Wat vinden jullie van mijn website?

6 apr 2012
2
0
0
#1
Dag Iedereen,

wat vinden jullie van deze website: http://www.gevelrenovatieramon.be


Wat vind je goed/slecht?

Wat kan er beter?

PS: Ik hoop dat dit niet als reclame gezien wordt, ik ben van belgië; ik heb dit met opzet op een nederlands forum gezet.
Ik besef ook wel dat men niet vanuit Nederland zal bellen om een gevel te herstellen, zou een beetje ver voor mij zijn ook trouwens. ::)
Maar als men het toch als reclame ziet, dan verwijder ik de post wel wel. Het is gewoon om opinies te weten
 

ouwesmurf

Nieuw lid
25 jan 2008
3.028
0
0
wfsidee.nl
#2
Dag Meester Jan, welkom.

Misschien had je alleen even moeten checken voor wie dit forum bedoeld is, namelijk niet een club van website-bouwers maar van affiliate-marketeers. Weliswaar is voor hen een goeie website van levensbelang.
Affliate-marketeers hebben vooral iets met verkoop, weliswaar verkopen wij met onze websites dan meestel de spullen of diensten van een ander, gelukkig wel op verzoek van die ander ;D

Je website is in principe een visitekaartje en - neem ik aan - bedoeld voor werving van nieuwe relaties/klanten/clientele. De layout is niet direkt modernistisch, maar het laat zien waar jullie voor staan. Ieder z'n smaak.

Maar nu de woorden, er staat wat achtergrond-informatie van wat jullie werkterrein is, misschien iets teveel.
Er staat echter niets omtrent de feiten waarin jullie anders, lees : beterder zijn dan wie dan ook, en
vooral : trap het woord homepage onmiddellijk de deur uit.

Ga d'r nou eens voor zitten : van alle pagina's is de eerste pagina veruit het belangrijkste. Wat je dáár beweert moet gesteund worden in de pagina's erna. Dus eigenlijk moeten de kernwoorden dáár iets bevatten wat alle andere pagina's nader belichten. En dat noem je dan 'homepage', moest niet magge. ;)

En het ademt het verkeer vanuit jullie stek. Jullie webstek. In plaats dat de kandidaat klant centraal gesteld wordt.
Stel maar vragen : zoekt u dit beter, verlangt u een fraai ontmost dak, bent u niet tevreden met de wat grauwe muren van uw opstal/perceel/kasteel.

Dan heb ik , Ramon, een goed idee voor U !

voor dit probleem hebben we de betere oplossing met ..
onze werkwijze zorgt ervoor dat uw opdracht snel en zeker wordt voltooid
dat doen we vooruitstrevender dan wie ook omdat .....

en pas heel erg veel later, wanneer het gaat over de zekerheden voor de klant een "over onsje" , ons bedrijf is al van vader op zoon, met ervaring en kunde "van eeuwen her" . Voor jullie persoonlijk een warm punt, voor de zoekende klant nog heel even niet aan de orde.

etc.

a. overdrijf ik nu een beetje om duidelijk te zijn
b. weet ik dat onze zuiderburen doorgaans geheel onterecht veel en veel te bescheiden zijn
c. gaat het erom om op internet de klanten te vinden die juist een antwoord op vragen zoeken, een oplossing, en graag van iemand die snapt wat ze willen, beter is dan wat ze kennen, en goedkoper dan waar ze bang voor zijn.

En tot slot : positief is dat je contactpagina ervan uit gaat dat de vragensteller een kopie krijgt van zijn/haar webmail. Persoonlijk ben ik een warm tegenstander van webmail, de ruimte is te klein, te onhandig, je kan niets bijsluiten zoals een foto. Jullie geven toch ook een telefoonnummer op, waarom dan niet een emailadres ?
Natuurlijk, spam tegenhouden, misbruik van het internet tegenhouden, nou, dat kan met een beetje scripting ook opgelost worden.

Dus : herschrijf de pagina-inhoud, schrijf vanuit het denkpatroon van de klant en schrijf naar de klant toe. Die moet direkt het gevoel krijgen : daaaaaaaar weten ze wat ik nodig heb, waar mag ik de order tekenen.

Doseren is ook nodig :
Met als doel bij het verven een betere hechting te bekomen wordt daarna eerst een antimos primer geplaatst.
De primer versterkt/verhardt de materialen die gevoelig geworden zijn voor groenaanslag, en zorgt er ook voor dat groenaanslag in de toekomst moeilijker wordt.
Na de primer passen we, indien het gaat om een leien dak, twee verflagen toe.
Dat die primer nodig is, mag later toegelicht worden, daar win je geen klanten mee.
Dat het met twee verflagen niet van leien dakje gaat is ook voor het latere kontakt.
Maar roep van de daken dat jullie methode ervoor zorgt "dat groenaanslag in de toekomst moeilijker wordt" zo al niet bijna onmogelijk. Wanneer jullie geweest zijn, zal het bijzonder lang duren eer de mo(u)ssen weer van het dak vallen.

En vraagt de klant dan "hoe doen jullie dat dan?" Dan hebben jullie zeker en vast een vaste simpele tekst klaar liggen die het een en ander helder en begrijpelijk voor de klant uit de doeken doet. Pas wanneer de klant laat blijken zelf een techneut te zijn, kun je technisch worden. Daarvóór moet je het probleem simpel beschrijven en oplossen.

Je wist het toch ? In Nederland zijn ze ietwat direkter. Een risiko dus. Maar we bedoelen het goed ;D
 

elja

Nieuw lid
16 aug 2009
535
0
0
#3
Een dergelijke opzet spreekt mij aan. Lekker rustig leesbaar. Mooie ondersteunende foto´s.

Maar het viel mij ook als eerste op. Het woord Homepage. De titel op eerste pagina. Weg er mee.

Belangrijk is ook om te weten hoe je klanten op internet zoeken. Met welke woorden ze je product zoeken en in wat voor spraakstijl.

Ik vermoed dat je met een dergelijke business degelijkheid en kwaliteit moet uitstralen. Dat zou ik in ieder geval belangrijk vinden wanneer ik een dienst zou bestellen. Dat straalt het voor mij wel uit. Wat betreft de opmerking van modernistisch, wat Ouwesmurf schrijft, dat zou zelfs tegen kunnen werken indien verkeerd gekozen. In ieder geval voor mij persoonlijk.

Ouwesmurf praat over (misschien) te veel informatie. Hoe zit dat met de potentiële klanten van dit product? Sommige mensen lezen niet zo veel, willen snel informatie. Anderen willen meer weten. Indien je het van belang lijkt, is er een opzet om beide tegemoet te komen mogelijk te maken.
Ik zelf zou voor een dergelijke dienst wel veel informatie willen weten.
Belangrijk is dus te weten hoe je doelgroep daar tegen aan kijkt. Ouwesmurf schrijft, dat Belgen bescheidener zijn. Schrijfstijl moet daar dan bij passen.

Nog een kleinigheid. Kan het contactform ook direct onder de adresgegevens? Ik dacht even dat het vierkantje met het woord contact form, nog een formulier in ontwikkeling was. Het lijkt niet echt een link waarop je moet klikken om naar het contactformulier te gaan. En is het gebruikelijk dit contact form te noemen in België?

Verder zijn er op dit forum ook affiliates die producten voor/in België promoten.
 

ouwesmurf

Nieuw lid
25 jan 2008
3.028
0
0
wfsidee.nl
#4
eh Elja, alles wat verkeerd gekozen is, zal altijd verkeerd uitwerken ;D

En ja, uit eigen ervaring weet ik dat veel Belgen van nature zich bescheidener opstellen dan Nederlanders, wat overigens ook kan duiden op een slimheid, die wij Nederlanders vaak niet in de gaten hebben. En "veel Belgen" laat onverlet dat er ook in België een steeds grotere groep ontstaat die daar weer geen last van heeft. Generaliseren is altijd lastig, wanneer je wilt duidelijk maken "durf je eigen licht onder de korenmaat vandaan te halen".

Neem als ( altijd gevaarlijk ) voorbeeld de pianist Miguel Wiels, in de omgang zeer bescheiden, tegelijkertijd een ongelooflijk virtuoos als musicus en tekstschrijver. Toots Thielemans kan ook enorm bescheiden over z'n vaardigheden babbelen, is wel een wereld-artiest. En zo ken ik er massa's.
Alleen, ben je nog niet zo bekend, en dat geldt ook voor Nederlanders, moet je jezelf letterlijk in het licht of voor het voetlicht plaatsen.

Maar ik kwam eigenlijk op dit topic terug omdat ik - zoekend naar iets anders - een youtube-filmpje ben tegengekomen dat voor het eerste 3/4 in beeld en geluid brengt wat ik bedoel, het laatste kwart is reklame van de maker en voor een workshop die al lang en breed geweest is, dáár maar even overheen kijken.
continu in dit theater :
Dat filmpje laat zien hoe je je als bedrijf ten opzichte van klant en zoekmachine zou moeten presenteren.
ook geschikt voor andere ondernemers (..)
fooien graag bij de uitgang ;D
dank u voor uw aandacht
 
B

Beachboy

Guest
#6
Voordat jullie verder blijven blaten over een website die geen ene bal met affiliate marketing te maken heeft, is het interessant om een op Google te zoeken en te vinden dat deze o zo bescheiden Belg het halve internet heeft volgepeurd met vragen over zijn website. ( zonder reclame te willen maken uiteraard. ;D)

Nou...ik ga weer wat nuttigs doen. Adios.

Meester Jan, die kan er wat van..!!
 

ouwesmurf

Nieuw lid
25 jan 2008
3.028
0
0
wfsidee.nl
#7
ik ga weer wat nuttigs doen. Adios
koffers pakken dacht ik zo ..... ευχάριστος των διακοπών επί Κως
helemaal niet erg om morgen etc. een passend kaartje te sturen ;D



wijziging bleek nav tip van Elja, staat nu prettige vakantie op etc.

Mag een waarschuwing zijn, vertrouw niet op Google vertalen buiten engels versus engels.
Zij beheersen waarschijnlijk alleen het Grieks van vóór de crisis, alles is vervallen, behalve de crisis ;D
 
6 apr 2012
2
0
0
#9
bedankt voor jullie reacties.
En nee ik heb die link niet geplaatst om jullie te overtuigen om beroep te doen op de diensten van GR.
Klanten buiten west-vlaanderen worden trouwens niet aangenomen.

Bedankt voor jullie commentaar!
Zeker van de tips van ouwesmurf heb ik wat opgestoken.
Daar kan iets mee gedaan worden.

Thx

gr