formmailer zei:
Er zijn volgens mij 3 redenen om reisbureaus als D-reizen te promoten:
- De naamsbekendheid van D-reizen zal mogelijk voor een hogere conversie kunnen zorgen
- De naamsbekendheid van D-reizen zal mogelijk voor een hogere conversie kunnen zorgen
- Een reisburo bied een overzicht van verschillende touroperators en de klant heeft zo een beter overzicht
De waarde van een affiliate is toch de toegevoegde waarde: het overzicht, extra informatie, etcetera.
- Je zou kunnen deeplinken naar reizen van touroperators die niet aan affiliate marketing doen om zo nog iets te pakken. Dit geldt natuurlijk vooral voor specialistische reizen. (zo gebruik ik Wegolo bijv. om nog iets aan Ryanair vluchten te kunnen verdienen)
En mijn idee is toch echt dat het min of meer je taak als affiliate is om de plaats van een reseller in te nemen en de reisbureaus uit de markt te drukken door het beter en efficiënter te doen.
Bovendien: hoe helder is je boodschap nog als je aan de klant moet communiceren dat hij via jou en vervolgens via D-Reizen/Elmarreizen een reis van OAD moet boeken? De klant snapt er algauw niks meer van. En niet geheel ten onrechte.