Vergoeding

onix

Nieuw lid
14 mrt 2008
12
0
0
allesamenwinkelen.nl
#1
De afgelopen weken heb ik ongeveer 8 aankopen gedaan via mijn eigen site en ben tot de schrikbarende ontdekking gekomen dat hiervan maar 4 leads terug te vinden waren bij verschillen de netwerken. :mad:
Het probleem zit hem zeker niet bij de liks daar ik deze goed gecontroleerd heb en ook 2 aankopen bij de zelfde shop heb gedaan waarvan ik 1 terug kan vinden als lead en de ander niet.
Een aankoop die ik gedaan heb bij Conrad via de link naar bedrijven site (deze staat op de gewone site rechts boven) is ook niet vergoed een ander aankoop via de gewone site kan ik wel terug vinden.

Nu heb ik deze aankopen zelf gedaan en kan ik alles volgen maar hoe gaat het met de aankoop van andere bezoekers van de site.

Heeft iemand misschien een tip hoe ik dat kan controleren.

Onix
http://allesamenwinkelen.nl/
 
5

5KG

Guest
#2
Staat er in de voorwaarden van de adverteerder dat je zelf mag kopen of niet?
Staat het er niet in, dan kan je het zelf kopen.

Ik zou dus zo snel mogelijk bij het netwerk aan de bel trekken om opheldering te vragen en deze transactie bij te laten schrijven!

Controleren is vaak moeilijk, als je bv een mailing de deur uit doet wat heel goed past in je groep en je hebt maar 1 sale/lead op de 100000 dan moet er wat mis zijn.

Wij controleren alles, houden alles bij en hebben wij ook maar het idee dat er wat niet klopt trekken we aan de bel. Soms met een beter succes met/bij netwerk a dan bij b maar meestal komt er wel een oplossing uit.

Soms kan het ook komen dat een pagina niet volledig is uitgeladen, klik je daarvoor de pagina weg, dan zal de lead/sale ook niet worden geregistreerd, hoewel iedereen een snelle verbinding heeft in NL hoeft dat dus niet zo het probleem te zijn maar dat hebben wij wel eens meegemaakt, net als een adverteerder welke er een handje in had of af te keuren of 30% gewoon niet te tracen.

Oh well, veel dingen, mail je netwerk eerst, kijk dan verder.

Succes.
 

onix

Nieuw lid
14 mrt 2008
12
0
0
allesamenwinkelen.nl
#3
Natuurlijk heb ik om nadere uitleg gevraagt maar wacht nog op de antwoorden.

Ik wist niet dat er netwerken bij waren waar je niet zelf mag inkopen.

Weet je welke ?

Trouwens nog bedankt voor je reaktie
 

DikkieD

Nieuw lid
25 okt 2007
973
0
0
#4
Het is meestal niet het netwerk dat dit verbiedt, maar de merchant bij het netwerk....

Wat ik overigens grote onzin vind, een sale is een sale..het geeft maar aan dat je hun producten blijkbaar zelf ook waardeert en ze dus met opgeheven hoofd aan bezoekers toont. Dat gemiemel altijd :)...zelfde irritaties komen bij mij op als merchants gaan beweren dat het ze alleen om die eerste sale van een nieuwe klant gaat. Het liefst betalen ze daarna niet meer voor nieuwe sales, bleh (kotssmiley :D)
 
5

5KG

Guest
#5
Weet je welke ?
Zoals Ilya al schreef, het gaat meestal om de adverteerder, niet om het netwerk.
Nee ik weet niet welke en of wie, dat is mij iets te veel info om te onthouden 8)

Ik wist niet dat er netwerken adverteerders bij waren waar je niet zelf mag inkopen.
Altijd maar dan ook altijd de voorwaarden lezen of ze opvragen/navragen.
Ik in verband met eventuele herhaling's aankopen en only first sale deals.

Natuurlijk heb ik om nadere uitleg gevraagt maar wacht nog op de antwoorden.
Na een week geen reactie, gelijk weer mailen en bellen.
Hebben ze na een paar dagen nog geen antwoord, weer bellen, en weer en weer.
Anders doen ze er nl niet zoveel aan, dan 'waait het wel over'.
(Uitzonderingen daar natuurlijk!)
 

Aklik

Nieuw lid
2 jul 2008
7
0
0
#6
het zou mij niets verbazen als er flink "geshaved" wordt door netwerken en advereerders.
Daar helpt maar 1 ding tegen. bij zeer sterke vermoedens en onderbouwing naam en rugnummers van netwerken en adverteerders noemen. Dan leren ze het heel snel af weet ik uit ervaring.