Waarom wordt een bestelling geannuleerd

9 aug 2007
47
0
0
#1
Gister weer een flinke partij afkeur van een grote GSM-Merchant.

Over Juli en Augustus 2010.
64% afkeur - Reden bestelling geannuleerd
36% goedkeur

Onderbeoordeling niet mee gerekend.

Mijn vraag is nu:

Waarom wordt een bestelling geplaatst en vervolgens geannuleerd.

Ik kan mij niet voorstellen dat mensen doelbewust een bestelling bij een winkel plaatsen om deze vervolgens weer te annuleren, als je een bestelling plaatst heb je dat artikel nodig.
Bij kleding kan ik mij een hogere afkeur voorstellen en bij financiële producten ook (BKR).
 
S

svteg

Guest
#3
- product was niet op voorraad
- betere aanbieding tegengekomen
- wel besteld, niet betaald (dus geannuleerd door merchant)
- fake naw gegevens

Als iets veel afkeur heeft zijn het de telefoons wel toch? (zit er zelf niet in) Met al die jongetjes en meisjes die zo goedkoop mogelijk het nieuwste van het nieuwste willen hebben, maar het uiteindelijk toch niet kunnen betalen.
 
9 aug 2007
47
0
0
#4
Details over wie of wat geef ik verder niet, achter de schermen wordt al met het netwerk gesproken en uitgezocht wat de oorzaak is.

Wat ik graag wil weten is, waarom iemand besteld en vervolgens annuleert.

Als ik naar mijn eigen situatie kijk kom ik op minder dan 1% afkeur (bestelling geannuleerd. Om wat voor reden dan ook) per jaar.
Dit geldt niet alleen voor GSM (zoals dit voorbeeld) maar ook voor andere producten die ik bestel bij een online winkel.
 

181279

Nieuw lid
4 mrt 2008
152
0
0
#5
Dit is inderdaad de trend bij telecom aanbieders.
Overigens wel vreemd dat sommige constant een percentage van 70% afkeur of meer halen en andere "slechts" 30%.

Eerder genoemde redenen komen me bekend voor net als:

- Contract niet terug gestuurd.
- Niet geaccepteerd door provider. (bkr, slecht verleden enz)

Wat ook gebleken is dat sommige webshops gratis laptops aanbieden.
In de advertentie wordt dan een acer aangeboden welke dan niet leverbaar is. Klant wordt gebeld of het ook een Compaq mag zijn met iets beter specs. Geen probleem, er wordt een nieuw ordernummer aangemaakt omdat het om een andere laptop gaat, oude wordt geannuleerd. Gevolg sale wordt afgekeurd. Diverse malen meegemaakt.
Na klagen wordt een sale dan wel toegekend, maar hoeveel loop je hierdoor mis

Hetzelfde gebeurd waarschijnlijk ook met telefoons die niet leverbaar zijn, er wordt gebeld voor een ander toestel omdat de wachttijd erg lang is, klant gaat akkoord en sale wordt afgekeurd.
 

harrie

Nieuw lid
6 okt 2005
404
0
16
#6
Afkeur is in telecom inderdaad standaard redelijk hoog vergeleken met andere branches. Dat zien wij eigenlijk bij alle merchants, al zijn er wel redelijk grote verschillen.

We zien zelf een afkeur van rond de 30-35% als normaal voor telecom campagnes die vergoeden op basis van netto sales. 64% afkeur is wel erg hoog [als dit tenminste gebaseerd is op voldoende aantallen].

Onderaan de streep is het afkeur percentage wel leuk ter indicatie, maar gaat het vooral om wat je verdient per bezoeker naar die site. Een programma met een waardeloze conversie, maar 100% goedkeur is nog steeds een slecht programma. :D
 

fgielen

Nieuw lid
19 aug 2007
507
0
0
#7
svteg zei:
Als iets veel afkeur heeft zijn het de telefoons wel toch?
Ben ik het helaas niet mee eens.

Andere adverteerders kunnen er ook wat van. Meestal is dan idd de reden: bestelling geannuleerd of klant heeft niet betaald.

Ook in mijn huidige situatie kan ik mij hier niet in vinden. Als je iets besteld, heb je het nodig en heb je, voordat je tot aankoop overgaat, normaal gesproken internet al "afgestruind".

Bovengenoemde is één van de 3 top-ergernissen van een affiliate.
Je staat met de rug tegen de muur omdat je geen inzage hebt in achtergronden van sales.