Willie Wortel: Niks verdienen ligt niet aan het netwerk, maar aan jezelf.
In het algemeen heb je gelijk, waar het de vraag van gulbeyaz aan gaat, zou het wat genuanceerder mogen.
Men neme 1 adverteerder : Ulla Popken. Mijn website bleef eender, slechts de adverteerder wisselt van netwerk.
Eerste netwerk, leuke omzet, tweede netwerk, omzet ingestort.
En zo heb ik dat wel vaker meegemaakt.
Kunnen heel veel zaken aan ten grondslag liggen, denk aan een heel simpele : de hanteerbaarheid van het dashboard voor de adverteerder.
Kan voor adverteerders cq medewerkers aldaar, een net zo groot probleem worden als voor ons publishers. En "niet weten is snel afkeuren" anders gezegd, hebben ze te weinig informatie voor hun gevoel, is de knop met het rode kruis herkenbaar dicht bij.
Wat gulbeyaz niet vermeld : accepteer je elke afkeur.
Wat gulbeyaz ook niet niet vermeldt : hij zegt "wel bezoekers maar geen verdiensten" . Bedoel je dan dat er ook geen kliks zijn te noteren. Of zijn het kliks van spiders. Moet je allemaal weten, dus hoe registreer je je uitgaande kliks.
In het algemeen kan het zeker geen kwaad om
minimaal 2 netwerken te kiezen, mits er wel kliks zijn in voldoende mate. Maar :
- voldoende kliks van voldoende gerichte bezoekers, kan de conversie van de adverteerders-website te kort schieten
- Zijn er geen goede kliks te noteren, dan zou je aan de conversie van je website moeten werken, wanneer er wel menselijke en gerichte bezoekers zijn.
- Zijn er geen gerichte bezoekers moet je kijken hoe je mensen kunt trekken.
- Werkt dat ook niet, moet je je zeker de vraag stellen of er in de basis wel vraag is naar het product wat je wilt verkopen en kom je uit bij de fundamenten van marketing.