vliegwinkel.nl verbetert zich continu

28 feb 2008
9
0
0
www.vliegwinkel.nl
#1
Hallo affiliates,

Vliegwinkel heeft zich vorig jaar verdiept in affiliate marketing en is nu een aantal maanden actief bij Tradetracker. Via dit forum willen we graag te weten komen wat actuele wensen en behoeften zijn van affiliates om zo ons promotiemateriaal te optimaliseren en bij te werken.

Wij zijn op dit moment actief met:

- www.vliegwinkel.nl
- www.budgetair.com
- www.hotelwinkel.nl (maart '08)

We lezen graag jullie reacties op onze berichten. En persoonlijke berichten sturen mag natuurlijk altijd. We willen iedereen bedanken voor hun steun en hopen uiteraard nog meer affiliates te verwelkomen.

L. Boom
Accountmanager Vliegwinkel.nl
 

PJ

Nieuw lid
28 feb 2008
1.417
0
0
#2
Re: vliegwinkel.nl verbeterd zich continue

Wat voor ons van belang is voordat we met een aanbieder van vliegtickets in zee gaan, naast uiteraard de hoogte van de commissie, is of het mogelijk is te deeplinken op bestemmingsniveau. Bij voorkeur met gebruik van de airportcode en middels een zoekformulier dat de bezoeker reeds op onze sites in kan vullen. En dan bedoel ik ook echt op de site, dus niet middels javascript in een iframe ofzo. Vervolgens is het van belang dat de bezoeker alleen de zoekresultaten uit de vluchtendatabase te zien krijgt en geen andere produkten. Veel ticketleveranciers tonen de bezoekers ook hotels, huurauto's, pakketreizen etc. waarvoor ze of geen commissie betalen of te weinig, omdat ze een plak van de cake die de echte leverancier hen betaalt nemen. Intern noemen we dat commissieroof en het is reden om niet met een aanbieder in zee te gaan. Hetzelfde geldt voor aanbieders die wel heel nadrukkelijk bezoekers wijzen op manieren om toch vooral niet online te boeken, zodat geen commissie verschuldigd is. De nette manier om dit te doen is middels een callback-service waarbij de affiliatecode wordt meegezonden, zodat commissie wordt toegekend. Dit mag bij telefonische boekingen overigens wel iets lager zijn, omdat er nu eenmaal meer werk aan verbonden is.
 

Leeds

Nieuw lid
26 sep 2006
74
0
0
#3
Re: vliegwinkel.nl verbeterd zich continue

Re: vliegwinkel.nl verbeterd zich continue

Re: vliegwinkel.nl verbetert zich continue

Re: vliegwinkel.nl verbetert zich continu
 

7IP

Nieuw lid
8 dec 2007
461
0
16
www.7ip.nl
#6
Ik ben het met PJ eens. Een simpele banner of tekstlink naar een site van een vliegticketsite is minder interessant.

Deeplinken is het toverwoord. Op bijvoorbeeld airline, bestemming (airportcode) of land. Het liefst inderdaad zonder autoverhuur en hotels.... die kan ik zelf namelijk ook aanbieden.
 

mrgbv.eu

Nieuw lid
12 dec 2007
504
0
0
www.adfiliate.nl
#7
Hi Vliegwinkel,

Deeplinks
Geen tel.nummer op de site of speciaal nummer voor telefonische tracking naar affiliate
lange cookietijd
openheid over conversies
aanleveren van deeplinks

en zo is er nog veel meer! Ik zal je zo een PM sturen.

Patrick
 

sloore

Nieuw lid
6 sep 2005
931
0
0
#8
PJ is duidelijk
Vliegtickets zijn vliegtickets en dan hoort daar totaal niets anders bij.
Tegenwoordig doen veel adverteerders zichzelf de das om.
Telefoonnummers, hotels, auotuur, linkverbetering en hogere positie en liefst nog allemaal gratis en afkeuren .

Ze maken het zelf kapot door hun hebzucht.
Nu ja het is een beetje eigen aan het worden aan onze maatschappij.
 

7IP

Nieuw lid
8 dec 2007
461
0
16
www.7ip.nl
#9
Telefoonnummers op sites zijn altijd vervelend.

Vooral als de boekingsengine even traag is of een storing heeft.... komt er doodleuk een boodschap in beeld dat je maar beter even kunt bellen met een reserveringsmedewerker om je verder te kunnen helpen. En daar gaat je omzet weer.

Het lijkt me toch niet zo moeilijk om voor affiliates een aparte ingang te maken die wat minder van dat soort dingen laat zien.
 
#10
Beste L. Boom,

Dank voor je bericht.

Ik zou graag zien dat er minder aandacht zou worden gegeven aan promotiemateriaal en meer aan goede landingpages. Dit verhoogt zeker de conversie.

De landingpage hoeft niet per se een deeplink te zijn naar een bestemmingspagina (is wel een begin), Liever heb ik een deeplink naar een resultatenpagina, waar real time beschikbaar aanbod voor specifieke reisdata wordt getoond inclusief alle verplichte toeslagen (ook de boekingskosten) Dit zou dan mogelijk moeten zijn voor een carrier specific request en alle airlines. Ik weet niet of het technisch eenvoudig haalbaar is, maar functioneel zeker mijn wens!

Graag wel telefoonnummers blijven melden. Als ik een klant doorstuur naar jullie en de site ligt er uit/is traag (wat altijd voor kan komen) heb ik liever dat mijn(onze) klant goed geholpen kan worden dan dat de klant vast loopt en geen boeking kan realiseren. In beide gevallen heb je namelijk geen omzet.

Er mogen nog wel wat functionele verbeteringen komen, maar verder prima site!

Rob van Kesteren
www.lowcostticketfinder.nl
 

PJ

Nieuw lid
28 feb 2008
1.417
0
0
#11
Wat het vermelden van telefoonnumers betreft: niet vermelden is helemaal geen optie, omdat de vermelding nu eenmaal verplicht is. Maar er is een groot verschil tussen vermelding van contactgegevens en geanimeerde banners met "Bel nu om te boeken!" of "Telefonisch de beste aanbiedingen!"