Waarom toch banners?

YVANYVAN

Nieuw lid
24 aug 2005
478
0
0
#1
8) 8) 8)
Iedereen vindt banners vrij waardeloos omdat er maar weinig op geklikt wordt, minder dan op tekstlinks.
Maar waarom gebruiken zowat alle adverteerders dan toch banners? Soms mag je zelfs blij zijn als men een deftige (deeplink) tekstlink vind.

Puur om de naambekendheid te vergroten?
Ziet men dit als een goedkopere manier van publiciteit maken?
 

YVANYVAN

Nieuw lid
24 aug 2005
478
0
0
#3
8) 8) 8)
Naambekendheid (meer vertrouwen) dus, en haalt de adverteerder er een verkoop uit dan is dat lekker meegenomen.
 

sequence

online marketing
26 mrt 2007
67
0
0
www.ruudkok.nl
#4
Bannering is voor naamsbekendheid wel geschikt, voor affiliate marketing echter een stuk minder. Omdat echter veel websites toch ruimte over hebben voor wat banners en een hele site vol tekstlinks ook niet optimaal is, worden er toch nog regelmatig banners gebruikt.
 
D

dutchguru

Guest
#5
En vergeet de traagheidsfaktor niet ( we houden zo graag vast aan het verleden ), geldt ook voor de jongste generaties, en volksstammen aan bannermakers die daaraan willen verdienen en dat mag, maar dan houd je dus de roep om .... in stand. Indirect, Ruud , hebben wij het daar deze week nog even over gehad.

Ik zie echter een positiever punt in het aangehaalde artikel "banners werken toch".
29% gaat op zoek naar de adverteerder
31% neemt tekst van een banner over en zoekt daarnaar, en dan gaat het ook over de adverteerder en/of diens produkt.
Totaal - zonder rekenmachine 60% - zoekt naar adverteerder en/of diens produkt.

Wie dus op zijn / haar pagina een hoeveelheid voor zoekmachines herkenbare tekst over het produkt en diens verkoper plaatst, dus leesbaar voor zoekmachines en geen flash, javascript, inline frame feeds etc., kan daarmee die zoekers naar eigen site trekken. Wanneer dan de bezoeker en tekst en een vertrouwenwekkende banner ziet, volgt herkenning en een grotere kans op een waardevolle "klik", cq. sale.

Dus een pleidooi voor seo-teksten en bijpassende banners.
Of er ook toekomst voor aktieve webmaster is ;D
 
24 aug 2005
1.434
0
0
www.no-search.nl
#6
Wat betreft banners heb ik op Startveld ruim een jaar terug eens een test gedaan.

Het blijkt dat er aanzienlijk meer geklikt wordt op een tekstlink als er links- of rechtsboven een banner van dat bedrijf staat. Een onbewuste gewaarwording wellicht.
De conversie bleef hetzelfde en voor betreffende adverteerders had ik dus meer kliks en omzet op de tekstlinks. Op de banner zelf werd vrijwel niet geklikt.
 
24 aug 2005
1.434
0
0
www.no-search.nl
#8
Yvan zei:
Dus eigenlijk is een combinatie van banner + een tekstlink op uw site een goede keuze?
Je mag gewoon je zeggen hoor ;D
Ik zie inderdaad extra rendement op de tekstlinks..en dat door de banners, dus een goede keuze! Kijk natuurlijk wel op welke tekstlinks je nu beste rendement behaalt en plaats dan van die adverteerder een banner ergens anders op de site. Belangrijk dus om zowel voor als tijdens de wijziging de verschillen te meten!