Op zich heb je gelijk, zou wenselijk kunnen zijn, dat voorop, maar het is een schijn-element.
Een banner of een hele adverteerder kan het uitstekend doen op de frontpagina van Rtl4, met dito omzet, en voor geen meter scoren op een affiliatesite met een voor affiliates gemiddelde omzet ( als dat al bestaat ), en natuurlijk omgekeerd.
Een adverteerder kan ook heel anders presteren op een gpt-website of andere social community, dan op een blog over tomatenpuree.
Het enige wat eruit blijkt - kort door de bocht - is dat ze scoren, maar voor elk persoonlijk, kan het totaal anders liggen. Je komt wetenschap tekort, waar stonden ze, welke tijd, welke pagina, welke bezoekersaantallen, welke...
Rating adhv eCPC zou iets kunnen zijn, maar ik zie heel veel kliks van spiderbots goedgekeurd worden, daarmee keldert het gemiddelde en daarmee van de eCPC. ( is natuurlijk bij andere netwerken ook, al zie je het niet altijd ). Is ook niet helemaal slecht voor aff.collega's en netwerken indien ze op clicks werken ;D
Heb je in een maand tijd een twintig van die spidergasten langs zien komen, gaat je eCPC-R down-under, en dat zien adverteerders dan weer en trekken rap de verkeerde conclusies.
Een objectieve graadmeter zie ik zo snel nog niet. 8)