Vergoedingen niet in het systeem van Daisycon,Zanox,Tradetracker,Tradedoubler

Denkgroot

Nieuw lid
3 feb 2007
63
0
0
#1
Tracking sales jullie ervaringen?

Ik ben sinds mei 2009 bezig met een nieuw bedrijf.
Je hebt natuurlijk nieuwe spullen nodig, en wat doe je als affiliate je besteld natuurlijk op je eigen affiliate links om zo nog een bedrag terug te ontvangen.
Helaas moet ik mededelen dat 100% van mijn aankopen niet in het systeem terug kwamen bij Zanox, Daisycon, Tradetracker en Tradedoubler.

Bij Zanox een server afgenomen van Strato, direct contact opgenomen en het bleek dat er een probleem gaande was op 7/7/2009 maar dat de sales wel geregistreerd werden, alleen dat deze niet zichtbaar werden door het probleem. Vandaag weer gekeken en helaas was de sale nog steeds niet geregistreerd. Het wordt nu verder uitgezocht bij Strato. Opgelost vergoeding ontvangen
Bij Daisycon ik bestel via gsm.nl een zakelijk abonnement. De klik is wel geregistreerd maar de sale niet. Verklaring Daisycon ik heb op de gewone gsm.nl site doorgeklikt naar gsm zakelijk en daar is een apart programma voor. Maar het probleem zal worden opgelost. De keuring is 1x negatief geweest maar is weer terug gezet om op nieuw gekeurd te worden. Wanneer het probleem is opgelost post ik het direct. OPGESLOST (wel even extra bedankje voor john zijn inspanningen)

Maar direct weer nieuw geval Daisycon weer gsm.nl alles zelf besteld via de juiste links en sale toch weer afgekeurd :-\ Weer gaat Daisycon contact opnemen met gsm.nl volgende oplossing en misschien de reden post ik hier. Opgelost (deze keer wel heel snel er schijnt iets veranderd te zijn in de bestelling waardoor de bestelling een nieuw bestel nummer heeft gekregen)

Dan Tradetracker ik heb een pc nodig en bestel deze via Mycom natuurlijk wel zakelijk de klik is geregistreerd maar de sale niet. Verklaring Mycom vergoed alleen consumenten sales. Oplossing toch de sale vergoed gekregen!

Als laatste Tradedoubler ik sluit twee zakelijke abonnementen af bij KPN. Klik is geregistreerd maar geen vergoeding. Verklaring KPN zakelijk vergoed niet volgens de accountmanager van KPN. Oplossing zelf met KPN moeten onderhandelen en dan zal Tradedoubler ook erg blij zijn :-X Opmerkelijk is dat Tradetracker WEL vergoed voor KPN zakelijk al is het maar ? 12,50 per sale. Niet Opgelost

Mijn vraag aan jullie is dit alles toeval? Hebben jullie ook zulke ervaringen? Ik hoop het van jullie te horen.
 

fgielen

Nieuw lid
19 aug 2007
507
0
0
#2
Toevallig net nog een mail de deur uit naar Daisycon dat de tracking van Omoda niet werkt. Een bezoeker (toevallig een kennis van mij) besteld via een site van ons een paar schoenen. Klik geregistreerd, sale niet.

Aces direct via TD:
Harde schijf besteld. Klik geregistreerd, sale niet. Niet opgelost.

Strayshop via TT.
Trampoline besteld. Klik geregistreerd, sale niet. TT heeft dit zelf opgelost.

Livegamer via TT.
Game besteld. Klik geregistreerd, sale ook en betaald direct. Sale afgekeurd. Na veel heen en weer is het opgelost.

Kijkshop via Daisycon.
Wekker besteld. Klik geregistreerd, sale niet. Reden: dit artikel is afgehaald na online bestelling en telt niet mee als commissie. Na veel heen en weer toch commissie.

En zo heb ik er nog enkele.

Dit zijn dingen die voor ons affiliates een doodsteek zijn waartegen je je niet kunt wapenen maar helaas afhankelijk bent van netwerken en adverteerders. Naar mijn mening mag de tracking beter worden gecontroleerd en/of up to date gehouden worden i.p.v zoveel mogelijk adverteerders binnenharken.
 

Icelandic

Nieuw lid
19 jul 2006
63
0
0
#3
Hmm, ik heb dan toch betere ervaringen... :D

Chear via TT: diverse bestellingen, clicks en sales netjes geregistreerd en uitbetaald

Vodafone via TD: bestelling zakelijk abonnement, click en sale netjes geregistreerd en uitbetaald

Dell via TD: diverse bestellingen, clicks en sales netjes geregistreerd en uitbetaald

Booking.com: diverse hotel overnachtingen, clicks en sales netjes geregistreerd en uitbetaald

Ik gebruik meestal wel een deeplink en ga dan dus niet eerst verder surfen over de betreffende site.
Ook kijk ik altijd even of de cookie wel goed geregistreerd is op mijn pc.
 

Denkgroot

Nieuw lid
3 feb 2007
63
0
0
#4
Icelandic zei:
Hmm, ik heb dan toch betere ervaringen... :D

Chear via TT: diverse bestellingen, clicks en sales netjes geregistreerd en uitbetaald

Vodafone via TD: bestelling zakelijk abonnement, click en sale netjes geregistreerd en uitbetaald

Dell via TD: diverse bestellingen, clicks en sales netjes geregistreerd en uitbetaald

Booking.com: diverse hotel overnachtingen, clicks en sales netjes geregistreerd en uitbetaald

Ik gebruik meestal wel een deeplink en ga dan dus niet eerst verder surfen over de betreffende site.
Ook kijk ik altijd even of de cookie wel goed geregistreerd is op mijn pc.
Beste Icelandic,

Ik zeg hier niet dat het affiliate niet werkt, ik doe al 5 jaar affiliate marketing, alleen is het wel heel erg toevallig dat net alles wat ikzelf bestel mis gaat. En het nare hiervan is dat ik weet dat de bestellingen gedaan zijn, de vraag is wat weet ik niet ;) (van bestellingen die door andere gedaan zijn die ik niet ken)
 

ouwesmurf

Nieuw lid
25 jan 2008
3.028
0
0
wfsidee.nl
#5
Heb met aanschaffingen tot ca 100 euro geen problemen ondervonden qua goedkeuring afgezien van de skypeshop, alleen daar ging dan ook alles verkeerd ( kostte maar liefst 19 euro) :D.
Maar zou het niet "handig" zijn om na de keusbepaling even vooroverleg met de adverteerder te plegen ? Kun je altijd nog aangeven dat ze mogen weigeren, lijkt me sterk in de huidige markt dat ze het daarop laten afweten. Maar is iets meer cf. de spelregels, zeker bij aanschaffingen van groot formaat. 8)
 

Denkgroot

Nieuw lid
3 feb 2007
63
0
0
#6
ouwesmurf zei:
Heb met aanschaffingen tot ca 100 euro geen problemen ondervonden qua goedkeuring afgezien van de skypeshop, alleen daar ging dan ook alles verkeerd ( kostte maar liefst 19 euro) :D.
Maar zou het niet "handig" zijn om na de keusbepaling even vooroverleg met de adverteerder te plegen ? Kun je altijd nog aangeven dat ze mogen weigeren, lijkt me sterk in de huidige markt dat ze het daarop laten afweten. Maar is iets meer cf. de spelregels, zeker bij aanschaffingen van groot formaat. 8)
Tsja dat is het juist het is niet dat ik alleen aanschaf met mijn id, ik investeer ook in affiliate marketing om sales en leads te scoren, en het is al op goed vertrouwen, en als dan alles mis gaat krijg je toch vraagtekens of het wel zo verstandig is om te blijven investeren voor andere netwerken :-\
 

ouwesmurf

Nieuw lid
25 jan 2008
3.028
0
0
wfsidee.nl
#7
Ik denk dat de twijfel omtrent de tracking kamerbreed is bij affiliates, los van de eigen aanschaffingen. Nog niet zo lang geleden heeft Paul zowel op dit forum als op diens eigen blog enkele statistiekgegevens omtrent de tracking van meerdere netwerken naast elkaar gelegd. Interessantie systeemverschillen.

Daarnaast vraag ik me af of elke adverteerder in staat is al dan niet met eigen kennis of ingekochte kennis, de tracking goed te implementeren ; daar hoort ook bij de frekwente wisseling van website aanbouw en verbouw, waarbij de tracking tijdens de verbouwing niet doorgaat, al hoor je dat pas op het moment dat men iets mompelt over "het is nieuw, of je je linkje even wilt aanpassen".

En zo kun je een forumitem ter grootte van een A3-tje best vullen ;D

Maar om daarom het bijltje erbij neer te leggen is nu ook weer een uiterste 8)
 
W

Wim

Guest
#8
De werking van de tracking is door de netwerken wel te monitoren en ik neem aan dat ze dat ook wel doen. Nooit sales of opeens minder sales zijn trends die ze over het geheel kunnen zien.
Maar wat nu met de regels die merchants hanteren? Dat vind ik ik erger:

Zakelijke bestellingen wordt sale niet getoond of afgekeurd.
Bestaande klanten wordt sale afgekeurd.
Doorklik van website naar ander deel valt tracking weg (Hoort er niet bij!)
Kiest klant voor ophalen in winkel valt sale weg!
Alles wordt netjes betaald en geregistreerd en toch wordt deze afgekeurd!

Die dingen moet gewoon niet kunnen. Een betaalde sale is een sale.
En als ze dan regels hanteren (wat hun goede recht is) laat ze die dan ook gewoon duidelijk communiceren. Als bij een merchant staat dat zakelijke bestelling worden afgekeurd dan weet je waar je aan toe bent.
 

ouwesmurf

Nieuw lid
25 jan 2008
3.028
0
0
wfsidee.nl
#9
Die dingen moet gewoon niet kunnen. Een betaalde sale is een sale.
En als ze dan regels hanteren (wat hun goede recht is) laat ze die dan ook gewoon duidelijk communiceren. Als bij een merchant staat dat zakelijke bestelling worden afgekeurd dan weet je waar je aan toe bent.
Helemaal mee eens, Wim, maar dat stukje valt doorgaans onder de openheid van het netwerk...... en nog een stap eerder, "durft" de verkoop/inkoop/salesmanager van het netwerk dat onderwerp bij aanvang op tafel te leggen en in de overeenkomst te implementeren ? !
Heb zo'n donkerbruin vermoeden dat het daar al misgaat, en dan blijft het nadien bij het goedkeuren/afkeuren een open kwestie.

Je wilt niet weten hoeveel verkoopovereenkomsten op dat soort glad ijs tot stand komen. En het is nog "menselijk" ook, immers de salesmanager - laten we hem of haar maar zo even noemen - is al lang blij met de order, staat weer goed op de conduitstaat bij de verkoopleider, toch ? En breng je het te berde voelen ze zich aangevallen, is de sfeer verpest etcetera, anders gezegd de (verkoop-) leiding van het netwerk heeft dan een steek laten vallen. 8)
 

PJ

Nieuw lid
28 feb 2008
1.417
0
0
#10
Vanmorgen een campagne geëvalueerd. Resultaat: een netwerk eruit gegooid (wist voor geen van de merchants ook maar een enkele sale te registreren op vele duizenden bezoekers) en een ander voorzien van een heel groot vraagteken (die gaan we de komende tijd heel close monitoren en waarschijnlijk ook verwijderen). De zwarte lijst van netwerken blijft groeien. Uiteindelijk blijven waarschijnlijk alleen TD en TT over. De rest staat inmiddels op 1 vraagteken na op de lijst. Toch maar weer op de blote knietjes uit dank dat we niet afhankelijk zijn van de netwerken.
 

Denkgroot

Nieuw lid
3 feb 2007
63
0
0
#11
PJ zei:
Vanmorgen een campagne geëvalueerd. Resultaat: een netwerk eruit gegooid (wist voor geen van de merchants ook maar een enkele sale te registreren op vele duizenden bezoekers) en een ander voorzien van een heel groot vraagteken (die gaan we de komende tijd heel close monitoren en waarschijnlijk ook verwijderen). De zwarte lijst van netwerken blijft groeien. Uiteindelijk blijven waarschijnlijk alleen TD en TT over. De rest staat inmiddels op 1 vraagteken na op de lijst. Toch maar weer op de blote knietjes uit dank dat we niet afhankelijk zijn van de netwerken.
Van TD heb ik ook geen hoge hoed op
fgielen zei:
Aces direct via TD:
Harde schijf besteld. Klik geregistreerd, sale niet. Niet opgelost.
Hier dito KPN (via TD) is gewoon pech hebben of zelf oplossen.

De andere netwerken doen nog enigzins hun best voor je.
 
28 mei 2008
157
0
0
#12
Re: Vergoedingen niet in het systeem van Daisycon,Zanox,Tradetracker,Tradedouble

PJ zei:
Vanmorgen een campagne geëvalueerd. Resultaat: een netwerk eruit gegooid (wist voor geen van de merchants ook maar een enkele sale te registreren op vele duizenden bezoekers) en een ander voorzien van een heel groot vraagteken (die gaan we de komende tijd heel close monitoren en waarschijnlijk ook verwijderen). De zwarte lijst van netwerken blijft groeien. Uiteindelijk blijven waarschijnlijk alleen TD en TT over. De rest staat inmiddels op 1 vraagteken na op de lijst. Toch maar weer op de blote knietjes uit dank dat we niet afhankelijk zijn van de netwerken.
Graag namen van de betreffende netwerken, kan ieder zijn voordeel mee doen!
 

PJ

Nieuw lid
28 feb 2008
1.417
0
0
#13
Re: Vergoedingen niet in het systeem van Daisycon,Zanox,Tradetracker,Tradedouble

Frisian Delight zei:
Graag namen van de betreffende netwerken, kan ieder zijn voordeel mee doen!
Als ik zeg dat waarschijnlijk alleen TD en TT over zullen blijven kun je er vanuit gaan dat alle andere netwerken die ook maar iets op het gebied van reizen doen zo'n beetje op de zwarte lijst staan. Waaraan ik nog kan toevoegen dat we nooit met Zanox in zee zijn gegaan, dus daar kan ik niks zinnigs over zeggen behalve dan dat ze geen aanbod hebben dat voor ons aantrekkelijk genoeg is vergeleken met wat we al via anderen of rechtstreeks aanbieden. Cleafs is al tijden terug afgevallen als notoir onbetrouwbaar (na dat geintje met VNC de druppel was), vandaag is Daisycon eraan toegevoegd wegens het categorisch niet registreren van ook maar een enkele sale nadat er in een testperiode per merchant duizenden gerichte bezoekers zijn geleverd. Zo expliciet genoeg?
 

mdobro

Actief lid
12 sep 2005
2.377
0
36
www.daisycon.com
#14
@ PJ
Volgens mij doen we aardig ons best om de tracking te controleren, zou je me kunnen laten weten om welke adverteerder het gaat en welk account je gebruikt, kan per directe mail of per PM.
 
3 feb 2007
63
0
0
#15
Update Strato,

Alles is goed gegaan met de bestelling Alleen heb ik gebruik gemaakt van een aanbieding waar Strato niet over vergoed :-\
Zanox gaat zijn uiterste best doen om toch een vegoeding te krijgen. Ik hou jullie op de hoogte.
Zanox heeft overleg met strato gehad en ze gaan dit probleem verder onderzoeken wel heeft strato deze sale al vergoed!
Opgelost

(heeft T-mobile (I-phone drama) een nieuw tijdperk ingeluid als adverteerder tegenover de affiliates?)
 

Wanabo

Krijg antwoord door het stellen van de goede vraag
28 apr 2009
89
0
0
ziggo.gebruikers.eu
#16
Hier toch ook wel wat opvallends te melden over sales.
In twee maanden slechts 3 verkopen. Terwijl andere netwerken met weliswaar andere ads véél beter scoren. Heb bij dit betreffende netwerk alles weggehaald en elders ondergebracht.

Toch bleven er twee campagnes over die bij mijn weten niet ergens anders lopen. Die heb ik maar laten staan. Ondertussen zat het me niet lekker en heb ik de advertentie code veranderd. Eerst was het een advertentie java script style en die ingewisseld voor een iframe code.

En ziedaar binnen 3 dagen 2 verkopen! Toeval? Of was de js advertentie code niet goed?
 
25 okt 2009
4
0
0
#19
Ook ik merk, helaas met enige regelmaat, dat leads/sales niet terug te vinden zijn.

Vooral eigenlijk bij tradedoubler valt me dit op.
Recent met een Dell bestelling, maar weer in de mail geklommen hierover (edit: was zakelijk en inmiddels netjes opgelost).

Ik kan iedereen van harte aanbevelen om zo af en toe eens een bestelling te plaatsen via de advertenties die je op de site hebt, om vervolgens te kijken of hij wel geregistreerd wordt. Al is het maar een potje gel of een printer-cartidge, je weet zo in ieder geval of het werkt of niet.

Soms heb ik het gevoel dat er, als het programma eenmaal live staat, eigenlijk niet meer wordt getest door de netwerken. Of dat bijvoorbeeld als je een advertentie voor product X (zeg prive) hebt staan, bij bestelling van product Y (zeg zakelijk) ineens geen leads meer worden geregistreerd.