Verzoek factuur Daisycon veel te laat verzonden

12 feb 2009
10
0
0
#1
Laatst ontving ik van Diasycon een factuurverzoek (13 maart 2009).
Begin deze maand heb ik mijn account bij Diasycon aangevuld met zakelijke informatie.

Op 13 maart 2009, laat in de middag, ontving ik een e-mail met een factuurverzoek.
Omdat ik nu zakelijk bij Daisycon zit moet ik een eerste factuur zenden met KvK- en BTW-informatie.
Dit moest voor 15 maart 2009 gebeuren (gezien de betaling).

Ik alles netjes in orde gemaakt, maar helaas daarna niets meer gehoord.
15 maart 2009 viel trouwens op een zondag en Daisycon werkt niet in het weekend.

Omdat ik tot op heden helaas geen enkele betaling heb ontvangen, kom ik natuurlijk met mijn zakelijke kosten ook in de knoei, die zullen toch gedekt moeten worden. Het stoort mij dan ook enigszins dat er makkelijk wordt geschoven met de betaling (dat wordt waarschijnlijk gewoon weer een maand later zo). Hierbij wordt wel vergeten dat mijn kosten natuurlijk wel gewoon gedekt dienen te worden. Dus weer uit eigen spaargeld??

Vandaag toch maar even contact hierover opgenomen met Diasycon, maar helaas de betreffende persoon was vrij vandaag. Jammer, want ik heb op dit forum al eerder een reactie geplaatst dat ik de bereikbaarheid van Daisycon slechter vind geworden (dat is tenminste mijn ervaring). Is het personeel van Daisycon nou echt zo ontzettend veel vrij??

Kan dit in de toekomst soepeler gaan verlopen?
En is het misschien een tip om een factuurverzoek op tijd naar een affiliate te sturen?!
Want deze moet wel redelijkerwijs de tijd krijgen een verzoekfactuur op te sturen, zo blijft het geld waar een affiliate 100% recht op heeft onnodig lang op de bank bij Daisycon staan, dit terwijl ik met de allergrootste spoed snel snel de factuur heb opgemaakt en op de post heb gedaan, zodat deze zo snel mogelijk bij Diasycon zou zijn.
 

isWeb

Nieuw lid
28 aug 2008
208
0
0
www.isweb.nl
#2
Toen wij alles hadden omgezet naar een zakelijk account, was dit ook onduidelijk richting ons mbt. wanneer de factuur door daisycon betaald zou worden. In ons geval werd het verzoek factuur ruim van te voren gestuurd.

Een simpel telefoontje heeft alles opgelost; normaliter zou je uitbetaling bij de volgende ronde worden meegenomen.
Bel ze anders voor de zekerheid :)
 

mdobro

Actief lid
12 sep 2005
2.377
0
36
www.daisycon.com
#4
@affiliatelive,

Het factuurverzoek is NIET te laat verzonden, maar dit is ons proces.

De eerste betaling op een zakelijk account moet eerst gevalideerd worden omdat we anders mogelijk tav uitbetaalde BTW een probleem zouden kunnen krijgen met de belastingdienst.

Gezien we het proces zo simpel en gemakkelijk mogelijk willen houden en geen kvk inschrijvingen of andere getekekende contracten van affiliates willen hebben, maar enkel werken met EEN (van de juiste gegevens voorziene) factuur.

Daarom kunnen wij het factuurverzoek pas verzenden op het moment dat het "factuurbedrag" definitief is. Dat was in dit geval dus de 13de. Dat de uitbetaling plaats vindt op de 15de, is natuurlijk geen nadeel maar een snelle service. ;D

NB: we zetten de betalingen JUIST zo laat mogelijk "vast" omdat we in het verleden vaak wijzigingen te verwerken kregen om de betaalgegevens aan te passen.
Nu krijg je rond de 10 een mailtje met dit is het bedrag en we gaan betalen naar deze rekening, daarna heb je nog een aantal dagen de tijd voor om de tenaamstelling/rekening nummer/particulier-zakelijk account aan te passen en dan maken we er een definitief betaalbestand van.

Nadat de factuur bij ons is binnengekomen, worden de gegevens gecontroleerd en verwerkt in ons systeem en betalen we uit (daar hoef je niet meer) tot de volgende betaalronde op te wachten!)
Het controleren en verwerken van de facturen kan enkele dagen dagen duren.

Als je eenmaal EEN (eerste) factuur hebt op gestuurd krijg je voortaan van ons een creditfactuur en automatisch de betaling op de 15de en behoef je nergens meer op te wachten of actie te ondernemen.

Kan het sneller? Indien je een voorstel hebt voor een beter proces laat het me weten, volgens mij is het nu zo optimaal mogelijk. Uiteraard blijft het altijd een afweging van belangen, het gaat om de eerste betalingen, iedereen wil zijn geld snel hebben maar sommige account hebben juist bij de eerste betaling hun gegevens nog niet volledig ingevuld en zij willen juist de tijd hebben om het nog aan te passen.