werkwijze starten site

suho

Nieuw lid
31 aug 2010
208
0
0
#1
Ben benieuwd wat jullie werkwijze is bij het starten van een nieuwe site.
Mijn werkwijze is als volgt:

-domeinnaam registreren
-site laten indexeren zodat je een start punt hebt.
-wp of een ander script er op zetten
-toevoegen van content
-linkbuilden

Misschien heeft iemand hierop een variatie?
Maken jullie de site zo dat die helemaal tiptop in orde is en stel je hem dan pas open voor de robots?

Of
maak je de interne structuur alleen en voeg je later de juiste content toe?

En wanneer is een site "af"? Als die de juiste rankings haalt? Of als die genoeg geld in het laadje brengt. Of het liefst een combi van allebei. Ben benieuwd 8)
 
S

svteg

Guest
#2
- domeinnaam registreren (of onder het stof vandaan halen)
- website optuigen (wp installeren, eerste content toevoegen)
- toevoegen aan webmastertools (komt de indexering vanzelf)
- Google alerts instellen voor het betreffende onderwerp (blijf ik op de hoogte)
- website op de to-do lijst zetten voor een week later (dan backlinken en eventueel meer content toevoegen)
- en dan weer op de to-do list zetten voor een week later (analyseren, aanpassingen doen en nog meer backlinken)
- en dan weer op de to-do list zetten voor een week later etc etc etc.

Voor de to-do gebruik ik Things op de iPad, kan je scheduled to-do's aan toevoegen en elke ochtend krijg ik vanzelf een lijstje naar me toegepushed wat ik moet doen, klaar is afvinken en wordt automatisch naar de volgende week geschoven.

Het perfecte tip top in orde maken is me nog nooit gelukt, ben ik te ongeduldig voor. 8)

Edit: En de website is in principe nooit af, hij blijft immer op de to-do lijst staan, zodat ik er minstens 1 keer per week even naar kijk, betekent niet per definitie dat ik daadwerkelijk wat verander.
 

miranon

Nieuw lid
18 dec 2010
127
0
0
#3
1. Domeinnamen registreren en op de to-do list zetten.
2. Voor elke domein een landingspage maken ( met relevante titel/description/h1 tags en een par zinnen content ).
3. Voor elke domein, een paar backlinks maken voor Google indexatie.
4. Domeinen aan webmaster tools toevoegen.
5. Beginnen met de to-do list: eerst voor een domein content schrijven.
6. Daarna een html/cms site maken en content toevoegen.
7. Een beetje backlink building ( 10-20 links ).
8. Beginnen met punt 5 voor andere domeinen.
9. Als alles klaar is: veel backlinks maken.
 

suho

Nieuw lid
31 aug 2010
208
0
0
#4
Wat een vette reacties :D, toch maar een punten van jullie in mijn workflow implementeren.
Blijft leuk om te lezen hoe anderen het doen.
 

ram

Nieuw lid
4 feb 2009
182
0
0
#5
Aanpak iets anders :

1 is er vraag ?
en
2 is er aanbod en blijft het binnen de perken
en
3 hebben wij handel ,lees : geschikte adverteerders

en daarna de rest van het verhaal van domeinnaam t/m website maken ;)
 
S

svteg

Guest
#6
Ram, ik denk dat wij die stappen allemaal wel maken, anders worden het lelijke to-do lijsten :)
 

suho

Nieuw lid
31 aug 2010
208
0
0
#7
@svteg organisseer je de alerts in een feed of e-mail?

Zelf heb ik het altijd met e-mail gedaan en sindskort met een feed. Voordeel van e-mail was dat je de geziene alert kon verwijderen en bij de feed blijft die altijd actief.
Nadeel van e-mail alert is dat je je inbox scherp moet filteren en je hebt minder inzicht in welke alert je hebt ingesteld.
 

DikkieD

Nieuw lid
25 okt 2007
973
0
0
#8
Ik sta er met een aantal sites van me wrs wat minder commercieel in :).

Hoewel ik ook sites heb die simpelweg rond een commercieel interessant keyword zijn opgezet, gaat het met mijn grotere sites anders.

Ik wil namelijk niet meer ergens 'verstopt' een nieuwe website in de lucht gooien; aangezien online en offline erg veel 'buzz' te creeren is rond een nieuwe site. Vandaar dat ik ook niet snel meer een site meer enkel een landingspagina online gooi. Ook gooi ik nauwelijks nog pagina's online waar direct een advertentie etc op staat. Ik laat ze liever 'een beetje trekken' voordat ik er echt wat mee ga doen. Het vermindert ook de stress van het realiseren van ROI om mijn tijdsinvestering. Ik werk uit wat ik uit wil werken en heb hier een duidelijk plan van aanpak voor liggen. Nadeel is wel dat met mijn vorm van perfectionisme (hoewel mijn sites wrs verre van dat zijn :)); ik vaak maar door blijf bouwen waardoor ik soms het momentum wel een beetje mis. Qua poenscheppen waarschijnlijk alles behalve een interessante oplossing; maar geld verdien ik wel met de bestaande sites. Ik doe verder toch niet aan trendgevoelige websites, dus haast is er zelden bij. Nu pas beginnen de sites die ik ruim een jaar terug online gooide interessant te worden. Dit merk ik meestal vooral aan adverteerders die mij vragen of ik wel eens van affiliate marketing gehoord heb :) (verder spelen de posities in de SERPS en de stats ook een rol in mijn besluit het geheel dan 'op te leuken' met advertenties). Noem het op safe spelen maar het werkt prima. Nogmaals, dit gaat om contentrijke sites die niet in de eerste instantie omzet tot doel heeft (hoewel mijn blijvende motivatie uiteindelijk wel daaruit voortkomt).

Wat betreft mijn andere sites komt het er in de praktijk op neer dat ik altijd achter de feiten aanloop; en elk domein waar ik wat mee doe uit de stoffige koelkast moet trekken. Bij die sites is het inderdaad WP installatie en config > Domein in Webmaster Tools > Sitemap > FB fanpage + Twitter (mocht het ooit een groot succes worden) + buttons op de site > Content > Pingpingping > Backlinks ..... rinse and repeat...
 

DikkieD

Nieuw lid
25 okt 2007
973
0
0
#9
suho zei:
@svteg organisseer je de alerts in een feed of e-mail?

Zelf heb ik het altijd met e-mail gedaan en sindskort met een feed. Voordeel van e-mail was dat je de geziene alert kon verwijderen en bij de feed blijft die altijd actief.
Nadeel van e-mail alert is dat je je inbox scherp moet filteren en je hebt minder inzicht in welke alert je hebt ingesteld.
Ik heb het altijd op 1x per week in een overzicht staan. Ik wil er niet dagelijks mee lastig gevallen worden. In mijn feedreader staan alleen maar echte feeds die ik ook daadwerkelijk (veelvuldig) lees. Ik vind die wekelijkse e-mail updates rond een keyword toch wel het meest prettig werken.
 

suho

Nieuw lid
31 aug 2010
208
0
0
#10
Ilya zei:
suho zei:
@svteg organisseer je de alerts in een feed of e-mail?

Zelf heb ik het altijd met e-mail gedaan en sindskort met een feed. Voordeel van e-mail was dat je de geziene alert kon verwijderen en bij de feed blijft die altijd actief.
Nadeel van e-mail alert is dat je je inbox scherp moet filteren en je hebt minder inzicht in welke alert je hebt ingesteld.
Ik heb het altijd op 1x per week in een overzicht staan. Ik wil er niet dagelijks mee lastig gevallen worden. In mijn feedreader staan alleen maar echte feeds die ik ook daadwerkelijk (veelvuldig) lees. Ik vind die wekelijkse e-mail updates rond een keyword toch wel het meest prettig werken.
Heb je hier een aparte alert inbox voor of? Als je bijvoorbeeld 15 websites gaat onderhouden kan het vrij ingewikkeld worden.

Ik stuurde alle alerts naar 1 inbox en vanuit daar filter ik het op de site/kw.
 

DikkieD

Nieuw lid
25 okt 2007
973
0
0
#11
Los van het feit dat de mails naar een aparte map gaan is het ook een kwestie van bepalen welke keywords 'naar meer info leiden'. Ik kan wel voor 1 sites 100 alerts instellen, maar dan zou elke site voor mij niet meer te onderhouden zijn als ik al die alerts op waarde moet inschatten. Ik houd het aantal alerts per sites dus tot een minimum beperkt; en in de praktijk betekent dit dat ik elke maandagmorgen zo'n 30 tot 50 mailtjes krijg die ik vervolgens scan op interessante informatie.
 

wax

Nieuw lid
2 jun 2009
46
0
0
www.rikmulder.nl
#12
Leuk onderwerp en interessant om de werkwijze van anderen te lezen.

Mijn werkwijze wijkt er niet veel van af maar is in de loop der tijd wel wat veranderd. Nu ziet deze er als volgt uit:

1. Onderwerp verzinnen en marktonderzoek doen naar potentie en concurrentie
2. Domeinnaam verzinnen op basis van belangrijkste keywords(s)
3. Stap 2 tientallen keren herhalen omdat alle namen niet beschikbaar zijn
4. Domeinnaam vastleggen of overnemen
5. WP installeren en eerste content erop
6. Aanmelden bij Google Analytics en Webmaster Tools
7. ASAP design maken en implementeren
8. Content uitbreiden en site tweaken om bepaalde functionaliteiten erin te krijgen
9. Beginnen aan linkbuilding zodra site relevante informatie begint te bevatten
10. SEO analyse uitbreiden en gerelateerde content schrijven
11. Juiste partijen implementeren voor affiliate inkomsten
12: Wekelijks herhalen van stap 8, 9 en 10 :)
 

DikkieD

Nieuw lid
25 okt 2007
973
0
0
#13
Voor mij geldt er overigens ook nog bij (als aanvulling op jullie lijstjes :)) dat ik eigenlijk alleen maar lekker kan werken aan een nieuwe site als er voldoende animo en binding met het keyword/onderwerp is. Dus in het begin (marktonderzoek, haalbaarheid, commerciële afwegingen) ook nog de afweging of ik het herhalen van de essentiële stappen (8, 9,10 bij wax) voldoende lang kan volhouden....
 

suho

Nieuw lid
31 aug 2010
208
0
0
#14
Ilya zei:
Voor mij geldt er overigens ook nog bij (als aanvulling op jullie lijstjes :)) dat ik eigenlijk alleen maar lekker kan werken aan een nieuwe site als er voldoende animo en binding met het keyword/onderwerp is. Dus in het begin (marktonderzoek, haalbaarheid, commerciële afwegingen) ook nog de afweging of ik het herhalen van de essentiële stappen (8, 9,10 bij wax) voldoende lang kan volhouden....
Goh ben ik blij dat ik dat niet nodig heb als motivatie reden!
 
S

svteg

Guest
#15
Nee, ik heb er ook geen problemen mee om te moeten verdiepen in niches waar ik in den beginne totaal niks mee heb. Affiniteit is te creëren, helemaal als ik een sterke domeinnaam heb plus goede zoek aantallen :)