Zalando en kortingscode sites

16 jan 2011
68
0
0
#1
Gisteren kreeg ik een email dat Zalando de samenwerking met een aantal kortingscode sites heeft opgezegd.

Zullen een flink aantal webmasters niet blij mee zijn denk ik zo :'(
 
26 jan 2008
255
0
0
#2
Ik denk dat steeds meer adverteerders ook wel het nadeel van kortingscode sites inzien. Marge gaat omlaag en cookies van affiliate sites die waarde toevoegen worden overschreven.
 

dokdok

Power to the patient!
9 jun 2008
185
0
0
www.dokteronline.com
#3
Dit zal je steeds vaker gaan zien denk ik! De toegevoegde waarde van kortingcode websites zie ik zeer zeker wel, mits deze op een goede manier gebruikt worden.

Hiermee bedoel ik dat je meegaat in de nieuwsbrief, mooie posities op de website krijgt etc.

Bij Dokteronline.com hebben wij hier binnenkort een oplossing voor; de cart cookie. De cookie die gezet is door affiliate A van een bezoeker die in het bestelproces zit wordt op dat moment 30 minuten niet meer overschreven door affiliate B die een kortingscode aanbiedt. Hierdoor heeft de bezoeker alsnog wel korting maar zal de commissie naar affiliate A gaan die ook daadwerkelijk waarde heeft geleverd aan deze sale.

Ook hier zullen de eigenaren van kortingwebsites het wel niet mee eens zijn omdat die met het argument komen van "zonder die korting zouden ze niets besteld hebben", persoonlijk ben ik het daar niet mee eens omdat ze dan daarvoor al wel naar een korting gezocht zouden hebben en op dat moment krijgt de kortingscode website gewoon de commissie toegewezen...

Maar het blijft een lastig punt, benieuwd hoe jullie hierover denken.
 
12 jul 2012
287
0
0
#4
Dokteronline NE/BE/DE zei:
Ook hier zullen de eigenaren van kortingwebsites het wel niet mee eens zijn omdat die met het argument komen van "zonder die korting zouden ze niets besteld hebben", persoonlijk ben ik het daar niet mee eens omdat ze dan daarvoor al wel naar een korting gezocht zouden hebben en op dat moment krijgt de kortingscode website gewoon de commissie toegewezen...

Maar het blijft een lastig punt, benieuwd hoe jullie hierover denken.
Een vaak gehoord, maar erg slap argument. Want laten we eerlijk zijn, die korting kun je zelf net zo goed geven.
Vaak zoeken mensen op Shop+kortingscode, je kunt daar zelf net zo goed een antwoord op geven:
- speciale pagina aanmaken met shop+kortingscode in de titel en daar al je codes neer zetten. Uiteraard uitsluiten uit menu en zorgen dat hij bovenaan komt.
- Adwords advertentie met daarin een antwoord op de zoekvraag (kan ook zijn 'Geen actieve kortingscode op dit moment)

Heb je echt die affiliate niet voor nodig.
 

Johan

Nieuw lid
22 sep 2010
79
0
0
#5
AnAffiliate zei:
Gisteren kreeg ik een email dat Zalando de samenwerking met een aantal kortingscode sites heeft opgezegd.

Zullen een flink aantal webmasters niet blij mee zijn denk ik zo :'(
Een aantal? dus niet alle, zeker niet de echte grote sites, beetje slap dus.
 

dokdok

Power to the patient!
9 jun 2008
185
0
0
www.dokteronline.com
#6
Klopt helemaal PeterH, maar zoals ik zei; als je deze sites goed gebruikt heb je er als adverteerder ook wat aan. Als je als adverteerder meegaat met een nieuwsbrief van 100.000+ aanmeldingen en je hebt prominente posities op de homepage, of zoals Imbull nu heeft, white label op o.a. metronieuws.nl is dit natuurlijk alleen al enorm goed voor je naamsbekendheid.

Maar Zalando is nu in heel Europa bij iedereen wel bekend zo'n beetje dus die hebben dit niet meer persé zo nodig nee... Die zouden inderdaad ook volstaan met een eigen kortingscode pagina.

Johan, ik zie bijna dagelijks aanmeldingen van nieuwe (kleine) kortingcode websites, wat voor verschil maken deze nou tegenwoordig nog voor een adverteerder? Deze kleine sites proberen allemaal hetzelfde en voegen absoluut niks toe qua waarde voor de adverteerder, begrijpelijk dat deze uitgesloten worden uiteindelijk. Heeft niks met slap te maken...
 

Gumtree

Nieuw lid
13 apr 2008
178
0
0
#7
Shop + kortingscode is één van de meest gezochte zoektermen in Google voor onze webshop, de shop + kortingscode pagina op onze eigen site is dan ook op de homepage een top 10 pagina van meest bezocht pagina's, het is echter ook pas de pagina die bezocht wordt zodra men in het winkelmandje is. De A/B test met een kassa zonder kortingscode vakje heeft eigenlijk niet echt een resultaat opgeleverd.

Kijk ik als adverteerder naar het aanbod kortingcode sites dan staan er ruim 300 in het lijstje wat zich ooit heeft aangemeld en dat is van kwalitatief goede sites tot de grootste bagger die er bij zit, en juist die bagger zorgt door extra werk.

laten we voorop stellen korting is een mooi gegeven en uiteindelijk is het de korting die je koopt geen enkele winkelier geeft iets voor niets weg, korting is een mooi marketing medium net zo als de kortingscodes, echter wordt het eens tijd dat de consument wakker wordt en beseft dat je korting eigenlijk alleen maar koopt.

Ik verwacht deze week de knoop door te hakken en te stoppen met de korting en voucher sites, de shopcart cookie zoals door de dokters wordt gepresenteerd klinkt als een interessant alternatief. Dus daar duiken we even in voor we definitief de stekker uit de KC en VC sites trekken.
 

JoostM

Nieuw lid
13 mei 2014
40
0
0
#8
Heel goed van Zalando!

Wij zitten in de travel en als er travel-adverteerders kortingscode/cashback sites toestaan dan promoten wij ze niet eens. Wij vinden dat we een kwalitatieve content site zijn in de travel en als we mensen doorsturen en er uiteindelijk geen vergoeding voor krijgen omdat kortingscodesites je sale op het laatste moment wegkapen dan is er geen level playing field. Zeker niet omdat er nog weinig tot niets aan conversie attributie wordt gedaan.