waarom geen vliegwinkel.nl en/of budgetair.com?

28 feb 2008
9
0
0
www.vliegwinkel.nl
#1
Dit is een vraag aan alle affiliatewebsites: Waarom zou je ervoor kiezen om niet de campagnes van Vliegwinkel.nl en/of BudgetAir.com te plaatsen? Ondanks dat we slechts een klein percentage van afmelders hebben, zijn die er wel. Maar waarom dan?
 
5

5KG

Guest
#2
Omdat ik 3 keer het formulier heb moeten invoeren om te zien wat het kost.
Geen alternatieven. Vlieg je niet van Eindhoven, geef dat dan aan en laat het systeem naar een alternatief zoeken (Adam/Rdam) en mij niet weer helemaal de boel moet laten invullen.

Ik voor mijn best veel voorkomende reis 281 tot 379 euro moet betalen EX reserverings kosten (en de goedkoopste is met een maatschappij die meer staakt dan vliegt) per persoon! Terwijl ik voor 150 euro ook met 2 man die vlucht kan nemen/boeken plus een 4 euro extra voor een creditcard.

En alle mensen die ik ken op dit soort vluchten echt gaat kijken wat de goedkoopste is, en helaas, dat zijn jullie niet met KLM, Altalie, Lufthansa etc. Ook niet met de economy tickets..

Dus dan is het ook niet de moeite op het op te nemen.
 
19 jul 2006
63
0
0
#3
Ieder zal zijn eigen reden hebben, maar als ik bijvoorbeeld naar mijn startpagina's kijk dan wil ik daar eigenlijk maar 1 vliegticketaanbieder op plaatsen. Ik heb nu gekozen voor Worldticketcenter; zij geven naast een hogere boekingsfee, ook een clickvergoeding en aangezien het om aardig wat klikjes (en boekingen) op jaarbasis gaat kies ik dan toch voor zo'n programma.
 
#5
Ik denk dat er specifieke redenen zijn waarom affiliates wel/niet kiezen voor vliegwinkel en/of budgetair. Eigenlijk zijn er twee fronten waarop je kunt inzetten om affiliates voor je te winnen.

1- beloning
2- conversieverhogende functionaliteiten.

ad1. clickvergoeding helpt, maar ik kan me goed voorstellen dat je pas bij een boeking wilt betalen. Een optie zou zijn om affiliatepartners met een goede conversie ook een clckvergoeding te geven.

ad2. als je goede functionaliteiten hebt (bijvoorbeeld deeplinks naar resultatenpagina >>stap2) dan kan dit conversieverhogend. Beloning per boeking is minder relevant bij hoge conversie. Kijk eens naar bookings.com, hoe zij dat doen.

Rob van Kesteren
www.lowcostticketfinder.nl
 
B

Bestjoerder

Guest
#6
Vliegwinkel is een heel mooi bedrijf, ga uit van je eigen kracht!

Bij affiliates worden volgens mij heel weinig tickets aan de man gebracht, komt mijns inziens door de lage vergoedingen voor een sale op een vliegticket.

Ik promoot het wel, want alle kleintjes maken een grote.
 
28 feb 2008
9
0
0
www.vliegwinkel.nl
#7
Bedankt voor alle reacties tot zover.

De vergoedingen spelen altijd een belangrijke rol. Vliegwinkel en alle andere online reisagenten moeten sinds een paar jaar alle verdiensten uit de reserveringskosten kosten. Voordat de KLM 0% commissie ging geven kreeg je als reisgent gemiddeld 7-10% commissie plus de reserveringskosten. Als we nog in die tijd hadden geleefd hadden wij jullie affiliates ook een percentage vergoeding kunnen bieden. Omdat wij nu het grootste deel van onze verdiensten uit de reserveringskosten moeten is een vergoeding in euro's ipv een percentage gangbaarder. Als wij ? 18,50 reserveringskosten rekenen kunnen wij onmogelijk ? 15,- vergoeding geven aan de affiliates, want dan houden wij er veel te weinig aan over. Vandaar dat wij een transparant model hebben in de vorm van een vergoeding per sale zonder levels. Wellicht dat we in de toekomst wel met levels gaan werken, maar of die vraag er is hoor ik graag van jullie affiliates.

De komende tijd zullen we ons aanbod van promotiematerialen flink uitbreiden met deeplinks. Er zullen ook snelzoekers komen zodat klanten direct op de resultatenpagina komen na de zoekopdracht ipv op de homepage. Dit zal moeten zorgen voor een betere conversie.

Multistop is nog niet mogelijk ivm de manier waarop alle vluchten inclusief lowcost worden opgeroepen in de systemen. Vliegwinkel is al wel ver gevorderd in deze ontwikkeling is hoopt dan ook de eerste te zijn met de functie. De airlines bieden dit al wel aan, maar dat is voor hun makkelijk omdat ze maar 1 database hebben. En wij vergelijken alle airline dus dat proces is vele malen complexer, maar zeker niet onmogelijk.

Blijf jullie opmerkingen en input sturen, want we doen er zeker wat mee.

Gr. L. Boom
vliegwinkel.nl
 
#8
Ik wil hier op reageren, want het businessmodel ligt toch iets genuanceerder dan door vliegwinkel wordt weergegeven.

Vroeger betaalde de meetste airlines inderdaad een basiscommissiepercentage van zo?n 7% op het ticketbedrag (niet op de luchthavenbelasting) Dat hield in dat op een ticket van ?200, vliegwinkel (en ook andere ticketaanbieders) er ?14 aan verdienden. Nu vraagt vliegwinkel ?18,50 reserveringskosten. Er wordt op tickets met een relatief laag bedrag nu meer verdient dan vroeger!

Daarnaast betalen airlines ook vandaag nog steeds zogenaamde ?back end? commissie van tussen de 4 en 7% of geven ze netto tarieven af. Dus vandaag de dag verdient vliegwinkel (en ook andere aanbieders) op bijvoorbeeld op 2 tickets naar Bangkok van ?800 p.p excl. luchthavenbelasting:

?18,50 x 2 reserveringskosten = ?37,-
?6,00 x 2 vliegticketbelasting = ?12,-
5% (aanname) over 1600 = ?80,-
Totaal: ?129,-

Mijn stelling:
Er is wel degelijk ruimte voor hogere vergoedingen (zie bovenstaande)

Mijn advies:
# Begin met een vergoeding per ticket ipv boeking. Hier is ruimte voor, want vliegwinkel rekent ook reserveringskosten per ticket en niet per boeking.

# Bied naast de basisvergoeding per ticket een commissionabele vergoeding aan per airline. Hiermee heb je een sturingsmeachanisme in handen voor je airlines en een extra argument in de onderhandeling met de airline. (Dit eventueel voor je beste affiliates)

Goed te lezen dat er meer deeplinks worden aangeboden, dit zal zeker conversieverhogend gaan werken, wat naast een initiele beloning OOK belangrijk is voor affiliatepartners.

Rob van Kesteren
www.lowcostticketfinder.nl
 

Langace

Nieuw lid
4 dec 2005
1.453
0
0
www.zinngeld.nl
#9
Leuk dat je z'n duidelijke uitleg geeft over de inkomsten/betalings fee van de airlines (had ik zelf weinig weet van).

Zelf heb ik ongveer 250 tickets per maand die we verkopen via een reissite (gebruiken idd niet vliegwinkel) ik weet ook niet of het heel veel is ofzo maar vind het wel een hele leuke markt!
 
20 aug 2007
1.253
0
36
affiliate.nl
#10
robvankesteren zei:
# Bied naast de basisvergoeding per ticket een commissionabele vergoeding aan per airline. Hiermee heb je een sturingsmeachanisme in handen voor je airlines en een extra argument in de onderhandeling met de airline. (Dit eventueel voor je beste affiliates)

Ja juist daarom, lekker een bepaalde airline extra pushen via je affiliates om zo op die manier sterker te zijn in je onderhandelingen over de back-end commissie :)
 

Jorg

Nieuw lid
14 nov 2007
447
0
0
#11
Heb op diverse genoemde sites gekeken naar tickets richting zuid-europa, maar de beste deals komen echt van de low cost firma's. Bij de overzichtsites komen ook niet de juiste bedragen naar voren, wat toch zonde is.

Trouwens is dezelfde discussie over vergoeding per airline ook te vertalen naar gsm-providers, want die hebben ook targets voor gsm-shops. Lijkt me een goede zaak dat er meer variatie in zit.