschillende zaken via jullie gepromoot. Parfum, afvalpillen, reizen, ventilators.
Het is opvallend dat ze geen van allen liepen. Terwijl ik wel afvalpillen via rush verkoop en winkeliers (van fysieke winkels) allemaal riepen dat de ventilatoren niet aan te slepen waren.


mdobro zei:
Helemaal een moeilijk meetverhaal wordt het als je leadcampagnes met affiliate programma's gaat vergelijken, dat is appels met peren.
Deed iemand dat dan?

mdobro zei:
Dan even naar de techniek, elders op het forum staat nog een stuk over de meetbaarheid van transacties en waarom lokale partijen beter meten dan internationale.
De techniek die uiteindelijk gebruikt word is bij alle partijen gelijk, de basis althans.
.....
Voor generieke affiliate programma maakt de tracking tussen de netwerken technisch gezien geen groot verschil.
Dat zeg jij. Wij kunnen dat niet controleren.

mdobro zei:
Wel zijn er wat aspecten die bij de omzet voor de affiliate een rol spelen.
1) adblockers, die bepaalde netwerken en/of cockies en/of trackingcodes blocken.
2) meetduur van de adverteerder, verschild per netwerk en per adverteerder, bij ons is de standaard 100 dagen.
Aha. Het ligt weer aan ons of aan derden.

mdobro zei:
Het zal duidelijk zijn dat elk netwerk er baat bij heeft zoveel mogelijk te meten, hier zitten immers de verdiensten van een netwerk.
Een advies voor "herevaluatie" lijkt me dan ook een beetje een knullige opmerking.
Het is niet de eerste keer dat er geklaagd wordt over de conversie. En dit is ook zeker niet de enige plek waar dat gebeurt.

mdobro zei:
Een wielrenner die aan de Tour de France meedoet, moet je ook niet adviseren om vooral zijn banden goed op te pompen. Wellicht gaat hier wel de analogie met de doping op, sommigen willen het te goed doen en doen dingen die eigenlijk niet zouden moeten doen.
Jaja.

mdobro zei:
Iedereen heeft zijn voorkeuren voor partijen waarmee hij werkt, het proberen te overtuigen van iemands gelijk of ongelijk kun je enkel met argumenten of feiten doen. Probleem hierbij is dat iedereen graag handelt naar zijn gelijk....
Ik kan niet zien wat er achter de schermen gebeurd en ik mis de technische kennis om het te beoordelen.
Dat jullie wel goed zouden tracken, kan ik dus niet als een feit beschouwen. Ik zie het meer als jouw mening.

Maar misschien meten jullie inderdaad fantastisch, maar blijft er gewoon af en toe wat aan de kapstok hangen.
 

startveld

Nieuw lid
24 aug 2005
1.434
0
0
www.no-search.nl
#46
Ben het in hoofdlijnen met de reactie van Jacobien eens!
Aanvullend van mij persoonlijk. Ik heb ook campagnes van 2 specifieke adverteerders bij jullie gedraaid en later bij een andere partij (dus zelfde adverteerders waarbij het niet aan de site kan liggen). En ook daar zat flink verschil in! Het gaat om 2 shopping-adverteerders en PB maar als je daar namen van wilt hebben. Dat was eind 2004 en begin 2005. Maar in maart 2006 heb ik nog een testje bij een adverteerder gedaan en kwam ik met meer dan 800 kliks ook niet verder dan 2 bestellingen, wat zoals je weet extreem slecht is met een conversie van 0,238% op shopping.

En noem het roddels Marko...uiteindelijk plaatsen toch echt minder affiliates jou en krijg je dus minder actieve account dus ik zal het maar wel iets serieuzer nemen dan het wegwuiven met wat makkelijke opvattingen.  Logisch dat jullie zoveel mogelijk willen meten en daar aan verdienen, maar OF je dus wel alles meet is de grote vraag.

Heb je ook weleens nagedacht over de meetproblematiek bij nieuwe betaalmethodes bijvoorbeeld? iDeal meet je waarschijnlijk dus niet goed omdat een consument bevestiging in de bankomgeving krijgt van de order en in veel gevallen niet teruggaat naar de shop. Daar hebben wel alle netwerken last van, maar ik zie dat jullie meeste shops hebben die iDeal ondersteunen. Grote postorderbedrijven doen dat namelijk (nog) niet. Voor mij dus al een reden om extra allert op conversie te zijn bij MKB-bedrijven die iDeal gebruiken. (tjonge dat was zomaar een gratis consult  ;D)
 

startveld

Nieuw lid
24 aug 2005
1.434
0
0
www.no-search.nl
#47
mdobro zei:
Hemel, de roddelhoek is open gegaan.
Ohjah..en zoals je zag loop ik hier al sinds eind 2004 mee en ik heb dat zelfs ook gemaild naar iemand bij jullie dus het lijkt mij niet iets van tijdelijke aard. En ik wil zeker onderstrepen wat Jacobien zegt..zie het dan toch eens als opbouwende kritiek om je netwerk zo optimaal mogelijk te maken en je affiliates zo gelukkig mogelijk (want blijkbaar is een deel dat niet zoals je ziet!)
 

sloore

Nieuw lid
6 sep 2005
931
0
0
#48
startveld zei:
mdobro zei:
Hemel, de roddelhoek is open gegaan.
Ohjah..en zoals je zag loop ik hier al sinds eind 2004 mee en ik heb dat zelfs ook gemaild naar iemand bij jullie dus het lijkt mij niet iets van tijdelijke aard. En ik wil zeker onderstrepen wat Jacobien zegt..zie het dan toch eens als opbouwende kritiek om je netwerk zo optimaal mogelijk te maken en je affiliates zo gelukkig mogelijk (want blijkbaar is een deel dat niet zoals je ziet!)
Ik heb het ook al een paar keer aangehaald in het verleden dat affiliates niet werkt en dat ik zoveel mogelijk tradetracker gebruik. Bij affiliates was ik een van de zovele kleine accountjes die blij was met een sale of 2 in de maand. Nu weet ik wat affiliates verdienen ;D Ik wil u gerust mijn inkomen tonen om u het verschil te bewijzen. Ik heb niet echt meer bezoekers maar wel VEEL meer sales.
 

mdobro

Actief lid
12 sep 2005
2.377
0
36
www.daisycon.com
#49
@jacobien,

Het roddelhoek gedeelte ging met name over jouw quote:
Over TD heb ik overigens gehoord dat ze adverteerders oplichten. ( Ze zouden adverteerders laten betalen voor nepkliks. )
en nu:
Maar misschien meten jullie inderdaad fantastisch, maar blijft er gewoon af en toe wat aan de kapstok hangen.
Tja wat moet ik daar nu van zeggen.....

Indien iemand inhoudelijk over de tracking wil discussiëren dan doe ik dat graag, maar opmerkingen als
Het is ook een feit dat een aantal affiliates gewoon een slechte conversie bij jullie halen.
Daar kun je natuurlijk weinig mee.

Je geeft aan dat je niet kunt controleren of er verschil is in de meet technieken, dat kun je toch wel die info is in het algemeen beschikbaar, men werkt met cookies, vaak is daarbij aangegeven hoe lang die blijven staan, tevens gebruikt iedereen sessies en enkelen IP tracking. Het is echt geen mabo-jambo wat hier gebeurd.
Als je denkt dat er bij de netwerken gefraudeerd zou worden door leads wel bij de adverteerder maar niet bij de webmaster toe te kennen, dan gaat dat eenvoudig niet op omdat het een transparant netwerk is. De adverteerder ziet welke website zijn leads hebben aangeleverd en kan daar ook over communiceren met de affiliate het wegmoffelen van orders kan niet, dat loopt zo in de gaten. Het zou ook gigantisch dom zijn van een netwerk, omdat je de omzet in je netwerk optimaliseert door zoveel mogelijk uit te betalen aan de webmasters. Hoe beter je betaald hoe beter de affiliates hun werk doen.

Ik zie het meer als jouw mening.
Ja het is ook mijn mening, ik respecteer het ook als jij van mening bent dat je bij andere netwerken een betere conversie hebt. Je mag elke mening hebben die je wenst, echter als je de discussie aan wenst te gaan moet je je mening onderbouwen met argumenten en feiten, anders heb je niets anders dan een welles nietes spel.

Starveld geeft hieronder een goede aanzet voor een verdere discussie, als ben ik niet met hem eens....
De implementatie van Ideal als betaalwijze heeft eerder een positief effect (op het aantal orders) dan een negatief effect omdat je de order niet zou meten omdat de bezoeker op een ander pagina terecht komt.
De adverteerder kan de tracking toch eenvoudig plaatsten op het moment dat de klant naar de kassa gaat, indien de betaal routine hem niet meer terug brengt naar een adverteerders pagina.
Daarnaast si het ook mogelijk de tracking code op de opgegeven succes URL van Ideal te plaatsen. De opgegeven URL kan zelf ondervoorwaarden op een ander domein staan, dat is voor een meeting geen probleem.
Het geheel komt er hierop neer dat er altijd goed getest dient te worden of de tracking codes juist geplaatst zijn. Bij ons worden na de start alle programma's doorlopend gecontroleerd op zoek naar mogelijk problemen met de tracking codes. (order zonder order ID, orders zonder bedrag, x tijd geen aanroep van de tracking code). Ook de adverteerders wijzigen continue zaken op hun site, onze taak is het om goed bij te houden, dat zowel onze belangen als de belangen van de affiliates qua registratie gewaarborgd blijven.

@ sloore

dat proces heet leren hoe het moet ;)



******
Het venijnige karakter van de discussie en het idee van sommigen dat ze niet serieus genomen zouden worden OF het idee dat er netwerken zijn die of hun klanten of de affiliates proberen te naaien vind ik niet echt een leuke manier van discussiëren.
 
J

Jacobien

Guest
#50
Marco,

Alvast 1 opmerking:
Over TD was geen roddel. Ik heb het gehoord van iemand die al vanaf het allereerste begin met internet bezig was en diegene had keihard bewijs. Dat schreef ik er alleen niet bij.

Rest volgt later.
 

startveld

Nieuw lid
24 aug 2005
1.434
0
0
www.no-search.nl
#51
Hoi Marko,

Wat iDeal betreft: Je geeft heel mooi aan wat er allemaal kan en mogelijk is. Echter weet ik dat de werkelijkheid minder mooi is. Ik en mensen in mijn omgeving hebben vaak zat iets via iDeal en een affiliate link besteld en gezien dat er geen meting op wordt verricht. En dat is bij alle netwerken het geval, dus echt niet specifiek het probleem van Daisycon zoals ik ook al eerder aangaf.
De adverteerder kan de trackingcode verplaatsen maar daar gaat vaak een hele discussie aan vooraf en voor het zover is ben je een paar weken of maanden verder en die omzet loop je gewoon mis als affiliate. Maar goed om te horen dat er zelfs meerdere oplossingen zijn!

Verder over jou laatste opmerking. Ja de discussie is wel wat venijnig, maar een goede scherpe discussie op z'n tijd kan heel waardevol zijn is mijn mening. Ik denk dat jij nu ook een beeld hebt over hoe een aantal affiliates denken en er is voor Daisycon dus werk aan de winkel om dat imago te veranderen lijkt mij. Positief dat je zo snel reageerde erop trouwens!
 

startveld

Nieuw lid
24 aug 2005
1.434
0
0
www.no-search.nl
#53
Gelukkig zijn dat niet mijn echte cijfers hoor, want die hoeven ook niet op straat te liggen! Maar ik vond het prima dat M4N dat als indicatie gebruikt. Meteen wat reclame voor mijn site ;D
 
J

Jacobien

Guest
#54
Marko,

Erover door gaan, lijkt inderdaad zinloos.
Je wilt feiten en argumenten. Maar als we de slechte conversie van een aantal als feit/argument gebruiken, accepteer je dat niet. Daarmee sla je zelf de discussie dood.
Ik kan niet achter de schermen kijken en ik heb de technische kennis ook niet om te beoordelen of jullie trackingsoftware zo goed is als je zelf zegt. Ik heb mijn twijfels zogezegd.

Uiteindelijk vind ik het gewoon heel erg jammer dat je niet eens de mogelijkheid wilt overwegen dat jullie trackingsoftware misschien niet zo goed werkt als je denkt.
Zeker omdat deze mogelijkheid al vaker, en ook op andere plekken op het net, ter berde is gebracht.


Wat is wijsheid?
De zaak niet onderzoeken en stug blijven volhouden dat er geen problemen zijn? Of de zaak onderzoeken en bij eventuele problemen open kaart spelen?
Die beslissing is nu aan jou. Ik heb in elk geval jullie links van mijn sites verwijderd.
 

sloore

Nieuw lid
6 sep 2005
931
0
0
#55
Jacobien zei:
Ik heb in elk geval jullie links van mijn sites verwijderd.
Ik probeer maximaal het zelfde te doen. Marko geeft aan dat dat leren noemt maar nu draait het echt goed bij mij en bij affiliates langs geen kant.  Dit is gewoon een vaststelling. Ik zend nog dagelijks zo'n 30 a 40 kliks door en amper een boeking hierop  :mad:. Bij andere partners is dat wel anders  ;D

Die 30 a 40 kliks zijn er bij google adsense al zo'n 10 ? waard en nu komen we bij het begin van waarmee deze topic gestart is. (mooi toch he?) -->wat zou het toch mooi zijn als iedereen, gewoon 10 euro per dag zou doen qua omzet......  Jullie zullen die omzet wel doen door het innen van de kliks maar wij bij julie zo niet lijkt het mij. ???
 

mdobro

Actief lid
12 sep 2005
2.377
0
36
www.daisycon.com
#56
Ik heb er nog steeds geen idee waaron jullie beiden zo pissig zijn.

Wat een bullshit zeg, ...... maar ik moest toch nog even glimlachen:

Over TD was geen roddel. Ik heb het gehoord van iemand.........
en ik maar denken dat het een roddel was????
 
J

Jacobien

Guest
#57
Marko,

Met geen roddel bedoelde ik dat het geen bullshit verhaal was.

En als je nog niet snapt waarom we pissig zijn.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Cognitieve_dissonantie

PS: meer dan 2 mensen zijn niet zo blij.
 

startveld

Nieuw lid
24 aug 2005
1.434
0
0
www.no-search.nl
#58
mdobro zei:
Ik heb er nog steeds geen idee waaron jullie beiden zo pissig zijn.

Wat een bullshit zeg, ...... maar ik moest toch nog even glimlachen:

Over TD was geen roddel. Ik heb het gehoord van iemand.........
 

en ik maar denken dat het een roddel was????
Pissig lijkt mij niet het juiste woord. Teleurgesteld wel...
En ik begrijp niet dat jij niet begrijp wat wij allemaal wel begrijpen...oftewel het verhaal hiervoor lijkt mij duidelijk zat.
 

mdobro

Actief lid
12 sep 2005
2.377
0
36
www.daisycon.com
#60
bedoelde ik dat het geen bullshit verhaal was.
Laat ik dan ook maar wikipedia erbij halen, al snap ik de link met Cognitieve dissonantie niet ter ondersteuning van je standpunt, dit sluit meer aan bij mijn verhaal over de kersen (zie hierboven):
http://nl.wikipedia.org/wiki/Roddel

Teleurgesteld:

Dat kun je volgens mij enkel zijn als je, dacht dat iets was volgens jouw beleving en dat blijkt dan niet zo te zijn (toch weer die Cognitieve dissonantie).
Als voorbeeld: Je verwachte een boek over affiliatemarketing voor je verjaardag maar het bleek een boek over de Overgang. Kijk dan zou ik in elk geval teleurgesteld zijn.

Mijn vraag is nu welke verwachtingen had je nu waarin je teleurgesteld bent?

Wellicht ter verduidelijking wij nemen de tracking uiterst serieus, dat is de basis van ons bedrijf en dat moet het salaris van 30 man betalen, dus ik kan je verzekeren dat we hier niet lichtvaardig mee omgaan.
Ook kritiek stellen we op prijs, mits we daar iets mee kunnen doen. De tracking is een technische issue.
Een statistische analyse van een, twee, drie of vier webmaster zegt hier, hoe frustrerend voor de betreffende webmaster geheel niets over, wij monitoren het tracking proces continue en terecht want dat is onze business.

Wees verzekerd wij doen voor ons, de affiliates en de adverteerders ons uiterste best, dat wil niet zeggen dat we geen fouten maken of dat we feilloos zijn.

Een verwijt dat het allemaal niet zou deugen of dat er iets aan de "strijkstok" zou blijven hangen dat stelt mij nu juist weer teleur.