WP all import en Woocommerce

4 jul 2016
1
0
0
#1
Beste leden,

Onlangs ben ik een affiliate website begonnen waarbij ik fashion producten toon op de website en de bezoekers hierbij doorlink naar andere webshops.

Via affiliatenetwerken verschaf ik per adverteerder 1 productfeedlink waarbij ik alle producten van 1 adverteerder kan uploaden. Dit uploaden doe ik via de plugin: WP all import (de plugin is noodzakelijk omdat de affiliatenetwerken alleen met links werken, ik kan dus niet handmatig product per product toevoegen in Wordpress).

Het probleem is alleen dat via WP all import er continu nieuwe eigenschappen worden toegevoegd waardoor er een grote warboel ontstaat (per upload nieuwe gekke kleuren etc.). De productfiltering klopt zo helemaal niet meer.

Wanneer ik WP all import gebruik zonder dat ik de eigenschappen mee laat uploaden heeft het alsnog geen zin. Het nut van de plugin is dan weg. Bovendien kan ik niet alles handmatig achteraf toevoegen qua producteigenschappen want die gegevens heb ik niet....


Heeft iemand hier ervaring mee? Wat is een oplossing.

Super bedankt alvast,

Groetjes van een hulpeloze startende meid :) ;) :D
 

GDB

Nieuw lid
26 mei 2015
38
0
6
#2
thelioness zei:
Het probleem is alleen dat via WP all import er continu nieuwe eigenschappen worden toegevoegd
Het klinkt alsof je je import niet goed hebt ingeregeld. Is "Update all data" actief onder de instellingen van een import voor een adverteerder?

Loop de volgende optie eens na:
Wordpress Dashboard > WP All Import > Manage Imports > Import settings (van een import naar keuze) > When WP All Import finds new or changed data... > Update existing posts with changed data in your file > Choose which data to update (in tegenstelling tot Update all data)

Vervolgens vink je aan wat er wel/niet moet worden bijgewerkt. En dat hoort dan wel/niet te gebeuren en kunnen er niet zomaar nieuwe eigenschappen worden toegevoegd. Klinkt in ieder geval als een gevalletje van de verkeerde of een incomplete/onnauwkeurige "als dit, dan dat".

Als dat wel zo is: dubbelcheck of je de laatste versie van Wordpress en WP All Import hebt (nu 4.3.1 of zo), deel screenshots van je import settings en import opzet, geef meer details over wat er wanneer mis gaat of neem contact op met WP All Import support nadat je jouw opzet hebt gedupliceerd in hun demo omgeving.

Doorgaans ligt de fout elders maar een bug kan soms voorkomen. En hun support is in mijn ervaring erg behulpzaam zolang je jouw situatie nabouwt in hun demo omgeving.

En voor iedereen die meeleest: wanneer iets niet wil updaten, altijd zesdubbel controleren of de data wel in de betreffende feed aanwezig is en of je die data met de juiste voorwaarden hebt getarget.