Ik snap wel dat het inkomsten zijn maar was meer benieuwd of een boekhouder zonder affiniteit met internet dit ook snapt!..maar dat denk ik wel toch?
@suho:
1. niet iedere accountant is even goed als de andere, ervaringen van de een is evenmin een garantie voor de effektiviteit bij de andere, titel ook niet, maar het onderscheid tussen winst en verlies, aktiva en passiva, is over het algemeen voor de meeste boekhouders "appeltje eitje".
2. niet elke ondernemers-aktiviteit is gelijk aan de andere aktiviteit, maar dan ben jij ervoor, om de verschillen goed duidelijk te maken. Zodanig, dat de boekhouder het snapt. En dat moet te doen zijn, want juist ons vak is het om andere mensen heel snel iets moeilijks helder te verkopen, zodanig dat ze spoorslags een klik en een sale gaan doen.
Dus moet jij ze uitleggen ( plan A ), dat de zaak pas gedaan is, wanneer wij de pecunia hebben ontvangen en waarom.
Dan kan hij/zij inschatten hoe ze dat moeten inkleden bij de fiscus. Simpelweg de schoenendoos met rekeningen inleveren en er het beste van hopen, is NOOIT voldoende!
Bijvoorkeur bevestig je de geschetste situatie schriftelijk ( noem je heel vriendelijk dat je je situatie even op papier uiteen zet ) en tegelijktijd heb je een bewijs dat je je accountant goed hebt geïnformeerd over jouw omstandigheden.
Doet ie 't alsnog niet goed, heb je alvast het nodige geregeld voor een claim op zijn/haar beroeps-aansprakelijkheidspolis ( plan B ) en werken ze met meerdere personeelsleden dan weet elkeen waar het over gaat en kun je indien nodig ook de fiscus informeren dat je er alles aantoonbaar aan gedaan hebt.
Kan het nooit misgaan. Behalve dan dat je belasting moet betalen over de winst ....... maar dat moet je eigenlijk niet zien als belasting maar als een ondersteuning aan al je "medelanders". Een goed doel eigenlijk ;D