Waarom niet alles vergoeden?

9 aug 2007
47
0
0
#1
Gisteravond deze mail ontvangen van GSMtopdeal via M4N

----
GSM Topdeal gaat het nieuwe jaar helder in. Daarom zijn de affiliate voorwaarden herschreven.

In 2011 is GSM Topdeal Zakelijk gelanceerd en zijn prepaid producten toegevoegd. In tegenstelling tot prepaid worden aansluitingen van GSM Topdeal Zakelijk wel vergoed. In 2012 is het ook mogelijk om te verlengen via GSM Topdeal, voor deze kleine groep klanten is geen vergoeding beschikbaar.
-----

Van dit soort mails krijg ik de kriebels.

Waarom worden alle activiteiten op een website niet vergoedt, waarom alleen maar bepaalde prodctgroepen.
Als je nu je productgroepen gaat opsplitsen en hier een vergoeding aan hangt, prima, maar ga niet zeggen dat je delen niet gaat vergoeden. Dit kan een reden zijn om een merchant te weigeren.

In mijn ogen is het alles of niets, en anders moet je stoppen met affiliatemarketing, temeer de vergoeding van deze affiliate ook nog eens minimaal is.
 
25 jan 2008
3.028
0
0
wfsidee.nl
#2
In 2012 is het ook mogelijk om te verlengen via GSM Topdeal, voor deze kleine groep klanten is geen vergoeding beschikbaar.
Je kunt het ook positief opvatten :
gaat om een kleine groep klanten, die nu iets kunnen, méér dan er was. Het huidige produkt wordt dan dus opgewaardeerd en wellicht beter verkoopbaar. En dáár heb je wellicht iets aan. Méér commissie op het bestaande, méér sales.

zo zou ik het verkocht hebben

Maar ja, of deze aktie nu bedacht is door iemand met gevoel voor commercie ?

Persoonlijk rangschik ik dit soort zaken onder de rubriek
"ik wil deze (internet-) verkoop doen, maar weet beslist niet waarom". Een eCpc van 3 cent is ook niet veel.

We krijgen als publishers zo ongelooflijk veel mails waarin op een onaardige wijze een campagne wordt opgesierd met zaken die we absoluut NIÈT mogen, in plaats van te melden waar we voordeel van kunnen hebben......

dat het me geheel duidelijk is waarom bepaalde bedrijven economisch nog leven dankzij de werking van het toeval en de luiheid en gemakzucht van de klant.

We moeten het er maar mee doen.
 

SNEUP

Nieuw lid
14 jul 2007
145
0
0
www.sneup.nl
#3
ouwesmurf zei:
...We krijgen als publishers zo ongelooflijk veel mails waarin op een onaardige wijze een campagne wordt opgesierd met zaken die we absoluut NIÈT mogen, in plaats van te melden waar we voordeel van kunnen hebben...
dat het me geheel duidelijk is waarom bepaalde bedrijven economisch nog leven dankzij de werking van het toeval en de luiheid en gemakzucht van de klant...
Mee eens! Wat dat betreft kunnen de meeste merchants hier in den lande nog een boel leren van hun Amerikaanse evenknieën, zoals ik die bijv. wel op Clickbank tegenkom. Die doen er alles aan om het de promotor naar de zin te maken en hebben vaak een zeer uitgebreid en creatief pakket extra promotiemateriaal waaronder, buiten links en banners, artikelen, foto's, Adwords voorbeelden en mailpromo suggesties.
 
9 aug 2007
47
0
0
#4
Vaak wordt (waarschijnlijk) gedacht die tak van sport doen we er even bij.

Helaas, het kost tijd om het programma actueel en up to date te houden en te communiceren met de affiliates en dit wordt wel eens onderschat.