Voorbereiding op de Lente; zit er nog brood in seizoensgebonden sites?

11 jan 2013
30
0
0
#1
Nu hopelijk de laatste sneeuw is gevallen en het ijs van de auto's af aan het smelten is zie je in de reclamefolders alweer de eerste lenteproducten naar voren komen. Hoge druk reinigers om het terras weer schoon te maken en de lentecollecties hangen ook al weer in de kledingrekken.

Is het nog zinvol om een seizoensgebonden site te maken? Ga je bijvoorbeeld tuinmeubelen aanbieden of buitenspeelgoed. rokjes en jurkjes of misschien wel picknickmanden.

Omdat deze sites maar de helft van het jaar interessant zijn vroeg ik me af hoe je deze sites goed kunt laten scoren. Vervang je de producten als de winterdagen er weer aankomen? Of gooi je je marketing en SEO skills in de kast voor een paar maanden en probeer je met wat nieuwe teksten en content ieder jaar je site opnieuw leven in te blazen?

Of hebben in een tijd als deze dit soort sites gewoon geen enkele zin meer?
 
25 jan 2008
3.028
0
0
wfsidee.nl
#2
Uiteindelijk gaat het om verkoop.

Stel dat jij een plek op de markt huurt met alleen sneeuwschuivers in de aanbieding.
Wanneer jouw aanbieding een sneeuwschuiver is, dat net als die electronische grasmaaier in zijn of haar uppie zonder jouw bijstand elk sneeuwvlokje verwijdert en jij in een schoon geparkeerde auto stapt, het portier voor je opent en je belooft dat bij gezonde terugkomst de borrel klaar staat ......... ben je waarschijnlijk de enigste op de markt in een wijde omgeving en verkoop je wellicht genoeg om het hele jaar "goed" te maken. ;)

Daar kun je wel een paar tekstjes op klaarzetten.

Maar naarmate de concurrentie groter wordt, het produkt in veler handen verkoopbaar, dus je opbrengst per vierkante meter website lager, heb je méér nodig. Dus gaat het niet om de vraag :
"Of hebben in een tijd als deze dit soort sites gewoon geen enkele zin meer?"​
er zijn immers altijd mensen die ergens zin in zien (..)

maar om de vraag zou jij het economisch gezien verkoopwaardig vinden.

De voorbeelden die je aanhaalt, de rokjes en de jurkjes , gaan het hele door maar wel op ander nivo, de tuinmeubelen : tja wat denk je van afgeschermde penthouses, villa met overdekte 'orangerie' ( produkt blijft alleen de verkoopomgeving wijzigt ) , buitenspeelgoed kun je alvast kwijt bij overdekte speelhallen, scholen, creches ( produkt blijft hetzelfde, verkoopomgeving wijzigt ).
Enige probleem : zowel creches en verwant, villa's met overdekte omgevingen, het vereist een ander publiek, een andere aanpak, zò specialistisch dat je eigenlijk beter diè markt kunt gaan bewerken en méér overhoudt gegeven de concurrentie van Google/Google Shopping.

Kortom : eens te meer geldt » niet meer kijken naar grote lijnen, maar kijken naar "de enige echte Werther bonbon" die jij continu in de markt kunt zetten, totdat die bonbon is opgepeuzeld en er een nieuwe lekkernij op de toonbank moet komen.
Eet smakelijk ;D